Chapter 18 : Daisy..

120 11 2
                                    

"Huh, kau nak tau tak.. mungkin tak lama lepas ni aku dah nak kena pergi." Kata Reverse perlahan. Boboiboy memandang nya kemudian ketawa.

Ketawa..

Ya, kau nak pergi sangat kan? Pergi. Tinggalkanlah aku keseorangan, di dunia yang kejam ni.

"Lepastu aku.." suara Reverse perlahan hilang dari deria pendengaran Boboiboy. Lalu termenung jauh.

Ramai lagi boleh jadi peneman hidup aku.

Trust?

Kepercayaan?

Kepercayaan..

Kepercayaan.. Tak ada sesiapa yang boleh memahami aku lagi.. sebab hati ni dah tertutup. Rapat sangat.. sampai tak boleh percayakan sesiapa..

"Boboiboy?" Boboiboy tersentak selepas terdengar panggilan Reverse. "Y-ya?" Balasnya. "Kau dengar tak apa aku cakap ni?" Tanya.

"Er- dengar."

Reverse mengeluh perlahan. "Aku tinggalkan makanan ni kat sini, manalah tau kot kot kau nak makan." Katanya dan keluar dari bilik itu.

Lapar..

Ya, aku tau kau lapar.

Berbalik pada Reverse yang keluar dari rumah dengan berjalan perlahan. Kenapa tempat ni.. agak pelik? Macam.. ada benda tak kena.

"Yo, Rev buat apa tu?" Terjah seseorang. Reverse memandang nya dengan facepalm. "Tak de pape, just tengok keadaan sekeliling.." balas Reverse.

"Kau macam susah hati je? Cer citer manalah aku boleh tolong kau." Kata Blaze. Reverse menundingkan jarinya ke arah langit.

"Bukan ke.. sepatutnya bintang kuning tak ada."

"Ha? Bintang kuning? Jap, sejak bila tempat ni ada bintang kuning?"

Hahaha

"Haha? Sape tu?" Tanya Solar yang berada di dalam makmalnya. "Mind, cuba kau gi tengok. Mind? Mindbot?" Solar mencari-cari kelibat power sphera itu.

Krakk.. krakk...

Terdengar seperti bunyi rekahan di taman Thorn.
"Bunyi apa tu?" Thorn menelengkan kepalanya. Mencari sumber bunyi dan terjumpa..

"Daisy! Hey! Siapa awak ha? Kenapa awak culik Daisy Thorn!" Jerit Thorn. Kelibat itu memusingkan kepalanya dan mencampak Daisy*bunga matahari* kebawah.

Membuatkan pasu itu pecah.

Thorn mengundurkan diri beberapa langkah kebelakang. "T-tak mungkin.."

Permainan ini sudah tamat, budak.

Terdengar bunyi seseorang menjerit dan berlari. Ya, Thorn berlari mendapatkan Gempa. "Gempa!" Gempa yang sedang mencuci pinggan berhenti melakukan kerjanya.

"Kenapa ni Thorn?" Kata Gempa sambil membasuh tangannya manakala Thorn masih lagi tercungap-cungap mengambil nafas.

"D-dia! Dia dah kembali"

"Siapa?"

"R-Retakka!"

Membulat mata Gempa. "B-Boboiboy okay tak?" Tanya Gempa yang sudah cemas. "T-tak tahu! Nak pergi tengoklah ni!"

Mereka berdua dengan cepat pergi ke bilik Boboiboy dan merempuh pintunya. Dan tidak melihat kelibat Boboiboy.

Almost there..

"Boboiboy!" Gempa sudah betul- betul cemas. "Thorn pergi cari dan bagitahu yang lain." Kata Gempa sambil memicit kepalanya.

"T-tapi.."

BERMULANYA MASALAH (Boboiboy Fanfiction) > END <Where stories live. Discover now