chapter 7 : cerita sebenar part 2

294 17 1
                                    

Setelah menjelaskan nama nama mereka

"Fuish,banyak betul nama korang ni..'tapi untung juga. Terus banyak anak aku ni UnU' " Amato berfikir sendiri.

Manakala Boboiboy..

"X ^ X tidak dapat diproses" alololo sian dia.

Tiba tiba Boboiboy teringat sesuatau. Mukanya terus menjadi muram.

"Kenapa ni,Boboi?" Quake bertanya. Kerana dia terperasan sesuatu yang ganjal.

"..bukan..Boboi cuma...*huh* teringatkan orang yang tembak abang tadi.." Boboiboy semakin muram. Tetapi tangannya terlihat digenggam. Kalau tangan kau kat situ memang sakitlah :v

"....ouh.." abang abang sudah faham apa yang hendak disampaikan oleh adiknya kesayangan intan payung permata hati diaorang tu.

"..erm..apa kata kita tak payah fikirkan sangat benda tu.."
Amato cuba menenangkan mereka kerana dia sudah merasai hawa yang tidak selesa datang dari diorang *tunjuk adik beradik kembar tak rasmi*

"Tapi ayah tahukan apa yang diaorang nak buat kat Boboi kan sebenarnya!?" Blazy sudah naik marah.

Ehem,berdasarkan suhu badan Blazy,saya sudah boleh tahu yang dia terlampau marah.

"H-hah? T-tau apa?" Amato cuba mengelak dikesan dari sensor anaknya itu.

"Tak payah nak berpura-pura!!kami dah tahu yang ayah pun bersubahat!" Thornie pun ergh..marah. Tapi kecil kecil cili padi. Comel muka dia waktu marah. Kecuali waktu sadislah.

"..." nampaknya si tomato sedang loading alasan.

"Lagipun kami dah tau awal..kami dengar percakapan ayah dengan dia tu.." kata Solaria sambil membetulkan cermin matanya.

'..*huh* kenapalah telinga diorang ni telinga lintah..' Amato benar benar menyesali perbuatannya yang sangat cuai.

"Ada apa apa lagi yang hendak diberitahu sebelum nyawamu.. ~kami cabut~" Tetiba si Yandere ni mengancam.

'*gulp* k-kenapa dia macam ni,matilah aku TwT'
Air peluhnya mula mengalir laju. Bapak ah. Panas ke,kan ada aircon.

Tiba tiba

"C.i.n.t.a. .k.i.k.i.t.a.-"

Amato terus mengangkat telefon tersebut dan keluar dari bilik pesakit. Manakala Boboiboy hendak mengikutinya tetapi pintu terbuka.

"Boboiboy macam mana Bobby?"
"Tu" Ibu Boboiboy lantas pergi ke abang abangnya. Boboiboy pun membatalkan niatnya. Dia membututi langkah ibunya.

Sementara Amato

"Ergh! Kau lagi! Tak puas ke kau kacau hidup aku hah?" Amato naik darah melihat musuhnya.

"Pftt,HAHHAHHAH" dia mengelap air matanya. Lantas dia berkata.
"Baru kau tahu rasanya, macam mana sakit ke~" dia sengaja memancing kemarahan Amato.

"KAU!!-" baru sahaja Amato hendak sumpah seranah si mamat yang ada parut di mata kirinya tu,dia memotong.

"Hahhaha! Kau ni memang b*d*h kan? Macam manalah kau boleh jadi laksamana berpangkat tinggi..kalau IQ kau tu lemah!" Dia menjerit kembali.

Amato tidak mengerti apa yang cuba disampaikan oleh mamat tu "Apa maksud kau hah!"

"*menggeleng pelan* aku kan dah terangkan dekat kau. Apa kesan dia. Apa jadi kalau dia dipenuhi dengan dendam. Kau lupa semua tu? Kesian.." dia berpura pura kasihan kepada Amato.

"Ke sebab memori kau tu yang terlampau pendek! Tch kau masih sama macam waktu kecil asyik pelupa je" dia mengenang kenangan mereka bersama.

"Kau tak payah nak buka buku lama! Baik kau cakap macam mana nak baikkan dia semula!" Amato langsung menutup buka dan mencampak buku tu jauh jauh.

"Heh,kan aku dah cakap kalau kau nak penawar dia balik kau kena bagi power sphera tu" dia mengingati Amato tentang kata katanya pada masa lepas.

"Sampai bila bila pun aku takkan kasi!" Amato menolak permintaan tersebut.

"Jadi sampai bila bila pun kau takkan dapat penawar tu" ujarnya dengan selamba.

Amato tergumam. Dia perlu memilih sama ada memberikan power sphera atau merisikokan anak sulungnya.

"*mengeluh perlahan* baiklah kau menang. Aku akan bagi kau power sphera tu" Amato cuba untuk bertenang.

"Bagus kau jumpa aku di planet ni" terus terpapar skrin dari handfone nya sebuah planet.
"Ingat kau perlu datang sorang sorang,kalau tak aku takkan bagi kau penawar tu" dia terus menutup panggilan.

"Kau dah dapat semua maklumat?" Rupanya ada orang lain yang menguping perbicaraan mereka berdua.

"Dah,jangan risau aku akan siapkan bantuan" kata seseorang.
"Terima kasih, Maksmana"

TBC

Maaf sebab ianya pendek QwQ
Jumpa di chapter seterusnya. Bye 👋

''Weh cik ponti cepatlah start enjin''
''Sabarlah wahai manusia''

Vroom vroom

Hihihihihi*suara pontianak terlepas*

BERMULANYA MASALAH (Boboiboy Fanfiction) > END <Where stories live. Discover now