Stor belakang rumah

0 0 0
                                    

Ini kisah yang diceritakan oleh kawan aku,Zani.Dia ni seorang lelaki yang tampan dan ramai peminat dia cakap yang dia ni gentlemen gitu....

Tapi,kalau nak tahu kisah seram yang dialami oleh Zani mari kita baca 'Stor belakang rumah'

Mengikut cerita yang diceritakan oleh Zani,dia kata pada suatu malam ni,tiba-tiba ayah dia ni minta tolong kat Zani untuk bersihkan stor yang berada dekat belakang rumah mereka.

Mula-mula tu Zani kata dia taknak tolong tapi memikirkan ayah dia yang sejak kebelakangan ni selalu penat sangat sebab bekerja OT setiap hari.So,baru malam tu aje ayah dia ada free time untuk kemas stor belakang rumah tu.Disebabkan tak mampu sangat nak angkat punggah barang yang banyak ayah Zani pun decide untuk mintak tolong kat Zani.

"Ayah pergi ambik penyapu dan plastik sampah dulu ya.Zani pergi dulu."kata ayah Zani lalu berjalan ke dapur.Zani time tu mengeluh.Seberani dia pun tapi dia tetap ada perasaan takut juga bila tengok stor yang dikira agak jauh dari rumah mereka.Stor tu bukannya dalam rumah tapi luar rumah.Kata Zani lorong nak pi stor tu dahlah gelap.So,korang rasa apa yang Zani buat?

Nak tak nak jugak,dia terpaksalah melangkah sendirian menuju ke stor tu.Bila pertengahan jalan waktu tulah,Zani sedar yang dia terlupa bawak torchlight.Zani menepuk dahi sendiri.Macam manalah dia boleh lupa nak bawak?

Kata Zani,sewaktu dia nak patah balik tiba-tiba ada orang tepuk bahu dia.Zani pun apa lagi?Terkejut beruklah dia.Dia berpaling.Tengok siapa yang tepuk bahu dia tadi.Ouh,,,rupa-rupanya tu ayah si Zani.

"Ouh,ayah.Ingatkan siapalah tadi."kata Zani lega sambil mengurut dadanya.Tapi,secara tiba-tiba Zani berasa aneh.Macam mana ayah dia boleh pulak berada kat belakang dia?Bukankah tadi waktu dia berjalan ke sini ayahnya masih di dapur?Aneh.

"Tak nampak pun ayah lalu tadi."kata Zani.
"Lalu jalan belakang."
"Jalan belakang?"soal Zani kehairanan.Bila masa pulak ada jalan belakang ni?
Ayah Zani terus melangkah menghampiri stor tersebut.
Dalam keadaan gelap ayah masuk bilik stor tu macam itu aje?Fikir Zani.

Tanpa banyak fikir,Zani pun terus mengorakkan langkah masuk ke dalam bilik stor tersebut.Apabila sudah masuk,Zani terus menutupkan hidungnya.Terasa loya pula tekaknya apabila tercium bau yang kurang enak.

"Bau apa ni,ayah?"
"Bau mayat mati."jawab si ayah.Zani semakin hairan.Bau mayat mati?Bila masa pulak ada kes orang mati dalam bilik stor ni?Kalau ada pun,,,kenapa mayat tak dikeluarkan?Apa dah jadi ni?Apa maksud ayah?
"Apa maksud ayah?"soal Zani dengan hairan dan dia semakin berasa tidak senang apabila berlamaan dalam bilik stor yang berbau ini.
Kata Zani,tiba-tiba ayahnya tertawa macam orang histeria.Fikiran Zani pada waktu itu semakin runsing.Dah kenapa dengan ayah ni?Fikir Zani.
"Kau dah terperangkap."kata ayah Zani.
"Hah?Terperangkap apa,ayah?Zani tak faham.Kenapa dengan ayah ni?"soal Zani dengan perasaan yang bercampur-baur.Rasa takut,hairan,gelisah pun ada.
Tiba-tiba,ayah Zani yang membelakangkan diri dari Zani memusingkan wajahnya memandang Zani.
Secara pantas,wajah ayah Zani tiba-tiba berubah menjadi wajah yang amat mengerikan.Kata Zani,saat iti dan wajah itu tidak dapat Zani lupakan sampai sekarang.
"Kau dah terperangkap."kata ayah Zani tetapi kita semua tau itu bukannya ayah si Zani.Zani menggeleng.
"Siapa kau,huh?!"soal Zani berang.Bibirnya terketar-ketar.Seluruh badannya menggigil.Kakinya seolah-olah digam.Dia tidak dapat melarikan diri ketika itu.
'Benda' tu tiba-tiba menggilai.Zani membulatkan matanya.Peluhnya menitik dari dahinya.Dia terpandang 'benda' tu sedang memegang pisau yang tajam.Itu bukan pisau dapur tetapi pisau keramat,kata Zani.
Tajamnya bukan kepalang.Zani merinding ketakutan.
"Kau jangan nak apa-apakan aku.Kalau tak,,,"tiba-tiba 'benda' tu tertawa sinis dan menunjukkan wajah mengejek kepada Zani.
"Kau takkan terlepas!!!"jerit 'benda' tu.Zani mengundur ke belakang.
"Mama,ayah,tolong Zani!!!"jerit Zani.'Benda' tu menggilai lagi tanpa henti.Zani semakin ketakutan.Tiada jalan keluar.Aku akan mati ke?Zani menutupkan matanya apabila 'benda' tu cuba menerkam dia.

**************************************************
Sewaktu sedar,Zani melihat disekilingnya.Dia melihat seorang uztaz dan beberapa orang yang tidak dikenali bersama dengan kedua-dua ibu bapanya.

"Alhamdulillah,Zani dah sedar."kata mama Zani lantas memeluk Zani yang dalam keadaan yang lemah.

"Apa dah jadi,mama?"soal Zani.Mama Zani pun mengusap lembut pipi Zani.

"Berapa kali saya sudah cakap.Jangan ke stor belakang itu."sampuk Uztaz.Kata Zani,nama uztaz tu,Uztaz Ridh(dah tu nama yang orang kampung panggil dia)

Zani memandang ayahnya.Dia hairan.Uztaz kata tak boleh pergi stor belakang tetapi mengapa ayahnya beria mengajaknya untuk mengemas stor belakang rumah tu?Apa yang dah jadi sebenarnya?

"Itu bukan ayah,Zani."kata ayah Zani terus-terang.

"Habis tu siapa yang beria ajak Zani untuk kemas bilik stor belakang rumah tu?"soal Zani hairan.

"Itu hanyalah godaan semata-mata.Stor itu bukan kepunyaan ayah kamu tetapi kepunyaan orang yang menguasai ilmu hitam.Dia sengaja membina bilik stor dibelakang rumah keluarga kamu agar dia boleh memusnahkan hidup kalian.Syaratnya,dia akan hantar 'benda' untuk goda kamu semua untuk pergi masuk ke dalam bilik stor tu.Dia hanya boleh bunuh salah seorang daripada kalian dalam bilik stor tersebut."cerita Uztaz Ridh jelas.Kini,barulah Zani faham apa yang dah jadi sebenarnya.Kenapa orang jahat tu perlu dengki dengan family Zani?

Entahlah...Zani pun bukannya cerita panjang sangat pasal kenapa orang jahat tu dengki sangat kat family dia sampaikan sanggup nak musnahkan hidup mereka dan bunuh mereka semua.

So,sampai disini ajelah kisah tentang 'Stor belakang rumah'.Kalau nak tahu kisah selanjutnya,please follow,vote and comment tau.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 31, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CERITA SERAM(BASED ON REALITY STORY)Where stories live. Discover now