BAB 5

930 106 0
                                    

***

Sara termenung memandang laut yang terbentang luas di hadapannya kini. Sara menoleh tatkala dia rasakan kehadiran seseorang.

"Kau suka tengok laut. Apa yang best sangat kat laut ni?" soal Ammar.

"Entahlah. Aku cuma suka tengok. Rasa tenang. Cantik" kata Sara.

"Ambil gambar aku jap." pinta Sara..

"Kita kan dah selalu datang sini" kata Ammar. Tak pernah Sara bergambar bila mereka datang ke sini. Pelik.

"Ambil kan lah. Kenangan" jawab Sara

"Kenangan? Bukan kita tak datang dah lepas ni" kata Ammar tetapi dia tetap menyambut huluran telefon dari Sara.

"View cantik. Biasa kita datang dah gelap. Hari ni view dia lawa pulak" jawab Sara.

Setelah beberapa snap gambar diambil oleh Ammar. Sara memanggil seorang remaja yang berada berdekatan mereka.

"Awak, ambil gambar kitorang boleh?" pinta Sara.

Ammar dan Sara buat macam macam gaya candid. Hinggalah matahari terbenam sepenuhnya.

Dalam perjalanan pulang ke rumah..

"Ammar, kau rasa patut ke kita putus asa bila orang yang kita suka, suka orang lain?" soal Sara.

Ammar tergelak kecil.

"Tiba-tiba je tanya soalan ni? Asal? Kau suka siapa?" soal Ammar.

Sara menjeling Ammar.

"Hahahaha la aku tanya je. Kalau kau nak aku tolong , aku boleh tolong" kata Ammar.

Tolong Sara dapatkan Ammar boleh? Ujar Sara dalam hatinya saja.

"Aik diam pulak" kata Ammar.

"Tak ada la, aku rasa macam nak putus asa pulak" jawab Sara.

"Selagi cincin tiada dijari, selagi tu kau boleh sailang tau" gurau Ammar.

"Ish taknak la aku. " kata Sara. Sailang Ammar dari Lisa? Tapi Ammar dan Lisa tiada apa apa hubungan.

"Lisa? Kau dengan dia macam mana?" soal Sara mengalih topik

"Macam tu la. " jawab Ammar.

"Kata selagi cincin tiada di jari selagi tu boleh sailang. Takkan putus asa dah kot?" berat tapi kata-kata itu tetap keluar dari mulutnya.

"Ish kau ni. Aku bagi dia masa fikir elok elok. Aku taknak paksa dia" jawab Ammar.

"Kalau nanti Lisa terima kau? " soal Sara.

"Kalau dia terima, alhamdulillah. Kau lah pengapit nanti" jawab Ammar bergurau. Namun cukup buat Sara kecewa.

"Taknak aku jadi pengapit korang" jawab Sara.

Ammar gelak. Dia sengaja bergurau tadi.

"Sara, jom la datang rumah aku weekend ni. Mama ajak"

"Tak ada mama cakap pun" jawab Sara.

"Mama suruh aku bagitau kau je." jawab Ammar.

"Okay" balas Sara.

"Errr, ajak la Lisa sekali, boleh aku tunjuk dekat mama" kata Ammar.

Sara senyum tawar.

"Okay, nanti aku ajak dia sekali"

***

"Jom la ikut aku weh, Ammar tu berharap sangat kau datang" kata Sara memujuk Lisa untuk ikut bersama.

Last Wishlist✔Where stories live. Discover now