kycopliomu.
"Meriçç"
Ardımdan gelen gür sesle durup olduğum yerde döndüm.
Kemal abi bakkalın kapısına dikilmiş bana el sallıyordu sırıtarak.
"Bakmasana oğlum öyle gel bi."
Uykum vardı ve çok hastaydım.
Tek koluma attığım sırt çantamı omuzumda bir kez zıplatıp yerine iyice oturttum. Bakkala doğru yürümeye başladığımda bir taraftan esniyordum.
Bakkalın minik bahçesine girip Kemal abinin önüne kadar yürüyüp durdum.
" Buyur Kemal abi.Ayrıca günaydın.
" Günaydın güneşin çocuğu ama güneş yok bu saatte değil mi nereye böyle?"
" Okula abi nereye olacak rutin işte."
Tam bir cevap verecektiki durdu.
Gülüşü yüzünde donarken kaşlarını çatarak inceledi yüzümü." Meriç abicim sen hasta mısın?"
Başımı bir aşağı bir yukarı salladım.
" Çoook hem de Kemal abi. Ölüyore."
" Abicim sen ondan mı yoksun kaç gündür ortada, ben de diyorum herhalde dersleri yoğun.Ee gittin mi doktora?"
"Gittim abi gittim, kaktırdı kol gibi on bir tane iğneyi reçeteme Allah razı olsun kendisinden."
Ben böyle deyince yine gülmeye başladı.
"Abi ne diyecektin? Söylede ben gideyim derse geç kaldım bile çoktan."
Yüzümü sıkkınlıkla inceleyip elini omuzuma koydu.
"Meriç abicim dur bir saniye."
Durdum. O da başını çevirip yan bahçeye seslendi. Arasıra birlikte oturup çay içtiğimiz bahçeye.
"Cengiz? Kardeşim bir bak hele?"
'Şitt'
Gözlerim Cengiz'in adını duymamla dikkatle açıldı.
O akşamdan sonra Kemal abinin yanına bir kaç kez daha gelmiştim ve birlikte yine çay içip sohbet etmiştik ama Cengiz'i bir daha hiç görmemiştim.
Bir kaç saniye sonra duvarın kenarından çıkan uzun bedenini görmemle istemsiz olarak bir adım geriye attım.
Gözleri beni buldu. 'yabaniğğ'
"Cengiz Meriç'i tanıyorsun kardeşim."
'Yoo hiçte tanımıyor beni'
Başını salladı en ağır şekilde onaylar gibi ama ardından ne geleceğini merak ederek.
"Kaç gündür yoktu ortada meğer çok hastaymış, okula da geç kalmış, senin yolunun üstü , atıversen çocuğu."
' çocuk?'
Alttan elimi usulca uzatıp Kemal abinin yeleğinin ucunu çekiştirdim. Çaktırmadan itiraz etmeye çalışıyordum.
Bana baktığında kaşlarımı hayır-hayır der gibi kaldırdım. 'Nayn Nayn Davuğt'
Kafasını salladı.
" Ne var oğlum ne kaşını gözünü oynatıyorsun?"
'Allah razı olsun abi '
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Artist misin oğlum?
General FictionSusuzluğum gitmişti ama karnım hala açtı, musluğu biraz daha açıp tekrar ağzımı dayamıştım ki.. "Meriç?" Tepemde yanan ışıkla yerimde sıçrayıp sesin geldiği yöne döndüm çekinerek. "Cengiz?" Kaşları kalktı. "Cengiz diyorsun yani ?" İmalı gülümse...