Kalian boleh dengar lagu di atas sambil baca bab ni.
....
Bel loceng sekolah berbunyi, menandakan waktu untuk pulang.
Pelajar kelasnya berlari lari keluar sebelum hujan di luar turun semakin lebat, berbeza dengan Hyunsuk yang masih tertidur di dalam kelas sambil menongkatkan wajahnya pada permukaan meja.
"Hyunsuk, bangun..." Seru Yoshi sambil menepuk pelan bahu pemuda itu.
Yoshi yang kedudukan mejanya duduk berhadapan dengan Hyunsuk cuba membangunkan pemuda itu.
"Eungh..." Hyunsuk melenguh kecil saat tidur siangnya terganggu.
"Apaaa..." Soal Hyunsuk dengan wajah bantainya sambil mengusap matanya samar samar.
Author. "takpe, muka bantai pun masih handsome."
"Dah waktu pulang."
Ucap Jaehyuk yang berdiri bersebelahan Yoshi.
"Okay-eh..."
GASP
Hyunsuk dan Yoshi terkejut besar saat Jaehyuk tiba tiba saja meraih tangan Hyunsuk lalu mengengamnya lama.
Jaehyuk, kau ni dah kenapa?
"Hyunsuk, kau okay kan?" Soal Jaehyuk dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.
Dahi Hyunsuk berkerut. Rasanya dia yang patut tanya Jaehyuk soalan itu. Jaehyuk kau okay, kan?
"Jangan kerap sangat pergi ke tempat tu."
Kata Jaehyuk sebelum melepaskan gengamannya lalu berlalu pergi dari kelas bersama Yoshi yang bingung dengan tindakan sahabatnya.
Sekali lagi, Hyunsuk terasa deja vu.
Kenapa Jaehyuk tampak mencurigakan sejak kebelakangan ni. Atau itu hanya perasaan Hyunsuk saja?
.....
Kleck.
Hyunsuk membuka pintu kelas nombor 5 dengan pakaian yang basah ditimpa hujan.
Seperti biasa, dia akan menghampiri kotak kayu berisi origami milik Park Jihoon dan membuka lipatan origami itu.
Dahi Hyunsuk berkerut, menyedari kertas bertulisan ini di noda oleh darah.
Setiap sentuhannya terhadap benda tidak bernyawa itu, semua bayangan imej memori Park Jihoon memasuki memorinya.
Aku penat.
Penat melihat hidup aku yang semakin kelam.
Tapi aku tak boleh mati lagi...
YOU ARE READING
[✓] replay
FanfictionHis story before he die. Main role; Jihoon, Hyunsuk, Asahi Genre: Thriller 🧷notes; violent, murder scene, harsh word Start : 24/10/2021 End : 14/12/2021