2: ochtendje

1.4K 26 5
                                    

Ik open mijn ogen. Heel eventjes weet ik niet waar ik ben maar al snel valt het allemaal weer op z'n plekje. Ik ga recht op zitten. Ik rek me uit. Ik sta op en stap onder de douche. De warme stralen voelen goed. Ik stap uit de douche en droog mij af. Ik trek een grote trui aan die ik mee heb en een joggingbroek. Met de hoodie over mijn hoofd stap ik de deur uit. Rechts, de woonkamer in. Tot mijn verbazing is er nog niemand op. ik zie Milo op de bank liggen, niet heel charmant maar goed ik ben niet anders van hem gewend. Ik zet eerst koffie voor mezelf. Ik ga aan het aanrecht zitten en staar voor mij uit. ''Goedemorgen sletje'' hoor ik en het hoofd van de rooie komt tevoorschijn. "Heeyyyyy Koentje'' zeg ik. Ik voel de hand van Koen op mijn rug die een korte wrijvende beweging maakt. Hij gaat aan de andere kant van het aanrecht staan. ''Lekker geslapen?'' vraagt hij. ''Helemaal prima'' zeg ik. Hij knikt en zet ook koffie voor zichzelf. ''Hey Koen'' zeg ik. ''hmm?'' zegt hij. ''Zullen wij even een heerlijk zondags ontbijtje voor de jongens maken?'' vraag ik. ''Zal je maar net zien, zodra die wijven binnen zijn moet je werken'' zegt hij. Ik kijk hem bloed serieus aan waarna zijn gezicht snel betrekt. ''Tot uw orders mevrouw'' zegt hij dan en pakt een pan uit de kast. Hij zet hem op het fornuis. We kijken elkaar met de zelfde zeggende blik. ''Pannenkoeken?'' vraag ik met een lach. ''Pannekoeken!'' zegt hij en we lachen. We maken het beslag en het gaat als volgt. Ik doe het goed, Koen doet het fout, ik wordt boos, Koen kijkt me zielig aan, ik moet lachen. En zo gaat het de hele tijd door. ''bro je hebt hier een hele klodder beslag''. zegt Koen tegen mij. Ik stop met lachen en probeer het beslag weg te halen met mijn vinger. ''Hier?'' ''Nee ja nee daar'' zegt Koen. Ik lach. ''Gaat niet echt lekker'' zeg ik. ''Kom hier domme'' zegt hij. Koen pakt de ene kant van mijn gezicht en met zijn andere hand haalt de veeg beslag van mijn gezicht. Ik glimlach. ''Dankjewel'' zeg ik en focus me op de pannenkoek die bijna aanbrandt. ''Heel graag gedaan'' zegt Koen. Dan zie ik hem daar staan, achter Koen. Hij kijkt boos, bozer dan normaal. Bijna woedend. ''Hey goeiemorgen Mat we bakken pannenkoeken ga zitten'' zegt Koen. ''Jullie hebben het gezellig'' zegt hij boos. ''Haha ja altijd tijd toch?'' zeg ik en ik probeer hem lief aan te kijken. Ik ga mijn humeur niet laten verpesten door hem. De lieve blik wordt genegeerd want hij kijkt alleen maar bozer. Ik snap zijn probleem gewoon echt niet, echt niet.  Dan loopt de rest ook binnen. Milo wordt wakker van het geluid van Rob en Roel die pratend binnen kopen. ''Hey maatjes'' zeg ik overdreven. ''Gaat u maar zitten er komen pannenkoeken aan''  zegt Koen. ''Zozo wat een verwennerij'' zegt Rob en de jongens gaan zitten. Ik zet het bord met pannenkoeken op tafel. Iedereen begint te eten. ''Dit is geen verkeerd pannenkoekje hoor'' zegt Milo. Ik moet lachen en kijk stuk voor stuk naar de jongens en hoe ze aan het genieten zijn. En dan vallen mijn ogen op Matthy, die gek genoeg al naar mij keek. Jezus Christus echt als blikken konden doden lag ik nu morsdood op de grond. Wat is er toch? ik ben aardig wat van meneer gewend, aangezien hij mij sins dag 1 al niet mag maar vandaag is het wel heel extreem. Het gene wat me het meest zorgen maakt is dat ik nog geen enkele lullige opmerking heb gekregen van hem. Nou dan weet je dat er iets goed mis is hoor. Ik ben de gene die de staarwedstrijd verliest. Ik staar in plaats van naar hem naar mijn pannenkoeken. Waar ik nu opeens geen zin meer in heb. ''Vanavond feestje hier?'' is de zin die mijn aandacht weer te pakken krijgt. De zin kwam van Raoul. Iedereen stemt in, de jongens kijken naar mij. ''Ja prima hoor'' zeg ik. Dan draaien de hoofden door naar Matthy. ''Ik vind het goed'' zegt hij kortaf. Tot mijn verbazing nog eigenlijk, ik had niet verwacht dat hij überhaupt z'n mond zou open trekken. ''Nou prima, afgesproken. verdelen we gewoon even de taakjes en dan nodigen we allemaal wel een paar mensen uit oké?'' vraagt Raoul. Iedereen knikt. 

Feestje dus vanavond. 


Hey maatjes, tweede deel en heb alweer niet zo veel te zeggen. 

Kusjes moi.

I'm not falling for him.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu