Het is avond. We zitten met ze alle aan tafel. Thuisbezorgd.
De jongens praten eindeloos en hebben lol. Ik lach mee. Ik vergeet alles wat er is gebeurd. Ik lach alleen maar om de grapjes die er worden gemaakt. We vullen elkaar aan wat alles nog grappiger maakt. ''Tering wat hebben we veel beleefd met jou'' zegt Raoul. Iedereen komt bij van het lachen. Hij en ik hebben even oogcontact. Hij kijkt serieus, met een zeer doordringende blik. Ik kijk snel weg en knik. Ik neem een slok van mijn wijn en trek een zuur gezicht. ''Jezus Christus wat een gore wijn'' zeg ik terwijl ik de zelfde slok terug spuug in het glas. De jongens trekken een vies gezicht en lachen. ''haha jongen weet ik veel mat heeft die gekocht.'' zegt Rob. ''Oh nee dan snap ik het'' zeg ik. Meteen krijg ik een intimiderende blik van Matthy. Ik krijg er een raar gevoel van in mijn buik. ''Grapje jongen Santé'' zeg ik en hef mijn glas in de lucht. Iedereen lacht en zelfs bij hem verschijnt er een heel klein, afkeurend lachje. Ik glimlach en zet mijn glas neer. ''Hey maar wij twee hebben morgen opnames'' zegt Rob terwijl hij naar Koen wijst. Koen knikt instemmend. ''Ja ik ga morgenochtend dan naar huis als dat goed is he Sam'' zegt Milo lief. ''Tuurlijk joh ga lekker naar huis'' zeg ik met een glimlach. Hij knikt. ''Morgen ga ik naar Lieke'' zegt Raoul. Ik knik. ''Slapen jullie ook allemaal ergens anders?'' vraag ik. De vier jongens knikken. Ik kijk naar Matthy. ''Jij blijft zeker hier of niet?'' vraag ik. ''Zeker'' zegt hij. Ik zucht. ''Gezellig'' zeg ik, sarcastischer kan niet. het valt even stil. Koen kijkt me aan. Hij geeft me een blik "Kom op doe niet zo flauw'' versta ik eruit. Ik zucht nog een keer en knik. ''Nou ja prima'' zeg ik dan. Ik sta op en loop naar de keuken. ''Iemand Thee of Koffie?'' roep ik naar de jongens. ''Zet maar thee'' zegt Rob. Ik knik. Ik vul de waterkoker en zet hem aan. Dan komt Koen de keuken ingelopen, oh jee nu gaan we het krijgen hoor. ''Sam doe even iets aardiger tegen Mat'' zegt hij. Ik rol met mijn ogen. ''Bro hij doet toch kut tegen mij en dan verwacht jij dat ik aardig blijf doen kom op'' zeg ik gefrustreerd fluisterend. ''Ja ja i know maar hij heeft gewoon ff een kut tijd nu dus probeer gewoon een beetje uit z'n buurt te blijven dan gebeurt er ook niks'' zegt Koen. Ik zucht. Waarom heeft hij nou weer een kut tijd? Altijd wat met die jongen. ''Broer ik ben hier morgen de hele dag en nacht met hem dus ik weet niet hoe je wilt dat ik hem ontwijk?'' ''Sam kom op ik weet dat je het kut vind dat je morgen alleen met hem bent maar als jullie gewoon je eigen ding doen komt het heus wel goed'' zegt koen. Ik knik vermoeid mijn hoofd. De waterkoker slaat af. De hand van Koen wrijft twee keer over mijn schouder, ik denk als een soort geruststelling maar ja dat werkt dan voor geen tyfus. Ik schenk de thee in grote glazen en hang er een theezakje in. ''Ja staat op het aanrecht kom t zelf maar halen!'' roep ik. Ik loop naar de bank en ga zitten. Met twee handen om mijn glas blaas ik de thee hitte af. De jongens gaan ook zitten. ''Welterusten jongens ik moet nog wat editen'' zegt Matthy en loopt de deur uit. ''Wat de fuck is er met Matthy jongens?'' vraag ik. Het is even stil. ''Z'n vriendin heeft het uitgemaakt'' zegt Raoul. ''Broer ik wist serieus niet dat ie een vriendin had'' zeg ik. ''Jawel Sam ze was hier letterlijk nog met Oud & Nieuw, Tessa weet je wel.'' Zegt Rob. ''Oooh Tessa oh ja wat een zure trut was dat zeg, nog zuurder dan Mat'' zeg ik lachend. De jongens kijken erg serieus. ''Ja ja super zielig hoor maar laten we heel eerlijk zijn toen het uit ging met Daan was hij nou niet bepaald aardig voor me ofzo'' zeg ik. ''Ja snap ik maar jij vraagt er toch naar?'' zegt Roel geïrriteerd. ''Ja je hebt gelijk sorry beetje lullig'' zeg ik. De jongens knikken instemmend. ''Wat heeft hij toch tegen mij?'' zeg ik na een lange stilte en iets te veel slokken te warme thee. De jongens kijken elkaar aan. Alsof ze iets weten, heel naar. ''Broer wat?'' vraag ik. ''Niks hoor'' zegt Milo met een sluw lachje op zijn gezicht. Ik rol met mijn ogen en lach. ''Nou goed, wat willen we kijken?'' vraag ik terwijl ik de afstand bediening pak. ''Doe alsjeblieft Hollands drag race'' smeekt Koen. Ik ben verbaast om het voorstel maar zet het aan.
We liggen in een deuk met z'n alle, tranen in mijn ogen van het lachen. De aflevering is afgelopen. ''Nou jongens ik ga naar bed'' zeg ik. De jongens gaan nog voetbal kijken. Lachend Schud ik mijn hoofd. ''Wij zijn vroeg weg dus we zien jou overmorgen pas weer ja?'' zegt Roel. ''Ja pap'' zeg ik lachend. ''Doei Sammie' zegt Koen. ''Welterusten mannen'' zeg ik dan. Ik loop de gang op. Ik twijfel even voor de trap. Moet ik naar hem toe gaan?
Waarom zou ik.
Ik loop naar mijn kamer en kleed me om. Ik ga in bed liggen en lees nog even in mijn boek. Ik knip het lampje uit. Ik voel me schuldig dat ik lullig tegen hem deed, stel nou dat ie echt verdrietig is. Ik pieker mezelf uiteindelijk in slaap. Morgen hier alleen met hem.
He mopjes, duurde echt te lang i know en sorry. Had echt een hele drukke schoolweek. Ik heb echt al mijn toetsen hard verneukt maar dat maakt niet uit :). Nou goed ik ga wel weer regelmatiger uploaden want ik heb echt een hele chille week. Dat jullie het weten. Verder niks.
kusjes moi
JE LEEST
I'm not falling for him.
أدب الهواةSam zit in de bloei van haar leven. Het 22 jarige meisje geniet vol op, maar zonder haar vrienden kan ze het niet hoor. De vriendengroep kan het fantastisch met elkaar vinden. Sam heeft ook niet veel anders dan de jongens. Sam hoor je nooit over haa...