Di sebuah planet,
Gopal:cepatlah boboiboy.
Boboiboy:hishh bisinglah kau ni.
Kelihatan mereka sedang turun dari gaung untuk menuju ke bawah.di belakang boboiboy juga terdapat telur yang sangat besar.
Gopal:letaklah telur tu cepat aku lapar ni.
Tidak jauh dari mereka terdapat seekor binatang raksasa yang sangat besar.di situ terdapat power sphera yang berada di antara telur raksasa.
Boboiboy mendekati raksasa tersebut untuk menukar power sphera dengan telur raksasa itu.
Boboiboy:cepat-cepat.
Power sphera tersebut terus ke arah boboiboy selepas mendapat isyarat.telur itu pula telah diletakkan dengan selamat tanpa mengganggu tidur raksasa tersebut.
Petarung:dah selesai?
Boboiboy:huhh sudah.
Petarung:mari pergi aku tak suka cuaca dekat planet ni.
Ketika mereka sedang memanjat tebing secara tidak sengaja boboiboy melihat sesuatu di tangan gopal.
Boboiboy:ehh apa yang kau bawa tu?
Gopal:apa lagi sarapan akulah hehehe muahhh!
Boboiboy:hah yang kau ambik telur tu dah kenapa?letak balik gopal letak!
Gopal:hishhh tepilah dah masak nanti kau jangan mintak.
Namun secara tidak sengaja telur raksasa tersebut jatuh ke bawah yang berhampiran dengan raksasa yang sedang tidur tersebut.
Petarung:3 2 1
Boboiboy:apa yang kau tengah kira...
Telur tersebut pecah dan mengeluarkan anak raksasa gaint penguin.
Baby penguin:waaa mamaaaa!
Suara tangisan anak penguin tersebut sangat kuat.
Gopal:shhhh mama tak ada dia pergi kerja.
Petarung:haihhh menyesal aku satu tim dengan korang berdua.
Ibu raksasa tersebut bangun dan melihat anaknya sedang menangis dan kebetulan raksasa tersebut melihat petarung, boboiboy dan gopal sedang memanjat tebing.
Petarung:hahh baguslah tu.sekarang dia mesti akan kejar kita.
Boboiboy:macam mana kau tahu?
Tanpa buang masa raksasa giant penguin itu terus mengejar mereka bertiga.
Secepat kilat mereka naik ke atas tebing dan mula melarikan diri dari kejaran raksasa penguin tersebut.
Boboiboy:wahhhh ini semua kau punya pasal gopal!
Gopal:bukan akulah tapi perut aku!
Boboiboy:banyaklah kau punya alasannnnn!
Raksasa penguin itu semakin dekat dan pada akhirnya petarung menggunakan kuasanya.
Petarung:perubahan kuasa!petarung plasma!
Wushhhh!
Pakaian petarung berubah ke warna unggu.untuk pengetahuan semua pakaian petarung seperti hodiee namun agak sama dengan pakaian kapten kaizo semasa pertemuan pertama kapten kaizo dengan boboiboy.
Tapi pakaian petarung mempunyai penutup kepala di mana pakaiannya akan secara automatik akan memakaikan penutup mulut pada petarung.petarung juga menggunakan sarung tangan hitam yang mempunyai lambang bintang berwarna unggu.
YOU ARE READING
MENJADI SUPERHERO DI DUNIA BOBOIBOY
ActionSeorang remaja yang meninggal kerana berlawan dengan mafia.Tiba-tiba dia berada di dunia yang tidak asing baginya.... :siapa kau :bukan siapa-siapa :tak sangka aku harus masuk campur dalam urusan ni :mungkin aku harus melatih dia..... mungkin... A...