Posłowie

409 25 9
                                    

Nie za bardzo wiem, od czego zacząć, więc może podziękowania, będą dobrym początkiem. Chciałabym podziękować każdej osobie, która czytała, gwiazdkowała czy komentowała Prezent, bo to naprawdę dużo dla mnie znaczy. I podziękowania lecą też do tych cichych czytelników ; )

Ogólnie to na pomysł na to ff wpadłam jakoś rok temu w wakacje? Także klimatem w ogóle nie pasowało i stwierdziłam, że poczekam, opublikuję to przed świętami i na spokojnie ułożę sobie w głowie całą historię. Przypomniało mi się o niej kilka dni przed Wigilią, przez co było za późno, by stworzyć chociaż pierwszy rozdział. I tak to przeleżało kolejny rok. W tym roku jednak się uparłam żeby Świąteczny prezent wydostał się na światło dzienne.

Miało to być fanfiction, bez szczęśliwego zakończenia. Ale, w którymś momencie scena gdzie Draco (w białym golfie i płatkami śniegu we włosach) wpada do Nory, by błagać Harry'ego o wybaczenie i mówi mu, że go kocha przy wszystkich Weasley'ach, utkwiła mi w głowie i nie miałam do niej żadnego kontekstu, a chciałam ją wykorzystać.

Tak o to przez dłuższy czas rodził się pomysł jak Świąteczny Prezent ma wyglądać. Skończyło się tak, że rozdziały pisałam trochę na ostatnią chwilę. Czyli norma w moim wykonaniu. Ale efekt końcowy chyba nie jest taki zły, prawda?

W przypadku Prezentu musiałam pomyśleć trochę dłużej nad okładką, bo chciałam oddać jednocześnie klimat świąt i drarry. I w mojej głowie narodził się pomysł, że Patronusem Harry'ego jest jeleń, a z racji tego, że Draco zdradza Astorię i „przyprawia jej rogi"... No to dlatego okładka jest taka, a nie inna.

Okazało się (dzień przed opublikowaniem Prezentu), że ja jakimś cudem pomyliłam nazwy i na okładce jest napisane Prezent Świąteczny, a ja wszędzie gdzie się dało miałam to zapisane Świąteczny Prezent i w pośpiechu wszystko poprawiałam.

Prezent był dla mnie trochę trudny z racji tego, że cała historia ma tylko 4 rozdziały i Dodatek. Nie ma za bardzo miejsca na rozwlekanie akcji, wprowadzanie pobocznych wątków czy pokazanie całe długotrwałego procesu przemiany bohaterów. Tak, z moim talentem do rozciągania ff, zmieszczenie się w 4 rozdziałach było nieco problematyczne i przez to skracałam nawet długość poszczególnych rozdziałów chociaż mogłam się w nich rozpisać na dziesięć stron.

Miałam również wrażenie, że za mało jest czasu antenowego, że to tak ujmę, gdzie jest Harry i Draco zwiedzający kolejne pokoje hotelowe. Nie mogłam jakoś pokazać łączącej ich relacji, nie dając im romantycznych gestów czy patetycznych słów w międzyczasie. I mimo że oznaczyłam to jako fanfiction 18+ nie miałam ochoty pokazywać co ich łączy opisując konkretnie sceny erotyczne. Nie wiem, zrobiłam z tego opowiadania eksperyment czy w ogóle jestem w stanie pisać coś takiego i chyba właśnie wyszło, że nie za bardzo. Ale może to w ocenie osób czytających nie mojej.

Nie wiem czy zwróciliście na to uwagę, ale Draco zwraca się po imieniu do Harry'ego tylko, gdy uprawiają seks. Po raz pierwszy w innych okolicznościach robi to, gdy mówi mu, że chce być z nim i jako prezent wręcza mu pozew rozwodowy, gdzie czarno na białym jest potwierdzenie, że chce się rozwieść z Astorią.

Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że... Dobra, nie ma kolejnego smaczka a propos tego opowiadania, bo było za krótkie, by dać cokolwiek (właśnie zorientowałam się ile zajmie mi Posłowie przy Skazanym).

Jeszcze słów kilka w kwestii Dodatku. Na początku miało go nie być, ale oczywiście jak to ze mną bywa, plany planami, a to co ja publikuję na Wattpad to drugie. W pierwszym odruchu chciałam napisać to skupiając się na perspektywie Harry'ego tak jak w rozdziałach. Potem był pomysł, żeby napisać to z perspektywy kogoś z przyjaciół Harry'ego czy Astorii. Nie chciałam pisać tego z perspektywy Draco, ale... no wyszło jak wyszło i jest Draco. I na pewno nie miało to być w Sylwestra, ale skoro Święta to i Nowy Rok.

Kończąc to już chciałam was tylko zaprosić jeszcze do moich innych opowiadań i zajrzenia na profil, może znajdziecie tam coś co wam podpasuje 😉

Mam nadzieję, że do zobaczenia :D 

Prezent świąteczny || DrarryOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz