Rayden masuk kedalam bilik dengan tergesa gesa.
'Honey, we should leave now!! Bawa barang yang perlu. Jerry dengan Aisha dah ada dalam kereta' kata Rayden sambil mengemas apa yang patut.
Amber tanpa banyak tanya. Mengangkat kedua dua anaknya lalu berlari ke kereta yang berada di hadapan rumah.
'Aisha, bawa anak anak aku dulu. Aku akan menyusul dengan Rayden' kata Amber.
Amber masuk semula kedalam rumah untuk mengambil kunci kereta dia.
Selepas start enjin dia masuk balik kedalam rumah untuk menolong suaminya.
'Honey, kenapa tak ikut Aisha dengan Jerry?' tanya Rayden pelik.
'takkan I nak tinggalkan you sorang sorang' kata Amber sambil mengambil apa yang patut. Tapi semua barang anak-anaknya.
'Are you done?' tanya Rayden.
'Yeah! Jom' kata Amber mereka pun berlari kearah kereta Amber dihadapan rumah.
'Nantilah nak cepat cepat pergi mana?' tanya seseorang di tepi kereta Amber start enjin tadi.
'Wilter' kata Amber dan Rayden serentak.
'Ye, kan aku dah cakap aku takkan bagi korang hidup tenang selepas apa yang kau buat kat hidup aku' kata Wilter sinis.
'Honey, ambil ni masuk dalam kereta. Biar aku handle bodoh ni' bisik Rayden kepada isterinya.
Amber pun mengangguk dia merampas beg di tangan Rayden lalu dia berlari masuk kedalam rumah.
'Ikut perempuan itu' arah Wilter kepada anak buahnya.
Rayden menembak beberapa orang yang ingin masuk kerumahnya.
'Bodoh, kau ingat kau boleh menang ke kalau kau bunuh aku dengan isteri aku?!' kata Rayden pula.
Wilter tertawa. Kau ke aku yang bodoh?' kata Wilter dia membawa keluar telefonnya lalu mencampakkan kearah Rayden.
Rayden mengambil lalu melihat video yang ada di dalam telefon itu.
Boss tolong! Rhea dan Reid dah kena culik. Kami tak sempat nak buat apa apa. Kereta terbabas and diorang ambil Rhea dan Reid.
Lalu video tersebut di habisi dengan Jerry ditendang.
'Jangan sentuh anak anak aku! Tak guna kau setan aku bunuh kau' jerit Rayden.
'Bunuh dia dengan isteri dia sekali' arah Wilter lalu masuk kedalam kereta semula.
Sesi tembak menembak pun bermula. Dengan jumlah anak buah Wilter yang ramai dan Rayden hanya keseorangan. Ada jugalah terkena peluru dalam 2/3 das.
=================
Situasi Amber,
Amber berlari ke garage setelah mencapai kunci jeep milik Rayden.
Di garage sudah ada 2 3 orang sedang menunggunya. Dia menyorok dibalik kereta kereta yang ada.
Dia pun membawa keluar pistol Beretta 92 nya sebagai langkah berjaga-jaga.
'Woi, jangan bagi dia terlepas' kata lelaki itu di hadapan pintu yang Amber berdiri tadi. Amber terus menembak kepala lelaki itu.
Bang!
Berkecai.
'Hoi, perempuan kau nak lari mana ha! Aku tahu kau ada kat situ. Keluar jelah. Tak lama kau akan mati jugak' provok lelaki itu.
'Are you sure. Aku akan mati?' kata Amber sinis. Dia memegang shotgun yang berada didalam beg tadi lalu dihalakan kepada tiga orang tadi.
Dan...
YOU ARE READING
MF 3 | Mafia Love {Complete}✔️✔️
Romance[Third Book of Mafia Family] Start: 9/9/21 End: 4/2/22 4 tahun berlalu sejak kemalangan yang meragut jiwa Rayden dan Amber, masih tidak boleh dilupakan cerita cinta mereka yang banyak dugaan itu. Kini buku ketiga dibuat oleh author untuk memberitahu...