Chapter 36

383 14 0
                                    

Situasi Rayden, Amber, Aisha dan Jerry...

Rayden memasuki satu bilik yang berada di aras bawah itu.

Kosong.

Amber, Aisha dan Jerry juga masuk kedalam bilik bilik yang ada di situ.

Dan semuanya adalah bilik tamu yang kosong ataupun adalah seorang 2 mayat. Maybe maid or anak buah Larrie.

'Boss, macam mana group yang pergi rumah Datin kerek tu?' tanya Aisha.

'Aku dah telefon Alia tadi. Dia kata semua dah selesai. Video pun diorang dah hantar' kata Amber.

Setelah puas mencari di bawah mereka naik ketingkat atas dengan mengunakan tangga.

Baru sahaja Amber mahu naik satu anak tangga tiba tiba Rayden menghalangnya.

'They watching us' kata Rayden.

Amber pun memandang ke sudut dinding yang ada camera CCTV yang bergerak-gerak.

'Jap' kata Amber lalu mengeluarkan beberapa pin dari poketnya lalu baling kearah CCTV tersebut dan camera itu pun jatuh dari tempat asalnya.

'Weh, benda apa yang kau pakai tu?' tanya Jerry pelik + kagum. Bossnya ini ada sahaja benda baru yang dia cipta.

'Tah aku tak bagi dia nama lagi. Aku reka je tak sangka berguna' kata Amber kagum.

'Dah jom cepat' kata Rayden lalu menarik tangan Amber.

'Careful, CCTV is everywhere' kata Aisha yang meng-inform-kan kepada yang lain.

'Thanks for the information' kata Amanda.

Mereka pun naik ke tingkat atas. Semua CCTV berjaya dipatahkan oleh Amber.

Amber termasuk bilik tidur Larrie. Dia melihat ada seseorang sedang tidur nyenyak.

Dia membuka lampu lalu mengacukan pistol ke arah orang yang tidur itu.

'Erm, Aunty ni siapa?' tanya budak perempuan itu sambil menggosok matanya.

Jatuh terus pistol Amber apabila melihat budak perempuan itu. Umur budak itu lebih kurang 7 atau 8 tahun macam tu.

'Erm, aunty minta maaf ganggu awak tidur. Aunty cari orang yang nama Larrie dalam rumah ni. Awak kenal tak?' tanya Amber lembut pada budak itu.

'Oh aunty cari papa. Nak Rose hantarkan tak? Tapi aunty ni siapa? Papa tak kasi orang luar masuk' kata Gadis itu lagi.

'No, Aunty ni kawan papa awak. Aunty cari papa awak sebab ada benda nak bincang dengan dia sikit' kata Amber memainkan peranan.

'Oh, okay. Jom kita jumpa papa Rose' kata Rose riang.

Amber hanya tersenyum. Dia memimpin tangan gadis itu turun dari katil lalu Rose pun menarik tangan Amber.

Rayden yang melihat Amber memimpin tangan seorang kanak-kanak perempuan itu pun didekati.

'What are you doing with her?' tanya Rayden.

'Budak ni anak Larrie' bisik Amber pada Rayden.

Rayden mengangguk apabila mengetahui muslihat isterinya itu.

Jerry dan Aisha pun mengikuti langkah Amber dan Rayden.

Sampai sahaja di satu pintu, budak kecil itu pun berhenti.

'Aunty, nilah bilik kerja papa. Maybe dia ada kat dalam kot' kata Rose.

Amber menunduk untuk menyemai ketinggian dia dengan Rose.

MF 3 | Mafia Love {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now