Chapter 37

426 19 1
                                    

ARRGGGHHH!! EMMPP-

'Shh, ni akulah Rayyan' kata Rayyan yang menutup mulut Amanda tadi.

Amanda pun menepis tangan Rayyan yang menutup hidung dan mulutnya sehingga dia susah untuk bernafas.

'Ish, kau ni Ayyan. Buat terkejut aku je. Eh, kalau kau ada kat sini, siapa jaga Zian? ' tanya Amanda pelik.

'Anak buah akulah. Yang lain mana? Takkan tinggal kau sorang je?' tanya Rayyan.

'Ray, Amber, Aisha dengan Jerry kat atas tengah cari Wilter dengan Larrie. Lucie dengan Damielio tengah alihkan perhatian diorang' kata Amanda.

'apa maksud kau alihkan perhatian "diorang"?' tanya Rayyan lagi.

'Alihkan perhatian cctv yang diorang pantau tulah. Eh, Macam mana keadaan kat luar tadi? Amelio dengan Louis okay? Camelio? ' tanya Amanda pula.

'Amelio dengan Louis cedera sikit sebab terkena peluru. Tapi diorang okay je. Camelio aku tak nampak. Dia pergi mana? ' tanya Rayyan.

'Cari Maya' kata Amanda.

'Dah tu kau buat apa sorang-sorang kat lorong ni? Cari hantu ke? Macam tak mungkin, aku datang tadi pun kau dah menjerit' kata Rayyan.

'Eh tu sebab aku terkejut okay. Aku tengah cari diorang la' kata Amanda.

'Apa yang kau jumpa? ' tanya Rayyan.

'Belum lagi' kata Amanda.

'Hmm, dahlah jom ikut aku' ajak Rayyan lalu jalan mendahului Amanda.

'Woi, nak pergi mana?' tanya Amanda pelik.

'Ikut jelah, cepat! Lambat tinggal' kata Rayyan.

Amanda pun mengikuti Rayyan dari belakang dengan perasaan yang tidak tenteram apabila dia tidak dapat apa apa maklumat daripada Rayyan tentang tempat yang mereka ingin tuju itu.

'OMG, Rayyan. Macam mana kau jumpa diorang?' tanya Amanda.

'Aku nak bagitahu kau tapi kau yang tak bagi aku cakap. Then aku terlupa nak bagitau kau. Dah jom aku tolong aku sedarkan diorang ni' kata Rayyan selamba.

Amanda pun menolong Rayyan menyedarkan Maya, Louie, Thea dan Theo.

Ruby dan Mya tiada disitu.

====================

Amber, Rayden dan Jerry masuk kedalam bilik yang ditunjukkan oleh Betherine Rose tadi.

'Asal macam pelik je' tanya Amber perlahan.

'Boss!' panggil Jerry terkejut.

Rayden dan Amber pun pergi kearah Jerry.

Di situ ada satu mayat yang lehernya sudah di kelar lalu ada satu kertas yang bertuliskan dengan darah mayat tersebut mungkin.

Surat tersebut bertuliskan

'Ha Ha Ha! Korang mesti cari aku kan? Huh! Bodoh sangat sebab aku tak de pun kat situ. Kalau kau nak anak-anak kau dengan kawan kau selamat, aku nak kau sorang je Amber datang berhadapan dengan aku. Kalau kau bawak sesiapa dengan kau, aku akan pastikan yang diorang takkan dapat jumpa kau selama-lamanya'

Itulah apa yang di tuliskan dalam surat tersebut.

Tapi kenapa Amber yang kena pergi seorang diri? Bukankah Amber seorang mafia yang licik? Semua orang tahu tu. Tapi tak apalah itu yang dia nak kan. Takpe kita tunaikan je.

Selepas membaca isi surat tersebut, Amber melihat kearah mayat tersebut. Jika tidak pandang dengan teliti mungkin mereka tidak kenal siapa mayat tersebut kerana mayat tersebut berlumuran darah sehingga sukar di cam.

MF 3 | Mafia Love {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now