Rayyan susah hati apabila melihat Tabby jatuh pingsan tadi.
Nasib baik ada Amanda di depan pintu tadi kalau tak dah jatuh terjelupuk la Tabby tu.
'Ayyan, what happen to her? Macam mana boleh pingsan? ' tanya Amanda.
'aku tak tahu tapi lately ni dia kerap sangat sakit kepala. Then moody je' kata Rayyan pada Amanda.
'Encik Rayyan' panggil doktor Alev.
'Ye doktor, macam mana dengan Tabby.
'Lately ni perangai Puan Zian ada berubah sikit tak?' tanya doktor Alev.
'Berubah? Maksud doktor?' tanya Rayyan tidak faham.
'berubah, macam mood swing ke? Ataupun dia ada mengadu sakit apa apa ke? Muntah ke?' tanya Doktor Alev lagi.
'Ada dalam 3 bulan lepas. Dia kata dia sakit kepala then kerap takde mood. Kenapa?' kata Rayyan pelik.
Doktor Alev mengangguk sambil tersenyum sebelum berkata...
'Congrate, Encik Rayyan. Encik Rayyan bakal jadi ayah' kata Doktor Alev membuatkan Rayyan semakin Blur.
'Seriously, doktor?' tanya Amanda turut gembira.
'Maksud doktor?' tanya Rayyan blur.
'Puan Tabby sudah mengandung 3 bulan' jelas Doktor Alev.
Rayyan terkaku.
Dia bakal ada anak nanti? Dia akan jadi ayah? Macam mimpi je.
'Urm, kalau takde apa, saya pergi dulu ye?' kata Doktor Alev mengundurkan diri.
Doktor Alev pun meminta diri untuk merawat pesakit lain.
'Woi, kau pahal? Jadi mannequin pula kat sini? Kau dengar tak doktor Alev kata apa tadi?' tanya Amanda pada Rayyan yang masih terkaku.
'Aku dengar, aku dengar. Aku nak jadi Papa dah, Manda. Aku tak mimpi kan?' tanya Rayyan seperti orang tidak waras.
'hoi, kalau orang nampak kau macam ni. Confem jatuh maruah kau' kata Amanda lalu masuk kedalam ward Tabby.
Rayyan tidak peduli jatuh maruah ke? saham ke? Yang penting dia akan mempunyai anak guys.
Dia pun masuk kedalam ward Tabby untuk meraikan hari kebahagiaan itu.
'Sayang' panggil Rayyan ceria.
'Hm, okaylah kak. Manda nak pergi ward Louis dulu. Tadi tak sempat' kata Amanda.
'Sorry tau' kata Tabby lembut.
'Takpe asalkan akak selamat' kata Amanda lalu dia keluar dari ward tersebut.
Rayyan pun menghampiri Tabby yang berada diatas katil.
'Honey' kata Rayyan manja.
'Apa?!' tegas Tabby.
'Jangan la marah. Saya nak manja manja dengan awak je' kata Rayyan sayu.
Saya? Dah buang tebiat ke apa si Rayyan ni?
'Bila I marah kat you?' tanya Tabby pada Rayyan.
'Aik,bukan dah berbulan ke kau tidur bilik kau. Dah la biar aku tidur sorang sorang. Sampai hati' kata Rayyan.
'Ouh, tu bukan sebab I marah kat you. Tu sebab I tak tahan bau badan you. Buat I nak termuntah. Boleh tak you jauh sikit' kata Tabby.
Rayyan pun berundur sedikit dari Tabby.
'Tadi doktor Alev kata saya ada simptom-simptom ibu mengandung jadi buat masa sebulan/dua ni. Saya tidur asing dengan you' kata Tabby.
'Kalau aku rindu kau macam mana' kata Rayyan mengada.
YOU ARE READING
MF 3 | Mafia Love {Complete}✔️✔️
Roman d'amour[Third Book of Mafia Family] Start: 9/9/21 End: 4/2/22 4 tahun berlalu sejak kemalangan yang meragut jiwa Rayden dan Amber, masih tidak boleh dilupakan cerita cinta mereka yang banyak dugaan itu. Kini buku ketiga dibuat oleh author untuk memberitahu...