Sudah 3 bulan Tabby bad mood dengan Rayyan. Rayyan pun tak tahu apa salahnya.
Jika ditanya, dia pula dimarahnya. Jadi jalan yang terbaik ialah berdiam diri.
Tapi kadang kadang dia cuba juga untuk bertanyakan apa masalahnya sampaikan Tabby bencinya sampai sebegitu rupa.
Perangai Tabby berubah 100% sejak 3 bulan yang lepas. Tidak suka bergurau, cepat terasa, badmood, berkurung dalam bilik, taknak makan yang paling teruk sekali, bila Rayyan nak bermanja dengan dia pun dia tolak.
Peliklah. Sampai satu mansion perasan akan perubahannya.
Ahli yang lain termasuk dengan Amanda juga pernah slow talk dengan Tabby tapi jawapannya tetap sama "takde apa apa la. Aku okay je".
Rayyan dan yang lain pin buntu bagaimana hendak memulihkan Tabby seperti sedia kala.
'Sayang, esok kita pergi rumah mummy Hanny nak?' tanya Rayyan pada Tabby yang sedang duduk santai diatas katil sambil membaca novel.
'Hmm' itu sahaja balasannya. Harini rasanya mood dia okay sikit. Aura dingin nya masih tebal.
Rayyan tidak banyak cakap terus tidur di sebelah Tabby.
'Sayang, kau kenapa lately ni badmood semacam je dengan aku. Aku ada buat salah ke?' tanya Rayyan perlahan tapi masih boleh didengari lagi oleh Tabby.
'Ish, you ni. Banyak kali tanya soalan macam tu I rimas la. Dah I nak tidur. Spoil mood je' marah Tabby.
Kan dah cakap kena marah.
Rayyan pun hanya pasrah tapi dalam masa yang sama dia bersyukur kerana malam itu Tabby tidur bersama dengan nya.
'Takpelah sayang, kalau aku ada buat salah aku minta maaf aku tahu aku bukan suami terbaik kat kau. I just want you to know that I love you so much Tabby Ziandra. Good night sayang' kata Rayyan meluahkan isi hatinya.
Walaupun Tabby tidak mendengarnya, dia tetap mahu luahkan betapa dia cintakan isterinya itu.
Dia pun menutup lampu night stand lalu tidur menghadap Tabby yang membelakangkan nya.
Tabby sebenarnya tidak tidur pun dia dengar setiap bait kata luahan Rayyan. Dia pun cintakan suaminya itu.
Tapi, kemarahannya tidak dapat di kawal apabila dengan Rayyan.
Dia menangis dalam diam.
'I'm so sorry, Rayyan. Aku tak tahu kenapa aku boleh jadi macam ni. I love you too. So much. Tapi buat sementara ni biarlah aku tenangkan diri sekejap' luah Tabby didalam hati.
Kata kata tersebut hanya dapat luah didalam hati kerana dia tidak mampu untuk mengucapnya.
Malam tersebut, dia ditemani dengan air mata.
===============
Malam itu ialah malam Louis pergi menyerang musuh bersama dengan daddy nya.
'Louis, are you ready with this' tanya Dato' Tyler.
'Yes, of course' kata Louis.
'all right, if anything happen call your backup okay' pesan Dato' Tyler.
'Okay' balas Louis sepatah.
Mereka pun bergerak ke lokasi musuh dengan menggunakan kenderaan sendiri.
Setelah 30 minit perjalanan, mereka pun sampai.
Sebenarnya perjalanan mengambil masa 1 jam kalau speed biasa. Tapi mereka bawa kereta sport kan. Lagipun malam sudah menunjukkan pukul 1 pagi.
YOU ARE READING
MF 3 | Mafia Love {Complete}✔️✔️
Romance[Third Book of Mafia Family] Start: 9/9/21 End: 4/2/22 4 tahun berlalu sejak kemalangan yang meragut jiwa Rayden dan Amber, masih tidak boleh dilupakan cerita cinta mereka yang banyak dugaan itu. Kini buku ketiga dibuat oleh author untuk memberitahu...