Chapter 25

465 19 0
                                    

Ruby dan Louis sedang berkemas untuk pulang ke French semula. Dimana majlis perkahwinan dia akan dilangsungkan.

'Lagi 2 hari kita sah jadi suami isteri kan? ' tanya Ruby pada Louis yang sedang memakai jam dihadapan cermin.

'Yeah, why? ' tanya Louis pelik.

'Takdelah, lepasni saya akan dapat nama belakang awak Mrs. Ruby Mikhail. Sedapkan nama tu' kata Ruby.

Louis tersenyum mendengar kata-kata Ruby.

'Dah siap dah? Jom kita breakfast dulu' kata Louis.

'let's go perut saya dah berbunyi dah ni tunggu awak bersiap' kata Ruby manja.

Louis pun mengapai tangan Ruby lalu mereka sama-sama turun ke bawah untuk breakfast.

===================

Bangun sahaja dari tidur, telefon Rayyan berbunyi.

Tabby yang terganggu dengan deringan telefon itu lantas bangun dan mengangkatnya.

Tabby melihat nama yang terpapar sebelum mengangkatnya.

'Ada apa Uncle Vin call pagi pagi ni?' kata Tabby pelik.

Butang icon hijau di slide kan.

'Hello'

'Hello, Tabby, Rayyan mana?'

'Rayyan tak bangun lagi uncle, kenapa uncle call ni? Ada apa apa yang uncle nak sampaikan ke? Biar Tabby tolong sampaikan nanti'

'Uncle nak Tabby dengan Rayyan datang rumah Mummy Rean dengan Daddy Zyan untuk sarapan pagi ni boleh?'

'Oh, boleh je. Nanti Tabby bagitahu kat Rayyan. Tapi kenapa tiba tiba eh?'

'Ada benda uncle nak bagitahu kat korang'

'Oklah uncle, Tabby letak dulu. See you there'

'Okay, Tabby. See you too'

Selepas butang merah ditekan terus Tabby meletakkan telefon di tempatnya semula.

Tabby pun mengejut Rayyan dan memberitahu apa yang Uncle Vin katakan tadi.

'Ayyan, bangunlah. Tadi Uncle Vin call' kata Tabby.

'Erm, dia nak apa' kata Rayyan yang mamai.

'Dia suruh kita breakfast kat rumah Mummy Rean dengan Daddy Zyen. Dia kata ada benda nak bagitahu kita' kata Tabby.

'Erm, you pergi bersiap dulu nanti I bangun' kata Rayyan masih tidak mahu bangun.

'Make sure lepas I mandi, you dah bangun eh' amaran Tabby.

'Erm-mmm' gumam Rayyan.

==================

Selepas Sheriv call kesemua anak buahnya dan kakaknya, Stella dan suami. Bukan anak buah Demons Killer tapi anak buah dia macam Rayyan, Tabby, Ruby, Amelio lain-lain tulah.

Dia menghembuskan lega. Akhirnya Amber dan Rayden bersedia untuk bersemuka semula bersama family mereka. Dia juga turut gembira menanti ketibaan mereka ke rumah agam kakaknya itu.

Dia sudah berada di rumah agam itu sejak subuh lagi. Selepas dia dapat call dari Rayden. Dia terus kerumah kakaknya.

'Akhirnya kau dengar juga cakap aku kan, Ray' kata Sheriv sambil tersenyum seorang diri.

'Sheriv, kenapa tersenyum sorang-sorang tu? Jom masuk. Aku nak tanya kau something ni' kata Stellya pada adiknya.

Sheriv pun mengikut Stellya ke ruang tamu. Dia duduk di sofa single manakala Stellya duduk di sofa double.

MF 3 | Mafia Love {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now