—Kristy García—
"Nee Nee Nee." Zeg ik wanhopig. Foto's overal foto's. Van het restaurant, ik in mijn slaapkamer. Toen ik was flauwgevallen, toen ik in de bibliotheek was, Toen ik aan het eten was, aan het omkleden noem maar op, alles zie ik. Tranen branden achter mijn ogen. Maar ik knipper ze weg wat niet tot een succes lijkt te zijn. Er is meer...er zit een wit papier in en die vouw ik uit.
Dacht je echt dat je van me af was?
W.WCringe...
Hoe kan hij leven? Het ongeluk. Alles. Hoe. W.W...Willem Willemse. Ik voel mijn adem steeds zwaarder worden als alles van de afgelopen jaren in een klap terugkomt. Het begon hier eindelijk goed te voelen. De jongens bedoelen niks kwaads met mij en ik ben ook een stuk closer met ze geworden. Zelfs met Blade...wel heel langzaam maar er is vooruitgang. En dat merkte is pas tot 5 minuten geleden maar dat maakt niet uit.
Alweer vooruitgang hè.
Ik besluit te wachten met mijn make-up eraf te halen en loop naar beneden toe. Ik heb water nodig.
"Ace?" "Kristy?" Zeggen we tegelijkertijd verbaasd. "Heb je gehuild?" Zeggen we weer. Allebei moeten we lachen. "Wat is er?" Vraag ik terwijl ik naast hem kom zitten. "Gedoe." Zegt hij kort. "School, vrienden, thuis...Blade?" We kijken elkaar allebei aan en beginnen weer te lachen. "Nee niet Blade." Zegt hij tussen tranen door. "Gelukkig maar want anders was hij nog lang niet jarig." Ik knak mijn vingers naar voren waardoor het lijkt alsof ik ga vechten.
Blade is twee keer zo groot en sterk als dat jij bent, ik weet niet of dat verstandig is...
"Als je het niet wilt zeggen hoeft het natuurlijk niet. Ik ga je niet dwingen." Zeg ik terwijl ik over zijn rug wrijf om hem soort van gerust te stellen
Wat zijn broer en zus toch weer lief voor elkaar.
"Een meisje die ik al sinds de eerste klas leuk vind heeft me afgewezen" Zegt hij droog. "Ze wilt me niet." Herhaalt hij zich. "Dan is ze jou niet waard." Zeg ik terwijl ik opsta en hem omhels. Hij kijkt me vragend aan. "Wat mag ik je geen knuffel geven als m'n kleine broertje liefdesverdriet heeft?" "Pas op wat je zegt hè." Zegt hij dreigend waardoor ik een glimlach moet onderdrukken. "Je vind echt wel iemand, tuurlijk is het even kut maar er zijn genoeg meiden die je wel willen. En als dat niet zo is maakt het niet uit je bent mijn broer, ik hou van je en meer heb je niet nodig." "Beter wel ja." Zegt hij bedreigend maar wel met een lach op zijn gezicht. "Weten de jongens het?" Vraag ik benauwd. "Nee, zelfs Axel niet. Ik heb nooit echt de meidenpraat met hem." "Dan kan je meidenpraat met mij houden." Zeg ik vastberaden.
"Weet je wat dit betekent." Zeg ik ondeugend. "We Kunnen Samen Mensen Kijken." Ik sta op van de bank en doe een soort gek dansje
Je kan zo just dance 2022 winnen
"Ho, stop. Geen jongens komen hier naar binnen Kristy. Misschien ooit als je eenentwintig ben maar niet eerder." Ik begin te lachen. "Ik zou er niet aan willen denken. Dan krijg je bijna medelijden met hem. Zes overprotective mensen die je aanstaren. Ja no go he." "meglio per la tua vita."
(Beter voor je leven.) Zegt hij dreigend.Ik begin nog meer te lachen. "Je bent wel super intimiderend hoor. Geen idee wat je zojuist zei maar je maakt mij niet wijs dat het intimiderend overkwam." Lieg ik half. Ik weet heus wel wat hij zei.
JE LEEST
The Secrets She Has
ActionVerhaal 12+ Markeert als volwassen omdat er geweld in voorkomt "Hold on to the good memories, you never know when you make your last one!" Kristy, 14 jaar, wordt sinds haar 5e mishandeld door haar stiefvader. Als hij door een auto-ongeluk overlijd...