Hoofstuk 16

225 8 5
                                    

—Kristy García—

"En?" "Het is gelukt." "Yasss!" Ik geef James enthousiast een high five. "Je hebt twee weken vrij van school gekregen, we gaan over drie weken in verband met toetsweken dus heb nog even geduld. Je lieve directrice kon gewoon geen nee zeggen tegen mij." "Wie?" Blade komt de eetkamer in gelopen en geeft een kus op m'n voorhoofd. "Goeiemorgen Blade." "Goeiemorgen principessa." "Zo zo. Gezellige boel hier." Zegt Ryder die uit de keuken komt lopen.

"PANCAKES!" Schreeuwt Axel die nu naar binnen komt rennen en op zijn stoel neer ploft. De zit plekken zijn nog steeds hetzelfde als drie/vier maanden terug. "Goeiemorgen Kris." "Goeiemorgen Hunter." Hij komt naast mij zitten en tegelijk wordt een pancake op mijn bord gegooit waardoor ik me dood schrik. "Raak!" Zegt Ryder die een half vreugdedansje doet.

Ja mooie dans skills

"Dit is zo geweldig hè!" Zegt Axel met een volle mond. "Weet je wat nog geweldiger is?" "Nou?" "Pannenkoeken." "Wat is dat?" "Nederlands, dunner en groter. Ze smaken ook een beetje anders. Kan je eten als ontbijt, middageten, avondeten en zelfs als snack tussendoor." "Vet!" Zegt Ace. "Ik kan ze wel een keer maken. Als jullie dat willen." Axel
Schudt hevig ja. "Dat is dan geregeld!" Zegt Ryder.

James schraapt zijn keel waardoor iedereen stil wordt en zijn kant op kijkt. "Over 2 weken gaan we op vakantie. Naar papa's eiland. Jullie mogen allemaal iemand meenemen, is natuurlijk niet verplicht. We zijn daar twee weken daarna moet Kristy weer naar school toe, aangezien jullie je examens al gehad hebben." Hij kijkt naar de tweeling. "Ik ga Diaz vragen!" Zegt Blade enthousiast. "Kan hij wel?" Vraagt Ryder serieus. Blade haalt zijn schouders op. "Ik hoop het, heb hem al echt lang niet meer gezien. Hij is altijd weg en nu al helemaal." Blade zijn gezicht staat niet op een emotie maar je weet dat hij het niet leuk vind."Wie ga jij meenemen Kristy?" Vraagt Ryder "Geen idee, niet veel mensen praten met mij."

"Hoe laat is het?" Vraagt Ace om van onderwerp te veranderen. Ik geef hem een glimlach want hij weet dat ik het moeilijk vind. "Owh Shit!" "Taalgebruik Axel!" Zegt James boos. "We moeten weg." Alle drie schieten we van tafel naar boven.

Ik poets snel mijn tanden doe m'n haar in een vlecht en pak een witte spijkerbroek met een Gebreide bruine kol trui. Ik glijd in m'n gympen pak mijn telefoon van de oplader die ik in mijn kontzak doe, pak mijn tas en storm naar beneden. Onderweg val ik naast van de trap af maar Axel vangt me net op tijd op. "Dankje." Zeg ik snel en we rennen naar de garage. "DOEI!" Schreeuw ik door het huis heen. Ik hoor heel wat stemmen terug schreeuwen en dan stappen we de auto in.

Shotgun

"Dat scheelde niet veel, we hebben nog 30 minuten. Als ik doorgas zijn we er in 20. Haal je het precies.

Ace scheurt door de stad heen wat heel wat boze mensen opleverde maar we zijn wel
Op tijd. "Oké tot vanmiddag!" Zeg ik snel. De tweeling geeft me een snelle simpele knuffel en dan lopen we allebei naar ons eigen lokaal.

______

"Mevrouw García je bent net op tijd, ga gauw zitten." Zegt mevrouw Brown. Ze heeft grijze haren en is best oud. Ik heb haar nu voor iets meer dan anderhalve maand. Ze is altijd aardig en helpt met wiskunde aangezien ik dat best moeilijk vind. In het Engels al helemaal. Ik ben die Nederlandse termen gewend en in het Engels was ik ineens de draad kwijt. Maar als ik dat niet meer door elkaar haal dan haal ik makkelijk een B+, waarschijnlijk wel hoger.

"Owh we hebben een nieuwe leerling vandaag, uit Ohio." Er komt een lange jongen met warrig bruin haar de klas binnenlopen. Mevrouw Brown zegt dat hij zich moet voorstellen en blijkbaar heet hij Elijah.

The Secrets She Has Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu