×Gempa povs×
.
.
.
.
.
.
.
_-___-_"Hey solar, bangun ya" Aku menarik selimut yang membaluti tubuhnya sehingga ke paras pinggangnya.
Dia kelihatan sangat lemah.
Apa dah jadi dengan solar ni?
"Nah makan. Lepas tu makan ubat ya?" Aku meletakkan mangkuk yang berisi bubur tu ke tepinya.
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
[Readers: ke tepi🤔. Oh maksud nya di sebelah katil di tepi sol-]
[Kak lahe: 😌😌rasa nak tepuk2 je muka dia ni]
[Kak lahe: MEJA, OI MEJAA!! KO SINI KO]
[Readers: *Run*]_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
"Takde selera" balas solar perlahan.
"Mana boleh tak makan. Perut kosong tak boleh makan ubat."
"Hmmm... Suapkan~~"
"Tch manja"
"Manja manja pun, dekat bini sendiri tau"
"Ish yelah"
Tanpa banyak cakap, aku terus menyudu bubur tu sebelum menyuapkan ke dalam mulutnya. Jangan salah faham, bukan menyudu yang itik tu. Yang ni aku ambik bubur pakai sudu.
[Maksud menyudu itik tu ialah suap pakai tangan ya. Jangan lah pula kamu samakan itik tu dengan kaizo pula eh. Kang tak pasal-pasal kepala akak pula yg di tebas nya ಠ‿ಠ]
"Hehehe, Sedap gemgem masak." Solar tersengih.
"Heh jangan nak mengada. Bubur kosong je pun." Aku menyuap nya lagi.
"Biarlah, lagipun apa yang gemgem suap, mestilah sedap."
Aku memandang dia, menyampah. Tapi dia balas dengan flying kiss nya. Sempat lagi dia wink2 dekat aku.
"Ewww bluek!"
Dia terus ketawa..
"Haish.. nah makan ni ubat" Tadi ye ye je kata takde selera sekarang kau tengok habis satu mangkuk dia makan.
Dia menelan ubat sebelum meneguk air yang aku hulurkan tadi.
Aku tengok jam yg terpapar luas di dinding. Dah 7 pagi. Nampak nya ada lagi sejam nak ke sekolah.
"Taknak pergi sekolah ke?" Aku tanya dia. Dia kelihatan berfikir sebentar sebelum bertanya kembali.
"Sayang tu, nak pergi tak?"
"Of course la. Nanti C fang boring pulak takde kawan."
"Kalau macam tu solar ikut gemgem lah."
"Aip bukan tadi kata demam ka-"
"Dah sihat dah." Dia menarik tanganku dan meletakkan di dahinya.
"Dah sihat kan hehehe?"
Aku memasang muka 'macam tipu ja demamnya tadi'. Dia pulak hanya membalas dengan sengihan kerang wangi ja dekat gempa.
"Hmm yelah cepat siap." Aku memberi kata-kata malas.
Solar yg mendengar tu pun, terus melompat dari katil. Tandas ditujunya.
"Tunggu suami habis mandi ye tayang~" wink2 dulu dekat aku, baru dia nak masuk tandas.
Aku pula hanya mampu buat poker face sahaja=_='.
'errrr suami sapa tu. Setahu aku, laki aku tak cam Gini=_=' Gumam hati ku.
BERSAMBUNG.....
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
kak lahe: Ngak sempat buat panjang2. Akak lagi study.Kak lahe: ok tak dengan jalan cerita nya? Sebab akak kelam-kabut tadi buat bab ni.
Gempa: Komen ya kalau tak sesuai jalan cerita nya.
Solar: Baiklah Jangan lupa voted dan komen ok.
Kak lahe: Makasih^^
YOU ARE READING
MATH •ˢᵒˡᵍᵉᵐ√
Fantasia➪{ᴡᵃʳⁿⁱⁿᵍ ʏᵃᵒⁱ}☘︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎ "50×16?" "Ummm 71" 'Chup' "Salah, kalau kau salah lagi. Aku akan cium kau. No bantah!!" ➪✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎☕︎ 🅐︎pa lah nasib gempa kali ni, dapat cikgu yg lagi nya prevent (🅔︎ntah betul ke salah tu aku e...