Semua murid berlari keluar dari kelas. Waktu pendidikan jasmani sudah tiba. Ia itu Subjek kegemaran semua orang.
Masa nilah nak membawang, nak bersukan, nak usha2 crush, nak dating, eh? Oh lupa single.
Berlari, lari, lari lagi dan terus berlari.
Tiba-tiba berhenti. gempa dan fang memandang hadapan dengan sedikit menjengket. Kami berpandangan sesama sendiri sebelum mengangkat bahu.
"My god!!! Hansome nya!!"
"Itu aku punya lah!!"
"Aku nak cikgu tu!!"
"Wahh!!"
"Sejak bila pengetua mula kutip ramai-ramai cikgu hansome ni, fang?"
"Entahlah, tapi kemungkinan hari ni hari bernasib baik. Uish!! rugi gila si gopal tak datang!"
"Cikgu solar ke cikgu ni?"
"Cikgu solar cool, cikgu ni hansome. mana satu ni?"
"Cikgu aku nak tapau dua orang lah. Huhuhuhu"
Perbualan liar lagi kedengaran di merata-rata. Lantas gempa dan fang mengaguk, faham.
"Yeah, itu lah perempuan" kata Gempa dengan fang serentak.
'hmm, kelas sebelah pun ada cikgu baru. Aku ingat kan, cikgu2 hansome untuk kelas kami ja. Boleh lah bersweet2. wiwuwiwuwiwu' bisik hati gempa yg dah tersengih-sengih.
Fang melirik ke arah cikgu baru itu.
"Uish! gempa hensemnyaaaaa! Aku nak yang ni lah kau ambik lah cikgu solar tu." fang menepuk-nepuk lengan gempa dengan teruja.
Fang2 kau ingat mainan ke nak pilih-pilih?
"Apa nama dia? hali? litar kah? ummm.... Ha!! halilintar!!" fang sekali lagi teruja sehingga tertolak gempa.
Gempa yang tidak dapat mengawal keseimbangan badan terus terjatuh di kawasan yg banyak batu2 kecil.
Semua murid kecoh dan beberapa murid memaklumkan kepada cikgu halilintar tentang kejadian itu.
Halilintar segera ke tempat kejadian. Kelihatan fang sedang meminta maaf dengan bersungguh-sungguh dan disahut 'ish aku tak Apa2 lah' oleh gempa.
Tanpa menunggu lama, cikgu halilintar membawa gempa ke bilik rawatan dan ditemani fang.
.
.
.
.Gempa POV'S
Aku masih terdiam. Cikgu Halilintar dan fang kelihatan sedang mendengar penerangan berita daripada jururawat yang bertugas, Mina.
Aku mula Bosan, terus mencapai majalah yang terletak di meja bersebelahan katil.
Aku baru je nak buka majalah tu, tetiba pula mata ku tertengok nama majalah.
Tajuk: BL NICE
'uish, majalah Yaoi. hehehe Ni kalau aku ambik dia nampak tak?' aku membelek2 majalah tu.
"gempa"
Terhinjut bahu ku. Aku dengan paniknya terus membaling majalah jauh.
Majalah be like: I believe I can fly~~ Woohoo.
fang nampak tapi dia buat2 tak kisah, dia menghampiri aku dan duduk di sebelahku.
YOU ARE READING
MATH •ˢᵒˡᵍᵉᵐ√
Fantasy➪{ᴡᵃʳⁿⁱⁿᵍ ʏᵃᵒⁱ}☘︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎ "50×16?" "Ummm 71" 'Chup' "Salah, kalau kau salah lagi. Aku akan cium kau. No bantah!!" ➪✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎☕︎ 🅐︎pa lah nasib gempa kali ni, dapat cikgu yg lagi nya prevent (🅔︎ntah betul ke salah tu aku e...