[Pemberitahuan= kalau ada typo atau pun ada nama2 yg tak sepatutnya ada dalam story ni. Sila bagitau ya.. makasih]
.
.
.
.
.
.
Aku membalas pelukkannya. Sungguh hangat bila berada dalam pelukannya."Ehem? Lama lagi ke?" Tegurnya.
Aku apa lagi, tak kan nak jadi prevent pula lah kan.
K Gurau...
Aku pun terus lepaskan lah pelukan nya. Lepas tu, aku menundukkan kepala memandang lantai.
"Hahaha, comellah gemgem ni" Dia mencubit pipiku. Aku mencebik.
Kami meneruskan perjalanan ke pintu masuk utama sambil tangannya diletakkannya di pinggangku.
"Hmmmm, solar. Gemgem nak breakfast dulu. Nanti gastrik.." Aku menarik tangan solar ke arah food court.
"Ok" solar membalas ringkas sambil mengikut langkahku.
Akhir nya!! Dapat makan! Hohohoho!! Makanan, I'm coming!
"Gem, nak makan apa?" Tanya dia, apabila kami duduk di salah satu meja yang disediakan disitu.
yelah, takkan nak makan di lantai kanಠ_ಠ.
"Ummm nak makan spageti, boleh? Gemgem, dah lama tak makan spageti. Walaupun ia kelihatan nampak macam cacing panjang."
Aku mengeluarkan handphoneku dari poket dan membuka wattpad.
Solar memandang aku pelik.
"Cacing pasang? Seriously?"
"Hehehehe.." Aku mengetawa kan nya. Walaupun aku tak tahu apa yg lucu sebenarnya.
Dia terus menggeleng kan kepala dan berlalu pergi membeli makanan.
Tak lama pun dia pergi, tengok-tengok dah tercongok depan mata aku sambil buat muka acah-acah hansome nya.
"Apa tengok-tengok? Taulah aku ni hensem" solar mengangkat sebelah keningnya. Eh acah je lebih.
"Excuse me? Gemgem je tau yg comel kat sini." Aku dengan bangganya berkata.
"Eleh..... tapi memang betul pun, gemgem ni comel. Hahahaha" Kata solar sambil mencuit hidung ku.
Aku mencebik.
"Hmmmm gempa"
"APO dia"
"Solar nak baby, boleh?"
"Knp? Gemgem sorang je tak cukup ke bagi solar?"
"Ehh itu memang Cukup tapi solar teringin nak ada baby comel macam gemgem"
"Tapi solar, awal lagi la. Gempa kan still sekolah, tak graduate lagi. Lagipun Gempa baru 18, tak ready lagi."
"Hm"
"Sorry"
"Sokay.. sayang bo—pfftt hahaha"
Aku terpinga-pinga apabila solar yg tiba-tiba sahaja ketawa. Apa yang lawak?
"Gemgem ni macam budak-budak lah. Makan pun still comot" solar mengelap kuah spaghetti yang ada di hujung bibirku.
Tengah tengah dia mengelap bibir ku, aku tetiba sahaja merasakan jantung aku berdegup laju.
Dup dap dup dap.
Uish, Apani? Knp Jantung laju semacam ni.
YOU ARE READING
MATH •ˢᵒˡᵍᵉᵐ√
Fantasi➪{ᴡᵃʳⁿⁱⁿᵍ ʏᵃᵒⁱ}☘︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎ "50×16?" "Ummm 71" 'Chup' "Salah, kalau kau salah lagi. Aku akan cium kau. No bantah!!" ➪✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎☕︎ 🅐︎pa lah nasib gempa kali ni, dapat cikgu yg lagi nya prevent (🅔︎ntah betul ke salah tu aku e...