Gempa povs
.
.
."My friend!! Macam mana dengan perkahwinan anda!!" fang berkata dengan kuat sebelum aku selamat hempuk kepala dia guna buku teks matematik. Tebal kan, ambik hang.
"Diam lah! Dengar Nanti orang lain!" Aku melihat sekeliling. Semua orang memandang kami, pelik.
"Ok ok, sorry sorry. Kau tu cepatlah cerita!" Gesa fang lagi. Dia ni memang tak tahu erti sabar ke??!
"Ish!! Aku okay je la dengan dia. Biasalah, dia hmm adalah manja sikit-sikit."
Sikit-sikit? K, banyak..
"Kau nak tau tak gem!! Cikgu hali kan handsome gilaa! Aku dah jatuh cinta dengan dia wei!! And husband kau dengan cikgu hali dah famous gila even baru mengajar sehari!"
Aku baru nak balas tapi mata aku tertangkap kelibatan suami matematik dengan fans dia. Aku tengok dia macam nampak happy je layan 'minah2' dia tu.
Tanpa aku perasan, fang sudah menghayunkan tangannya banyak kali di depan mukaku. Aku menghayal ke tadi?
"Woi kau okay tak? Biasalah tu fans kan memang begitu asyik nak berkepit ja. Kau tu ............. jeles eh?" Tanya fang sambil mencucuk cucuk pipi ku.
Hmmm jujur aku cakap sebanggang banggang(?) fang, kesah juga dia dekat aku walaupun aku selalu pukul kepala diaಠ‿ಠ.
"Hmm.. aku okay. Dahlah, jom masuk kelas." Aku menarik tangan fang dan kami terus berlalu ke kelas.
Sementara si suami matematik memandangku dengan keluhan.
Solar POV's
.
.
.
.
.Aku meminta diri dan keluar daripada kepungan minah2. Fuh penat jugak jadi hot ni.
Time aku tengah kipas muka aku pakai tangan, aku tetiba nampak gempa tarik tangan fang Muka dia nampak.....
marah?
"Mesti dia salah faha-"
PAP!
Bahuku ditepuk seseorang. Nasib tak melatah kang jatuh pulak populariti aku nanti dibuatnya.
"Ko nak apa??" halilintar memandang aku kosong.
"Takde apalah. Aku just nak cakap, aku happy."
"Oh" kata aku pendek.
"Kau Knp?" Tanya halilintar pelik. Aku hanya mengangkat bahu sahaja.
"Tahlah, gempa macam marah je aku layan minah minah yang minat aku tadi" Kataku jujur.
Halilintar mengangguk paham..
"Biasalah tu, tengah jeles kan. Tapi bagus jugalah kalau dia jeles, tu maknanya dia sayang kau. Kau try lah pujuk dia nanti."
"Hm.. tengoklah dulu. Kau tu takde siapa siapa ke sekarang?"
"Siapa apa nya?"
"Erm.. you know. Someone special?" Aku sengih saat halilintar memandangku tajam.
"Ermm macam takde je tapi ada lah seorang ni aku minat." kata dia sambil berbisik. Pfft tadi macam ada gaya nak marah hahahaha.
"Siapa!?" Aku dengan kepohnya bertanya. Bolehlah tanya gempa nanti, kot kot dia kenal.
"Tak silap aku nama dia fang.. Aku tengok dia baik je."
Rahangku terjatuh. What the fish? Fang?!
Wuuuuuu kawan baik gempa!! Ah yeah nanti bolehlah aku berduaan dengan gempa nanti!! Huhuhu takde pengacau! Yeah!!
"Ha kau dah kenapa buat muka macam tu?"
"Handsome kan ak-"
"Cam beruk=_=......... Dah aku nak masuk kelas ni. Kau takde kelas ke?" Dia bangun. Aku turut sama bangun.
Kejap? bila masa kami duduk ni? Hmmmm biarlah! Mana tahu kak lahe lupa. Dah tua, pelupa lagi. Ish Ish Ish.
Kak lahe: 💢💢
"Ada" jawab ku sepatah sambil memandang ke arah halilintar.
Halilintar hanya menganggukkan kepala sahaja, lepas tu dia bla....
Hmm kelas matematik, di kelas gempa...
'umm patut ke aku pujuk?'
Bersambung....
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Kak lahe: Kau panggil aku apa tadi? Tua💢? Pelupa?!!💢 (Tarik telinga solar)Solar: Adeh adeh adeh!! Sa-
Gempa: Hisk! Kak lahe jahat! (Nangis + tumbuk perlahan bahu kak lahe)
Kak lahe: The fish?? Kau Knp? (Lepas kan solar + pandang gempa)
Gempa: hisk.. Hali.. hisk Knp dengan fang!
Kak lahe: Saja buat pembaruan=_=' alaa gemgem tak payah lah sedih2. Nanti bila story ni habis, gemgem akan dapat Hali balik. (Usap kpl gempa)
Gempa: Hisk betul ni?
Kak lahe: Iya, janji. Dah dah no cry cry. Oklah, readers. Kamu ada kerja kan? Kerja kamu dah tentu memvoted ini cerita. So voted and makasih. Jumpa lagi di matematik seterusnya^^
YOU ARE READING
MATH •ˢᵒˡᵍᵉᵐ√
Fantasi➪{ᴡᵃʳⁿⁱⁿᵍ ʏᵃᵒⁱ}☘︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎ "50×16?" "Ummm 71" 'Chup' "Salah, kalau kau salah lagi. Aku akan cium kau. No bantah!!" ➪✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎✈︎☕︎ 🅐︎pa lah nasib gempa kali ni, dapat cikgu yg lagi nya prevent (🅔︎ntah betul ke salah tu aku e...