19. Universiteit

21 2 2
                                    

NOTE: Het verhaal is nu drie jaar verder.

Vandaag is het de eerste dag dat Alissa en ik naar de universiteit gaan. Ik reed met Alissa mee. 'Pff, spannend. Nu gaan we weer de jongste zijn.', zei Alissa in de auto.
'Ja, maar wat wel leuk is, is dat we samen een kamer hebben,', zei ik. 'En misschien zien we wel knappe jongens.'
'Oh, dat zou wel leuk zijn.', lachte Alissa.
Björn was na het jaar dat we het uitgemaakt hadden naar een andere school gegaan. Ik was eindelijk over hem heen en klaar voor een nieuwe start. Sam ging in het buitenland studeren en de rest van ons vriendengroepje van vroeger was ook verspreidt. Het was nu alleen Alissa en ik. Natuurlijk zouden we ook nieuwe vrienden maken. Ik hoopte vooral een homo tegen te komen. Ik wil echt al super lang een Gay Best Friend

Na een dik uurtje rijden waren we aangekomen. We liepen naar het secretariaat om papieren te vragen.
Nadat we ons lessenrooster, plan van de campus en allebei een kamersleutel hadden, gingen we opzoek naar onze kamer. Het was een beetje sleuren met alle bagage maar uiteindelijk waren we toch bij onze kamer geraakt. Toen we binnengingen zagen we dat er al iemand was. Ze draaide zich om: 'Oh hey, jullie zijn vast mijn nieuwe kamergenoten. Ik ben Christina. Noem me maar Chris als je wilt.' Christina had donkerblond haar en was mooi zongebruind. Ze had een figuur waarvoor je een moord zou plegen. Ze had bruine ogen en een vriendelijke glimlach. Ze zag er best aardig uit. 'Hallo, ik ben Alex en dit is Alissa. Leuk je te ontmoeten.'
'Ik hoop dat we snel vrienden worden.', zei Alissa.
'Ach, dat zijn we toch al.', lachte Chris. 'Hier zijn jullie bedden. We hebben onze eigen badkamer en uitzicht op het park. De kast vind ik persoonlijk nogal klein maar we moeten er maar het beste van maken, nietwaar?'
'Ja,', zei ik. Ik liep naar een van de bedden en begon me te installeren. Nadat Alissa en ik klaar waren met uitpakken en iets anders hadden aangetrokken, gingen we naar buiten. Chris was al weg, waarschijnlijk alle leuke jongens gaan zoeken.
Alissa en ik gingen naar beneden, de zon scheen buiten dus dachten we dat we even buiten konden zitten. Toen we de deur uitliepen botste ik tegen iemand. 'Oh sorry,', zei die iemand. 'Oh hey, Alex, Alissa.' Het was Chris. Zo te zien had ze het erg naar haar zien. Een ander meisje was bij haar en ze liepen al giegelend verder.
'Wauw, die hebben vast de knapste gast ooit ontmoet.', zei Alissa en ik begon te lachen. 'Ja waarschijnlijk wel.'

Het was druk in het park. We zagen veel oudere mensen met hun hond en een paar koppels die hand in hand liepen. Alissa en ik gingen op een bankje zitten en begonnen te praten. 'Pff, eindelijk. We zijn nu officieel college girls.'
'Hahaha, ja. Hopelijk zijn er veel knappe gasten met hetzelfde lessenrooster. Zodat we iets te doen hebben tijdens onze lessen.', lachte ik.
'Ja en als we allebei iemand hebben, kunnen we op een double date.', zei Alissa opgewonden. 'Kom, we gaan een cafeetje zoeken zodat we iets kunnen drinken.'
Toen we opstonden botste ik weer tegen iemand. 'Oh sorry, ik hoop dat dit geen gewoonte gaat worden.', mompelde ik. Ik keek op en zag een lange en vrij gespierde jongen staan. Hij keek me verbaasd aan. Alsof hij me kende. Ik bekeek hem goed. 'Björn?', zei ik. Alles werd zwart en ik viel. Het laatste wat ik me herinnerde waren een paar sterke armen die me nog net konden opvangen.

Ik werd wakker in mijn eigen kamer. Ik hield mijn ogen nog gesloten omdat ik Björn hoorde. Ik wilde niet met hem praten. Het was zo lang geleden, ik was eindelijk over hem heen en dan poef, komt hij terug in mijn leven. Ik bedoel, niet dat hij er veel aan kon doen maar dan nog. Ik was boos op hem en op mezelf. 'Misschien is het beter als je weggaat, Björn. Ik denk niet dat ze je wilt zien.'
'Nee, ik wacht tot ze wakker wordt en dan zal ik weggaan.' Ik voelde een koud en nat washandje op mijn voorhoofd drukken. 'Ik heb je gemist.', fluisterde hij zacht zodat alleen ik het kon horen. Waarschijnlijk hoopte hij dat ik dit niet zou horen.
'Ik ga even wat cola kopen. Zodat Alex wat suiker binnenkrijgt als ze wakker wordt.', zei Alissa. Nee, Alissa, blijf hier, dacht ik. Maar ik hoorde de deur al open en toe gaan. Hoe lang was ik eigenlijk weggeweest?
Oké Alex, we gaan geen pussy zijn. Open je ogen en ga de conversatie aan, sprak ik mezelf moed in. Traag opende ik mijn ogen. Ik keek Björn aan en hij mij. 'Oh, gelukkig, ik begon me al zorgen te maken.'
Wat moet ik doen? Wat moet ik doen? Ik raakte een beetje in paniek. Een klein beetje maar. Oké, waarschijnlijk was ik zo rood als een tomaat. Ik schaamde me echt kapot. 'Dus, jij gaat hier ook studeren?', vroeg ik dan maar.
'Ja. Ik heb je rooster gezien en eh, wel laten we zeggen dat we dezelfde hebben.'
'Oh, dat is eh leuk. Misschien kunnen we dan terug met elkaar omgaan...', zei ik. 'Als vrienden.'
Even leek het alsof ik een teleurgestelde blik zag. 'Ja, vrienden.', zei hij. Op dat moment kwam Alissa binnen met een blikje cola in haar hand. 'Ik eh ik zal dan maar eens gaan. Het was fijn je nog eens te zien.'
'Ja,', was het enige wat ik zei. Alissa liet Björn uit en gaf me toen de cola. 'Oooh, wat was dat gênant. Wat moet ik nu doen? Hij heeft dezelfde lessenrooster als ons.'
'Blijf toch eens kalm. Weet je wel niet hoe groot de lokalen hier zijn. Je kan super ver van hem weg gaan zitten.'
'Misschien hebben ze ons dit jaar kleine klaslokalen gegeven.', zei ik. 'Oh als dat zo is dan weet ik Björn te vinden.'
Alissa viel me ten rede. 'Zelfs als dat zo is, dan heeft Björn daar toch niets mee te maken. Jij weet het misschien niet meer maar zijn blik was zo verbaasd toen hij je zag. Ik wed dat hij helemaal niet wist dat je hier ging studeren.'
'Sowieso wel, hij heeft dit met opzet gedaan.'
'Als je niet gaat ophouden, ga ik je slaan. Verman jezelf nu toch eens. Oké, je komt hier je ex tegen. So what? Julie zijn al zo'n 3 jaar uiteen. Sorry hoor, maar ik weet zeker dat hij nu ook met andere meisjes omgaat en ik vind dat jij ook opnieuw met jongens moet omgaan.'
'Ja,', zei ik.
'Weet je wat? Vanavond gaan we uit. Ik heb een flyer in de gang zien hangen. Vanavond is het bonfire en daar gaan we heen.'

Verliefd (Completed)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu