We waren aangekomen bij Alissa en we gingen naar haar kamer om ons te installeren. Ze hadden een veldbed klaar gelegd en gelukkig wist ik hoe je dan in elkaar steekt. Wanneer we dat gedaan hadden, pakten we een donsdeken en een kussen en legden die op het bed. Mijn ouders hadden een rugzak gemaakt met mijn tandenborstel, pyjama, ondergoed en een T-shirt en broek. Mijn gsm zat in mijn tasje dat ik mee had genomen naar Björn.
Alissa en ik poetsten onze tanden en deden onze pyjama's aan. Daarna gingen we naar Alissa's slaapkamer en we gingen allebei op het veldbed zitten. 'We kunnen nog even met Björn bellen.' stelde Alissa voor, ik vond het een goed idee. Ik pakte mijn gsm en zocht hem op tussen mijn contacten. De telefoon ging over. Natuurlijk wisten Alissa en ik dat het al bijna twee uur was maar ik denk niet dat iedereen al weg was bij het feestje, ik denk zelfs dat er een ook paar vrienden bij hem komen slapen. Ik zette de telefoon op luidspreker zodat Alissa mee kon luisteren. Toen de telefoon drie keer was over gegaan nam hij op. Alex? vroeg hij. Waarom bel je me ben je iets vergeten?
'Nee, ik en Alissa vonden het een leuk idee om je op te bellen.' zei ik maar toch zat ik even te denken of ik niet iets was vergeten. Nee ik heb alles: mijn tasje met gsm en zijn armband - want die had ik aan. Toch wel. zei Björn speels.
'Wat dan?' vroeg ik en ik wist echt niet wat ik vergeten was.
Een kusje. zei hij en dat was waar, toen Alissa's ouders ons oppikten had ik hem geen kus meer gegeven.
'Tja, kom hem dan halen.' zei ik en Alissa en ik begonnen te lachen.
Hmm. zuchte hij. Loop anders al naar de voordeur. zei hij nog.
'Haha, ja dat zal ik zeker doen.' zei ik ironisch.
Nee ik meen het. zei hij toen de bel ging. Ach dat is vast iemand anders, dacht ik, puur geluk dat die persoon die nu aan de deur staat juist op dit moment aanbelt. Ik hoorde nog wat gebabbel beneden en toen werd het stil.
'Haha waar blijf ...' begon ik en toen ging de kamerdeur open, ik dacht voor heel kort dat het Björn echt was maar het was Alissa's moeder die zei dat zij ging slapen en dat we nog stilletjes konden babbelen.
Wat is er? vroeg Björn aan de lijn en opeens kreeg hij de slappe lach.
'Ja dat kan ik eerder aan jou vragen.' zei ik want ik begreep niet wat er was en aan Alissa's gezicht te zien begreep ze het ook niet.
Hm, jij ... jij dacht toch niet dat ... dat ik echt aan de ... deur stond hè? zei hij tussen het lachen door.
'Wat nee natuuurlijk niet.' zei ik en ik werd rood, gelukkig dat hij dat niet kon zien.
Jawel zei hij en hij begon weer te lachen, ik werd eigenlijk een beetje boos. Het is niet leuk dat je vriendje je uitlacht omdat je dacht dat hij aan de deur stond. Ik hing dus op - misschien heel kinderachtig maar ja. Ik zette de gsm op stil zodat ik het niet hoor als hij of iemand anders belt of sms't, ik het niet hoor.
'Waarom hing je nu op?' vroeg Alissa.
'Ik vond het niet leuk dat hij me uitlachte.' gaf ik toe maar ik zei er nog achter: 'En mijn belwaarde gaat snel naar beneden als ik bel.'
Mijn gsm lichte op, ik had een sms van Björn. 't spijt me da ik me je lachte, schatje, da had ik ni moete doen. vergeef je me? ps ik hou van je, heel veel, duizend xjes Björn.
Alissa las mee en ze zei dat ik op z'n minst moest antwoorden. Dus ik antwoorde wat ik dacht: ik vin et ni leuk da je met me lachte maar ik kan niet boos op je blijven als je zegt da je heel veel van me houdt, ik hou ook gwn te veel van je om boos op je te zijn.
Ik hou zielsveel van je, ik ... kweeni goe wa te zeggen slaapwel schat xxxxxxxx
Ik kreeg weer vlinders in m'n buik toen ik las dat hij me 'schatje' noemde.
'Oké, dat is echt zo lief van hem, en van jou ook natuurlijk.' zei Alissa. Ik kreeg het gevoel dat zij misschien ook verliefd is op Björn. Ach wel nee en zelfs als dat zo is zou ze hem nooit van me afpakken, stelde ik mezelf gerust.
'Misschien kunnen we beter gaan slapen.' stelde ik voor. Het was ondertussen al bijna half 3 en ik was heel erg moe.
'Ja dat is goed, anders kunnen we morgen - ik bedoel vandaag - niet op tijd uit ons bed.' zei Alissa.
'Hoezo?' vroeg ik, het was geen school morgen - hmm, vandaag - dus op tijd moesten we niet opstaan.
'Oh mijn mama heeft daarstraks tegen me gezegd dat je ouders je morgen tegen één uur komen ophalen.' legde Alissa uit.
'Ah zo.' zei ik dan nog en Alissa deed het licht uit en ik dommelde weg in een dromeloze nacht.Tegen elf uur waren Alissa en ik al wakker, aangekleed en hadden we al ontbeten. Eigenlijk vind ik dat nog best vroeg, zelfs als ik tussen elf en half twaalf ga slapen sta ik tegen elf uur op.
We voerden nog een gesprek en speelden wat op de wii. Tot dat het één uur was en toen kwamen mijn ouders me oppikken. Alissa en ik namen afscheid en ik bedankte de mama van Alissa omdat ik mocht blijven slapen.
Het was half twee toen ik thuis aankwam en ik vroeg aan mijn mama: 'Waarom moest ik al zo vroeg weg?'
'Omdat we die mensen niet moeten lastigvallen.' antwoordde mijn mama. Ik denk niet dat ik hen lastig viel, maar ja.
Ik ging naar mijn kamer en maakte nog wat huiswerk om me bezig te houden maar het duurde niet lang genoeg, na een uur was ik al klaar en ik verveelde me. Hier thuis had ik niets te doen en ik mocht waarschijnlijk niet weg.
De volgende dag was het weer school en mijn normale dagroutine ging weer verder. Zo ging het de hele week. Er was niets te doen, ik maakte altijd na school mijn huiswerk en daarna verveelde ik me dood. Ik bleef af en toe nog was rondhangen op school met Björn zodat ik later thuis zou zijn en ik me minder lang zou moeten vervelen.
JE LEEST
Verliefd (Completed)
RomanceDit verhaal gaat over een meisje - Alex Vanderbilt - die verliefd wordt op Björn Pieters. Niet alles verloopt vlotjes en er gebeurt van alles. Maar ondanks alle obstakels laat Alex zich niet doen. Ze beseft het eerst niet, maar na alle obstakels ove...