Egy hosszú pillanatig csak hitetlenkedve bámultak egymásra.
Végül Kieran oldalra fordította a fejét és gúnyosan elmosolyodott.
– Hát, egyszer lent, egyszer fent, nem igaz?
Allison nem válaszolt.
– Ha a jövőbe látnék, talán kezelhettelek volna valamivel barátságosabban – folytatta a férfi. – Fabian engedett haza, jól gondolom? Tudtam én, hogy nem képes megállni, hogy ne játssza a hőst, akárhogy is erősködött, hogy neki aztán elképzelése sincs arról, hová tűnhettél.
– Őt is elkapták?
– Fabiant? Nem – a rövid szó hallatán a lányon megkönnyebbülés söpört végig. – Neki több esze volt, mint nekem, és tudta, mikor kell visszavonulót fújni. Csak én voltam olyan ostoba, hogy a határokat feszegettem, amikor nem kellett volna. Két emberem életébe került – elfordult Allisontól, vissza, a fal felé.
– Miért fogtak el téged?
Kieran vállat vont, továbbra is a falat bámulva.
– Honnan tudjam? Neked kéne tudnod, tervezett, most te vagy a házigazda.
Allison nem tudta, mit feleljen. Tanácstalan volt. Mit csináljon? Kérdezze meg, hogy van? Őszintén, nem különösebben érdekelte. Hagyja csak itt szó nélkül?
A férfi mintha kitalálta volna a gondolatait.
– Nem kell úgy csinálnod, mintha aggódnál miattam. Menj, amerre csak akarsz! Biztos van jobb dolgod, mint itt lenni. Hidd el, remekül megvagyok a társaságod nélkül is.
Allison vetett egy utolsó pillantást a falat kitartóan bámuló férfira, majd hátat fordított a cellának és megindult a főfolyosó felé. Devin az első rácsnál várta.
– Na? Kibeszéltétek az élet nagy kérdéseit?
A srác vigyora láttán Allison kelletlen grimaszt vágott.
– Pont annyira kellemes társaság, mint amilyennek megismertem.
– Várj, te ezt ismered? – Devin döbbenten felkapta a fejét.
– Futólag. Hidd el, te sem akarod jobban megismerni.
*
Hiába ment haza, Allison nem tudta kiverni fejéből a Zóna börtönének legújabb lakóját. Ő maga sem tudta eldönteni, hogyan reagáljon a helyzetre. Sajnálja? Hiszen a férfi meg akarta őt ölni, ebből soha nem csinált titkot. Örüljön annak, hogy ide került? Ez sem ment neki igazán.
Amire igazán kíváncsi lett volna, az az volt, hogy mégis miért fogták el Kierant. Emlékezett Lloyd megjegyzésére arról, hogy eredetileg Bruce-szal is ez lett volna a terv, bár Fabian szavai alapján az a terv már akkor megbukott, mikor Bruce elindult a fogolycserére. Lehet, hogy ezúttal komolyan gondolták, hogy elejtenek egyet a falon túl élők közül? Amennyire Allison le tudta szűrni a kint hallottakból, Kieran valamilyen szinten a bátyja nyomdokába lépett. Lehet, hogy most ő fogja össze a peremvidékieket? Talán a Tanács rájött, hogy támadásra készülnek a kintiek, és erről akarják kifaggatni? Akármi is volt a helyzet, senki nem fogja az orrára kötni.
Azaz... vagy mégis?
Allison a szobájában hevert a puha, bordó bársonnyal behúzott kanapén. Most felült és a fésülködőasztalon heverő tanácsosi kártyára bámult.
Vajon mennyi az esélye annak, hogy szó esik a fogoly sorsáról az üléseken?
Másnap reggelinél nagy levegőt vett, majd szüleihez fordult.
YOU ARE READING
Tervezettek
AdventureAz élete kényelmes. Az élete tökéletes. Az élete egyetlen pillanat alatt rémálommá válik. A magas falak által határolt Zóna lakói kivételes helyzetben vannak: tudósaik megtalálták a módját, hogy megtervezzék számukra a tökéletes csecsemőt. Olyan kül...