Bab 29❤️

23 3 0
                                    

Tiara masuk ke dalam bilik lalu dia menanggalkan tudungnya dan di simpan ke dalam bakul baju kotor..

Kepalanya masih berasa sakit begitu juga dengan hatinya yang terlalu perit untuk diingat kembali..dia cuba untuk pejamkan mata untuk melupakan segalanya yang terjadi pada hari itu...

Afiq hanya memandangnya dari pintu bilik mereka ingin dia masuk namun dia perlu keluar untuk berjumpa dengan seseorang....

Dalam beberapa minit Afiq mula masuk ke dalam bilik mereka untuk mengambil hoodie berwarna hitam dan topi Adidas nya yang berwarna hitam sedang dia mencari hoodie tersebut....Tiara perasan yang Afiq sedang mencari sesuatu dia mula duduk dan pandang ke arah Afiq...

"Awak cari apa ? " Tanya Tiara dengan suara yang sayu

Afiq terdiam dan masih berdiam

Tiara bangun dan mendekati Afiq

Dia membuka sebuah kotak yang berwarna putih dan mengeluarkan sehelai baju hoodie berwarna hitam

"Nah pakailah"Kata Tiara sambil menghulurkan hoodie itu kepada Afiq

"Mana hoodie aku yang warna hitam Adidas ? " Tanya Afiq

"Hoodie awak,saya dah terpakai itu hari" Jawab Tiara

Afiq berdiri dan menghadap Tiara

"Siapa suruh kau pakai ? " Tanya Afiq dengan nada yang tegas

Tiara menundukan pandangannya seolah-olah hendak menangis namun dia kuatkan hatinya untuk pandang ke mata Afiq

"Sorry hoodie awak ter....ko..yak.."Kata Tiara

"WHAT!!! TERKOYAK ? macam mana boleh terkoyak ? Kau buat apa ? "Tanya Afiq dengan nada yang marah

Tiara hanya berdiam dan kini air matanya sudah mula mengalir....

Afiq terdiam apabila melihat Tiara diam dan tidak menjawab persoalannya sungguh dia sedih melihat Tiara begitu namun demi keselamatan Tiara dan kandungan isterinya dia terpaksa melakukan plan tersebut...

Afiq mengambil hoodie yang digenggam oleh Tiara dan mencapai topi Adidas nya dan terus keluar dari bilik itu dan terus turun ke tingkat bawah

Tiara hanya membiarkan sahaja Afiq pergi kini dia penat dengan sikap Afiq yang pelik dan tegas sejak dia sedar dari hospital Tiara perlahan-lahan berjalan menuju ke katil dan duduk sungguh dia sedih dengan sikap Afiq...

Afiq yang berada di tingkat bawah kini sudah bersiap dengan memakai hoodie hitam dan topi Adidas yang elok terletak di atas kepalanya,dia memakai serba hitam pada hari itu...dan terus keluar dari rumah untuk berjumpa dengan seseorang...

******

Tiara hanya termenung di dalam bilik hanya memandang gambar perkahwinan mereka lalu tersenyum..

"Dulu saya langsung tak kenal dengan awak tapi sikap awak yang buatkan saya jatuh hati dengan awak,tapi sekarang...saya sangat kecewa dengan awak Afiq..."Kata Tiara dengan sayu dan perlahan-lahan air matanya mula menitis...

Tiara mula memegang perutnya yang sedang membesar dan kini kandungannya sudah berusia 1 bulan lebih..

"Kau kena kuat demi anak kau,Yes kau kena kuat!" Kata Tiara dengan mencari semula semangatnya...

*****

"Jadi macam mana Tiara oky tak ?" Tanya Ellyana risau dengan keadaan Tiara

"Dia oky rasanya....tapi tulah aku rasa macam tak mampu nak teruskan aku tak boleh tengok dia menangis..." Kata Afiq dan terus menundukan pandangannya

𝙼𝚛.𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝𝚑𝚎𝚊𝚛𝚝 𝙿𝚞𝚓𝚊𝚊𝚗 𝙷𝚊𝚝𝚒 ! (𝙼𝚂𝙿𝙷!) ❤️✨Where stories live. Discover now