"Tengku" Jerit Tiara seakan akan tidak percaya!
Seriously dia anak Tengku alamak aku rasa malu lah pula dengan dia ni aduii better aku bla cepat dari sini bawa Firash pergi tasik pun oky juga kan. Bisikan hatinya!
"Hoi kau jerit jerit pehal?sakit gila telinga aku"kata Afiq dengan nada yang dingin sedikit!
"Hurm maaf Tengku saya minta diri dulu ye!"kata Tiara dan dia terus mendukung Firash dan memakai beg galasnya tanpa membuang masa dia terus keluar dari mall dan menujuh ke arah kereta city honda berwarna putih itu!
Eh kenapa dengan dia? Tkkan lh dia terkejut aku ni anak Tengku hurm pelik lah selalunya asal aku cakap dekat perempuan yang aku ni anak Tengku dorang gembira lepas tu mulalah mengambil peluang dalam kesempitan hah tapi perempuan tu tak pula malah dia tahu saja aku ni anak Tengku dia terus berlalu pergi peliknya! Bisikan di dalam hati Afiq!
Eh kenapa dengan Tiara ? Ada apa apa yang tk kena ke?
Author pun tak tahu lah so baca sampai habis oky!😘Pov temu janji Tengku Syahmie,Tengku Afifah,Encik Taqiff dan Puan Arlina!
Di sebuah restaurant mereka membincang kan sesuatu yang agak series tapi pasal apa ehh?
"So jadi lah kalau macam ni?"kata Tengku Afifah
"Kita kena tanya anak-anak kita dulu kalau dorang tak tahu nanti susah pula dorang nak terima keputusan kita ni"kata Puan Arlina
"Hurm betul juga kata Arlina tu kita kena tanya dulu dekat Afiq tu mana tahu dia ada calon sendiri ke!"kata Tengku Syahmie
"Iye tak iye juga kan kena tanya Tiara dulu mana tahu dia dah ada calon!" Kali ni kata Encik Taqiff pula
Kedua-dua isteri mereka melihat antara satu sama lain dan terus tersenyum!
"Hah balik ni kita tanya dorang lepas tu kalau dorang setujuh kita on kan saja plan kita ni apa macam?"kata Tengku Afifah dan Puan Arlina serentak!
Huh kalau mak mak punya plan nak kahwin kan anak-anak ni memang power eh 😂
"Oky" kata Tengku Syahmie dan Encik Taqiff serentak! Dan terus tersenyum melihat isteri mereka!
Alah biasalah suami-suamikan suka tengok isteri mereka bahagia jadi dorang hanya support jelah asalhkan Isteri dorang happy betul tak?❤️
Alah maaf lah author memang suka merepek 😂Pov abang Taufiq dan kak Fatihah!
Shopping centre adalah pilihan kedua bagi pasangan suami isteri ni untuk dating! Well pilihan pertama mereka semestinya di pantai!
Well abang Taufiq ni memang jenis yang suka shopping 😂 lain lah kak Fatihah suka tu suka juga tapi tak berapa sebab kakak iparnya lebih suka shopping guna duit sendiri!
Hah ni baru nama perempuan tk kikis harta tak pandang duit!so abang Taufiq beruntunglah dapat kak Fatihah ni sebab kak Fatihah sayang dan cintakan abang Taufiq lebih dari segalanya!
Ehwah sweet pula suami isteri ni!😌
"Sayang jom kita masuk sini kejap"kata Taufiq
"Nak buat apa masuk kedai ni abang?" Kata Fatihah
Well mereka sedang berada di depan kedai emas yang sangat popular di situ!
"Adalah jom ikut je abang!" Kata Taufiq
Tanpa membuang masa mereka pun masuk kedalam kedai tersebut!
Masuk saja di kedai itu tak berhenti-henti isterinya melihat emas yang sangat cantik dan unik itu well dekat kedai itu boleh buat rantai yang bertuliskan nama kita sendiri!
"Wah abang cantiknya!" Sambil melihat sekeliling kedai!
"Sayang tunggu sini ye abang nak pergi sana kejap"Taufiq berkata demikian dan dia terus berlalu pergi meninggalkan isterinya
Sampai sahaja Taufiq di kaunter dia terus menempah satu buah rantai yang bertuliskan nama yang isterinya inginkan!tanpa membuang masa dia terus memberikan nama tersebut kepada pelayan di situ!
Well dia tk pandai sangat main gabung-gabung nama ni jadi dia hantam saja lah dan dia terus memilih nama 'AZFA' yang bermaksud Azmeerul dan Fatihah nampak sweet sikit biarpun rasa macam pelik but sokey lah!
Selesai dia menempah rantai tersebut dia pun pergi ke arah isterinya
"Jom sayang minggu depan kita datang sini balik ambil barang tu eh!"
"Oh oky jom!"dengan senyuman sampai ke telinga dia memegang tangan suaminya!
Alah sweet pula abang Taufiq dan kak Fatihah ni cemburu author!😂
Pov Tiara!
Sampai sahaja dia di tasik yang berdekatan rumahnya dia terus keluar dari kereta dan mengambil Firash yang berada di baby seat tanpa membuang masa mereka pun pergi bersiar-siar di tasik tersebut!
"Hah tenangnya di sini kan Firash!" Kata Tiara
Firash hanya mampu tersenyum melihat maksunya yang berperangai budak-budak itu
Yelh anak buahnya itu baru berumur 4 bulan!
Bestnya kalau dapat pergi sini dengan orang tersayangkan huh! Bisikan di dalam hatinya!
"Tapi kenapa aku rasa pelik eh bila dekat dengan Tengku apa tu nama dia? Adui aku lupa lah kejap aku ingat balik!"
"Hah Tengku Afiq Syazmie ! baru teringat"
Eh kau ni Tiara cepat juga lupa nama mamat hensem tu!
"Hurm pelik juga eh apasal aku terkejut semacam eh ?"
"Ke dia ada ilmu hitam ?"
"Ish merepek lah kau ni Tiara think positive oky anak Tengku kot tkkan lah nak buat benda tak baik pulakan"
"Muka pun baik takkan lah ada muslihat lain pulakan eh merepek merepek! THINK POSITIVE TIARA!
"Tapi aku rasa macam aku pernah kenal? Nama macam pernah dengar tapi bila and kat mana eh?"
__________Apalah yang Tiara fikirkan sangat tu?😂
Adakah apa yang Tiara fikir itu betul or salah?
Siapakah Afiq sebenarnya ?Kalau nak tahu baca sampai cerita ni habis oky!
Sorry kalau cerita ni merepek!☺️
Sorry kalau part ni sikit je lost idea dh!😓
Kalau ada typo sorry!#keepvote
Support my first story ❤️
Jangan lupa follow author ye!
YOU ARE READING
𝙼𝚛.𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝𝚑𝚎𝚊𝚛𝚝 𝙿𝚞𝚓𝚊𝚊𝚗 𝙷𝚊𝚝𝚒 ! (𝙼𝚂𝙿𝙷!) ❤️✨
FanficMaaflah sis tak reti buat Description 😅 Disebabkan sebuah ikatan persahabatan yang sudah lama kedua ahli keluarga ini merancang untuk menjodohkan anak mereka. Hubungan kedua keluarga ini semakin erat apabila anak mereka sudah pun disatukan akan tet...