Setelah semua sudah berada di rumah masing-masing mereka mengambil keputusan untuk berkumpul di ruang tamu!
Di rumah keluarga Tiara!
Setelah mereka semua sudah membuat kewajipan mereka Mandi,solat,makan,blablabla hahahhahKini mereka semua sudah berada di ruang tamu untuk membincangkan perkara yang penting!
"Tiara sini kejap ibu dan ayah ada benda nak bincang dengan Tiara" kata ibunya
Sebenarnya Tiara nak pergi kerja di sebab kan dia jaga syif malam hari ni so dia kena pergi awal takut ada apa apa berlaku nanti,dia sudah pun bersiap ingin pergi ke Hospital tempat dia kerja akan tetapi semua orang sedang menunggunya di ruang tamu!
"Ye ibu ayah kenapa ni? Tiara baru je nak keluar pergi kerja hari ni Tiara jaga syif malam" kata Tiara lalu terus duduk di sebelah ibunya!
"Ibu dan ayah ada benda nak bincang dengan Tiara ni nanti lah dulu pergi kerja tu awal lagi ni" kata ibunya lalu tersenyum kepada anaknya Tiara
Apa pula dorang nak bincang ni adui apahal aku rasa seram semacam ni bisikan di dalam hati Tiara!
"Apa dia ibu ayah?"
"Ibu dan ayah nak kahwin kan Tiara dengan anak kawan ayah dan ibu Tiara oky tak ni?"
"Whatt!!kahwin! Ibu ayah Tiara tk ready lagi nak jadi isteri orang !"
Ohmygod apa ni aku kena kahwin aku tk kenal pun orang tu siapa aduiii!!
"Alah adik lagipun ngam lh tu adik kahwin umur adik pun bukan makin muda kn ? Umur adik tu dah 24 dah dik kahwin lah" kata abang Taufiq!
"Abang jangan lh paksa adik tu kita tunggu keputusan Tiara dulu" Kali ni kak Fatihah pula bersuara!
Wah akak backup aku lh wey terharu!!
"So Tiara macam mana Tiara setujuh ke keputusan ibu dan ayah ni?"
Orang kata kalau ikut pilihan keluarga ni bahagia tapi betul ke? Hurm adui aku nak terima ke tk eh kalau aku tolak nanti derhaka pula dengan ibu bapa kan!
"Tiara!" Panggil ayahnya
"Ye"
"So macam mana ? Yes or no?"
"Tiara terima lh ibu ayah Tiara tk mahu jadi anak derhaka" Tiara terus berkata setujuh dan terus tersenyum melihat ibu dan ayahnya yang mengucapkan kesyukuran!
"Alhamdulillah kalau macam ni ibu akan kasih tahu kawan ibu tu ye!" Kata ibunya terujah
"Tapi ada syarat!" Kata Tiara
"Apa syaratnya? Demi Tiara ibu dan ayah akan buat the best oky"
"Tiara nak ibu yang uruskan semuanya Tiara tk mahu masuk campur boleh?"
"Oky boleh anak ibu! Everything for you princess"
Tanpa membuang masa Tiara terus meminta izin untuk pergi ke Hospital dan selesai dia bersalaman dengan semua ahli keluarganya dia terus menujuh ke arah keretanya dan meninggalkan kawasan rumah!
Pov di rumah keluarga Afiq!
Well macam biasa semua orang sedang menunggu Afiq keluar dari bilik!Afiq keluar dari bilik dan terus turun ke bawa!
"Afiq sini kejap kami ada nak bincang dengan kamu"
Afiq terus menujuh ke arah ruang tamu dan terus duduk di sebelah adiknya Fina!
"Apa dia mama nak bincang?"
"Mama nak kamu kahwin!"
"Seriously mama?"
YOU ARE READING
𝙼𝚛.𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝𝚑𝚎𝚊𝚛𝚝 𝙿𝚞𝚓𝚊𝚊𝚗 𝙷𝚊𝚝𝚒 ! (𝙼𝚂𝙿𝙷!) ❤️✨
FanfictionMaaflah sis tak reti buat Description 😅 Disebabkan sebuah ikatan persahabatan yang sudah lama kedua ahli keluarga ini merancang untuk menjodohkan anak mereka. Hubungan kedua keluarga ini semakin erat apabila anak mereka sudah pun disatukan akan tet...