Bab 7❤️

42 7 0
                                    

Sampai sahaja Tiara di Hospital dia terus berlari ke arah bilik surgery

Yelh dia dah lambat 10 minit kot!  Tulah kau Tiara sempat pula kau termenung ye dalam kereta kan tak pasal pasal kena sound dengan Pak guard!

-Flasback-

Kenapa aku rasa nama dia tu macam pernah aku dengar eh? Ke aku je perasan? Ish mustahil lah aku kenal dia ? Tapi kalau betul dekat mana eh?

Hurm bila aku banyak kali terserempak dengan dia tadi macam aku rasa dekat pula dengan dia eh!

Ish merepek lah aku ni!!

Tiba tiba ada orang ketuk tingkap kereta milik Tiara!

*Ketuk tingkap kereta Tiara*

"Dokter! Dokter oky tak kat dalam tu? " Kata seorang lelaki!

Alamak siapa pula ni! Adui tulah kau Tiara sempat pula termenung kat dalam kereta!

"Dokterrr!"

"Eh yeye saya okyy!" Kata Tiara dengan nada yang agak takut!

Nak turun kan tingkap ke tk eh? Bisikan di dalam hati Tiara!

"Oh kalau macam tu dokter turun lah dari kereta dah 10 minit dokter sampai sini tapi tak turun pun untuk masuk kedalam bukan ada pembedahan ke hari ni?"

Hah apa! Dah 10 minit gila lah wey mampus aku dah lah ada surgery hah sudah aku dah lambat!

Tanpa membuang masa Tiara terus keluar dari kereta dan menekan butang kunci pada kunci kereta nya sebelum dia berlalu pergi dia sempat melihat empunya suara tadi !

Dan ternyata empunya suara itu milik Pak guard yang menjaga kawasan hospital ni!

"Hihi terima kasih Pak guard sedarkan saya dari termenung tadi saya chau dulu bye assalamualaikum" Tiara terus berlari masuk ke dalam hospital dan menujuh ke arah bilik bedah!

Pak guard itu manjawab salam dan terus mengelengkan kepala dan berkata
'budak muda zaman sekarang pelik-pelik aik tak tahu lah!'
Dan Pak guard itu terus menjalankan tugasanya meround kawasan hospital!

-Endflasback-

Selepas beberapa jam barulah Tiara dapat rehat

"Huh penat wey first time aku rasa penat sangat ni"

"Kau fikir kau seorang je ke penat?"kata Izwana

"Yelah yelah sama sama penat ! aku pun first time rasa penat sangat yelah dua terus surgery kita kena buat huh tak sempat rehat dah kena masuk bilik bedah 2 penat weyy" kata Izwana lagi!

"Huh tulh boleh pula Dr.Rizal tadi ada emergency call dari bini dia huh nasib baik kita ada wey kalau tak aku tk tahu lah jadi apa dengan patient dia tadi!" Kata Tiara dengan nada yang penat!

Selepas mereka berbual mereka terus berdiam ingin melelapkan mata tapi dia terdengar sahaja bunyi sound ambulance mereka terus bergegas bangun dan keluar untuk membantu!

"Wey siapa tu?" Kata Izwana

Tiara masih melihat siapa kah orang itu!

"Tak tahu lah wey aku tak nampak sangat!" Kata Tiara

Tiba tiba ada satu suara yang dia amat kenali!

"Tiara kamu tolong saya sediakan bilik bedah sekarang patient ni dah tk cukup masa lagi!" Kata Dr.Lisa

"Baik lah Dokter!"

Tanpa membuang masa Tiara terus berlalu pergi meninggalkan mereka yang sedang sibuk menguruskan patient tadi!

𝙼𝚛.𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝𝚑𝚎𝚊𝚛𝚝 𝙿𝚞𝚓𝚊𝚊𝚗 𝙷𝚊𝚝𝚒 ! (𝙼𝚂𝙿𝙷!) ❤️✨Where stories live. Discover now