Pagi yang sangat indah pada hari ni buat diri Tiara sebab apa sebab dia kerja syif malam so bolehlah dia luangkan masa bersama anak buahnya,abg Taufiq dan kak Fatihah.
Selepas dia menjalankan kewajipan sebagai orang Islam dia terus masuk ke dalam bilik air.
20 minit kemudian
Alah biasa lah perempuan mandi memang lama faham faham je lah!😂Pov Afiq!
"Hai sayang!"
Suatu suara yang amat dikenalinya itu!
"Kau nak apa hah ?"
"I nak you Afiq please come back with me dear I love you so much!"
Terus dia terbangun dari tidurnya!
Huh apasal aku mimpi dia ni?
Dia terus melihat ke arah jam sudahpun menunjukkan pukul 5:45 pm tanpa membuang masa dia terus menunaikan solatSelepas dia menjalankan kewajipanya dia terus bergegas untuk mandi well hari ni dia pn cuti kerana penat uruskan urusan di Syarikat papanya jadi dia ambil keputusan untuk cuti!
Turun saja dia ke bawah dia terus ternampak adiknya yang tersenyum senyum sambil memegang phone di tangan! dia apa lagi terus mengusik adiknya!
"Amboi amboii! Chat dengan bakal adik ipar abang ke tu? Senyum sampai ke telinga ye adik abg seorang ni!"
Afiq hendak melihat chat adiknya dengan boyfriendnya tapi malangnya cepat sahaja adiknya mematikan phone!
"Eh morning abang kesayangan Fina!eh mastilah tkkan pula nak chat dengan suami orang pula kn! Alah salah ke Fina nak senyum sampai telinga? Hah abang fiq tu bila nak kenalkan Fina dengan bakal kakak ipar Fina ? Hurm nak juga Fina merasa ada anak buah mesti bestkan abang!"
Fina terus bercakap dan terus melemparkan persoalan yang begitu banyak kepada abangnya! Siapa suruh mengacau lagi kenalah padanya!
"Ye morning adik kesayangan abang!jangan buat hal ye Fina! Hurm yelah pergilah chat dengan boyfriend Fina tu!"
Tanpa membalas persoalan Fina tentang kakak ipar itu dia terus berlalu pergi untuk ke halaman rumah untuk mengambil angin kang dia duduk lama lama dekat dalam makin banyak soalan yang akan keluar dari mulut Fina!
"Hah indahnya ciptaan Allah! Alangkah bagusnya kalau aku dapat rasa macam mana orang lain rasa kan best boleh aku rasa kebahagiaan yang sebenar hah!"
Apa yang telah berlaku kepada hidup Afiq sebelum ni?
Afiq terus tersenyum apabila teringat kejadian yang berlaku pada tempoh hari di parking lot!
"Bila aku teringat muka budak perempuan tu rasa nak ketawa ada rasa nak jumpa balik pun ada juga! Eh comel pula bila dia marah eh!"
Amboi Afiq dah betul betul fall in love nii!!
Pov Tiara!
"Gudmorning guys!"
"Morning anak ayah meh sarapan sekali"
"Morning anak puteri ibu"
"Gudmorning adik kesayangan abang dan akak!" Serentak percakapan abang dan kakak iparnya!
"Hurm mana Firash kak abang?" Tanya Tiara
"Firash tu kat sofa masih tido lagi"
"Oh alah baru ingat nak bawa dia jalan jalan hari ni nak belikan dia mainan tapi dia tido pula" dengan nada yang sayu Tiara terus menyuapkan nasi goreng ke dalam mulutnya!
YOU ARE READING
𝙼𝚛.𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝𝚑𝚎𝚊𝚛𝚝 𝙿𝚞𝚓𝚊𝚊𝚗 𝙷𝚊𝚝𝚒 ! (𝙼𝚂𝙿𝙷!) ❤️✨
FanfictionMaaflah sis tak reti buat Description 😅 Disebabkan sebuah ikatan persahabatan yang sudah lama kedua ahli keluarga ini merancang untuk menjodohkan anak mereka. Hubungan kedua keluarga ini semakin erat apabila anak mereka sudah pun disatukan akan tet...