Bab 1 ❤️

102 10 0
                                    

Di rumah keluarga Tiara

"Tiara bangunnn!!!dah jam berapa dah ni nak tido sampai bilaa?hah bangunlhh abg Taufiq dan kak Fatihah nak sampai dah tu ibu nak minta Tiara pergi beli ais!!" Jerita ibunya di depan pintu bilik anaknya sambil mengetuk pintu bilik Tiara!

Hihi alah biasalh Tiara cuti jadi dia lajak kan je lah tido dia tak ambil kisah pasal orang sebab hobi Tiara memang suka tido hihihi apa nak jadi lh dengan kau ni Tiara umur dah 24 tahun masih lagi perangai budak² dan perangai manja dia!hahahaha......

Tiara terbangun apabila terdengar ibunya menjerit di depan pintu biliknya!

Alamak hai aku lupa lah hari ni abg dan kak Fatihah balik aduii apasal boleh lupa niii mampus aku lepas nii! Bisikkan di dalam hatinya

"Nur Tiara Afreena Binti Muhd Taqiff cepat bangun sebelum ibu cergah masuk bilik Tiara"!jeritan ibunya yg kedua klinya membuat kn Tiara tersentak !

"Yeye Tiara dah bangun ni ibu kejap lagi Tiara turun ye Tiara Mandi dulu! Jerit Tiara dari dalam bilik!"Dia terus bergegas mengambil tuala dan terus masuk ke dalam bilik air!

20 minit kemudian!

Tiara berdiri di depan cermin dia mengenakan baju t-shirt berwarna biru tua lengan panjang seluar jeans warna hitam dan tudung bawal berwarna pink cair

Hurm cantik juga aku pakai macam ni eh ! Tiara yang sedang berdiri di depan cermin lalu memuji dirinya sendiri hahahha ada ada saja Tiara niii!

Tiara turun tangga untuk menujuh ke arah ruang tamu ternampak ayah dan ibunya juga berada di sana.

"Gudmorning ayah dan ibu yang paling Tiara sayang yang di cintai dan di sanjungi muah ciked!"Percakapan Tiara yang agak kuat dan sopan itu terus menujuh ke arah ibu dan ayahnya!

"Gudmorning anak kesayangan ayah!"

"Assalamualaikum anak ibu kita sebagai orang Islam kena mulakan perbualan dengan salam sayang hoi!"Bilang ibunya dengan nada yang agak marah sedikit !

Tiara terus tersentak apabila ibunya bercakap pasal itu!

Hah kan dah kena nak acah acah orang putih sangat kan dah kena Islamic oleh ibu sendiri!bisikan di dalam hatinya! Hahahaha lucu juga Tiara and Family ni.

"Walaikumsalam ibu yang Tiara sayangii!"bilang Tiara dengan nada yang ayu dan sopan.

"Maaf lah ibu Tiara tido lewat semalam ada emergency call dari Hospital tulah tiara bangun lewat sikit hari ni sorry ibu ayah!"Percakapan Tiara yang agak ayu itu dan dengan nada memujuk agar ibunya memaafkannya.

"Hurm yelah ibu dan ayah maafkan dah pergi kedai kejap belikan ais dan tepung nanti lambat pergi ramai orang pula dah pergi cepat lepas tu tolong ibu masak tengah hari nanti"
Bilang ibunya dan terus tersenyum dengan anaknya Tiara!

"Baiklah ibu yang Tiara sayangii!" Tiara terus bangun dan bersalam dengan ibu dan ayah nya dan terus berlalu pergi untuk menujuh ke arah kereta city hondanya!

Pov Afiq!

Adui kalau tk di sebabkan adik lah ni terpaksa aku pergi kedai membeli tepung dan coklat kesukaan dia ni hah dah lah banyak orang nasib baik aku cepat kalau tk tkdelh parking!bisikan di dalam hatinya.

"Eh awak Tengku Afiq Syazmie kan can we take a picture?" Seorang perempuan yang tak cukup kain dan gedik mendekati Afiq !

"Hurm no! sorry I got to go now !" Tegas percakapan Afiq dan terus berlalu keluar dari mall dan terus menujuh ke arah kereta BMW miliknya.

Setelah berada di dalam kereta Afiq terfikir tentang kisah silam nya dan dia cuba untuk melupakan akan tetapi tidak berjaya!

Ish gila betul perempuan tadi tu ye nasib baik aku jauh kalau tk kena peluk dah aku oleh perempuan tak cukup kain tu ish benci lah perempuan macam tu! Percakapan Afiq Yang agak marah itu di luah kn semuanya dalam kereta!

Akan tetapi dia termenung melihat sebuah kereta city honda yang sudah 2 kali berputar mencari parking!

Hurm aku keluar lh kesian pula orang tu mesti dah tunggu lama.

Hendak dia mengundurkan keretanya alangkah indah apabila ada sebuah kereta city honda berwarna putih melanggar bahagia belakang keretanya!

Boom! Bunyi yang agak kuat menyebabkan Afiq bengang dan terus keluar dari kereta!

Pov Tiara!

Eh betullah kata ibu lambat sikit je dah penuh eh parking semua ish kat mana nak parking nii?

Aku nak cepat ni dah nak jam barapa dah ni nanti kena babel pula dengan ibu sebab lambat! Tiara yang bercakap sendiri di dalam keretanya

Hampir 2 kali dia putar mencari parking alhamdulillah dia jumpa parking di sebelah BMW berwarna hitam tanpa membuang masa dia terus bergegas menujuh ke arah parking yang kosong itu!

Tanpa menghiraukan kereta yang hendak keluar dari sebelah parking yang kosong itu dia terus melajukan keretanya sampai lh dia terlanggar belakang kereta BMW berwarna hitam itu tanpa sengaja!

"Alamakk mampus aku weyy apa nak buat ni adui aku takut lh wey! ibuu ayahh tolong Tiara!!!!" Jeritan Tiara yang tak berapa kuat itu terus mencapai phone miliknya dan terus membuka apps WhatsApp dan terus menghantar message kepada ibunya!

*Assalamualaikum ibu maaf Tiara balik lewat sikit ada emergency ni lepas semua dah siap Tiara balik ye maaf ibu*

Pesanan yang ringkas itu dia send kepada ibunya dan dia terus keluar dari kereta apabila ternampak seorang lelaki berbaju hoodie warna biru cair

"Adui aku dah nak cepat boleh pula kereta ni langgar tak nampak ke aku nak keluar tadi eh masalah betul lah!"Tegas percakapan Afiq dan masih melihat keadaan keretanya!

"Saya minta maaf encik saya tak perasan tadi saya nak cepat sebab ibu saya minta kirim belikan barang maaf kan saya encik jangan hukum saya please encik jangan buat aduan pada pihak polis ye encik saya mintaa maaf sangat sangat" Percakapan Tiara yang sopan dan ayu itu memujuk lelaki itu untuk memaafkannya!

Afiq terus memandang belakang apabila terdengar suara seorang perempuan

Alangkah peliknya dia apabila melihat perempuan itu berpakaian selekeh dengan t-shirt berwarna biru tua seluar jeans warna hitam dan tudung bawal berwarna pink cair dan tanpa membuang masa dia terus berkata

"Kau tak nampak eh ada kereta nak keluar ke kau ni buta dah oh yelah kau buat jalan ni macam jalan bapak kau kan!" tegas percakapan Afiq dan membuatkan dia bengang dengan perempuan tersebut!

Ehwah ehwah dia cakap aku buta ehwah sedap mulut dia je cakap macam tu eh dia tak kenal lagi siapa Nur Tiara Afreena oky ! bisikan di dalam hatinya dengan nada yang geram!

"Apa awak cakap tadi saya buta? Ni jalan bapak saya? Hello kira oky lah tu saya sedar kesalahan saya dan saya berani untuk minta maaf kat awak!" Dengan nada yang geram dia terus bercakap sedemikian!

"Ohya lagi satu saya tk buta lagi oky saya masih boleh nampak jalan oky and btw saya tau lh jalan ni bukan jalan ayah saya tapi ni jalan semua orang so awak jangan nak berlagak macam ni jalan awak pula!" Tegas percakapan Tiara dengan nada yang geram!

Poyo betul lah mamat ni rugilh siapa yang kahwin dengan lelaki ni eh kalau aku lh dah lama aku reject! Muka je hensem tapi perangai ya Allah kalah syaitan!

Hahahah sorry lh kalau merepek eh maklum lah ni first story saya jadi kalau ada salah maaf ye 😂 bak kata orang baru nak belajar baru nak up kan😂❤️ arh senang di katakan budak-budak baru nak up gituw!😂❤️

#keepvote
Please support my first story ❤️☺️

𝙼𝚛.𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝𝚑𝚎𝚊𝚛𝚝 𝙿𝚞𝚓𝚊𝚊𝚗 𝙷𝚊𝚝𝚒 ! (𝙼𝚂𝙿𝙷!) ❤️✨Where stories live. Discover now