Tak ambil masa yang lama untuk Ali jumpa BoBoiBoy sebenarnya. Bila dia turun tingkat bawah,dia boleh dengar tangisan BoBoiBoy daripada bilik stor simpanan.
Ali mengetuk pintu perlahan.
Ali: BoBoiBoy..? Kau okay? Boleh aku masuk?
BoBoiBoy tak membalas tapi Ali boleh dengar bunyi kunci terbuka dari dalam. Dia menghela nafas perlahan sebelum membuka pintu dan melangkah masuk kedalam bilik stor itu.
BoBoiBoy duduk bertentangan daripada pintu tu memeluk lutut dan menyembunyikan wajahnya.
Ali menarik nafas dalam sebelum duduk dihadapan BoBoiBoy.
Ali: BoBoiBoy...Kau okay?
BoBoiBoy: Soalan karut apa yang kau tanya? Mestilah aku tak okay!
Ali tersentak disebabkan nada kasar dari BoBoiBoy tapi dia tenangkan diri sendiri.
Emosi BoBoiBoy tengah tak stabil dia kena faham.
BoBoiBoy: *sniff* M-Maaf Ali...A-Aku tak sengaja....Maaf...
Ali cuba nak pujuk BoBoiBoy dengan menggosok kepalanya macam selalu BoBoiBoy buat tapi mata BoBoiBoy terus bulat dan jauhkan diri dari dia.
BoBoiBoy: M-Maafkan aku! Aku tak bermaksud-*panting*
Ali mengetap bibirnya kuat.
Trauma habis BoBoiBoy ni.
Dia kena hati² nak dekati BoBoiBoy.
Ali: *soft smile* BoBoiBoy...Ni akulah...Ali? Kawan kau?
Ali menghulurkan tapak tangannya pada BoBoiBoy.
Ali: Nah,aku tak kan sakitkan kau,okay? Percayakan aku.
BoBoiBoy memandang tangan untuk seketika sebelum perlahan-lahan letakkan tangan dia pada Ali.
BoBoiBoy: *deep breath* Hah....Aku minta maaf A-Ali...Aku...
Ali masih lagi mengukir senyuman yang sama.
Ali: Aku faham BoBoiBoy.. Kau takut....Tapi jangan risau. Semuanya dah selesai. Kau dah tak ada dekat sana.
BoBoiBoy menarik nafas dalam cuba untuk tenangkan diri dia.
BoBoiBoy: Maaf....
Ali:*smile* Tak perlu minta maaf BoBoiBoy. Bukan salah kau.
Mereka diam buat seketika.
Ali: Sekarang kau nak bagitahu kenapa kau marah macam tu? Kalau tak boleh tak apa.
BoBoiBoy: A-Aku...Aku tak tau apa masalah aku....Aku tak ada hak nak marah dia....Dia dah jadi hero sebelum aku lahir lagi jadi aku tak ada hak nak tengking dia macam tu...D-Dia ayah aku tapi aku- Dahlah dia berjuang nak selamatkan aku t-tapi macam tu yang aku balas- Anak jenis apa aku ni? Tak reti bersyukur-
BoBoiBoy mengesat airmatanya.
BoBoiBoy: Tapi aku tak boleh nak kawal perasaan aku....Aku marah, sedih, bingung, semuanya..... Selama ni aku ingatkan aku memang pembuat masalah.....Sebab tu dia tak nak jumpa aku....
Ali hanya diam.
BoBoiBoy: Tapi aku...aku...*tak dapat nak habiskan ayat dia*
Ali menghela nafas perlahan dan menarik BoBoiBoy dalam pelukan dia.
Kawan dia perlukan bantuan dan sokongan dari dia sekarang.
Ali: BoBoiBoy....Uncle Amato tak marah kau pun....Dia sayang kau sangat². Kalau dia tak sayang kau kan,dia tak kan dapatkan armada perang dalam masa yang singkat hanya untuk selamatkan kau. Dan dia tak marah pun kau tertengking dia...
Dia tahu emosi kau tengah tak stabil.
YOU ARE READING
IRIS (Ejen Ali & BoBoiBoy)
FanficTW⚠️ Maybe: -Containing dark thought -Self-harm -Self-hate -Bullying -Blood Everything that maybe can trigger someone. Read at your own risk ∆∆∆∆ Ali,seorang pelajar sekolah biasa yang selalu dibuli disekolah. Di Akademi M.A.T.A, dia hanyalah budak...