"Hyeri sshi, awak buat apa kt sini? " tanya suho
"erkk... Saya .. Nk punch card.. Saya " balas hyeri tergagap2
" lambatnya, dah nk pukul 12 ni. " suho melihat jam dinding.
" saya bangun lewat pagi tadi " hyeri mengaru kepalanya xtak gatal
" kenapa awak bangun lewat? " tanya suho, tegas.
" sa.. yaa.. " hyeri hilang kata2. Xkan dia nk kata penat sebab lepak dengan diorang kemarin. Lagilah en. Suho marah.
" dah2, apapun alasan awak, saya akan potong gaji awak. "
Kata2 suho membuatkan hyeri tidak terkata2. Mulut hyeri terbuka secara automatic
" hehe, tenang lah hyeri sshi, saya tipu awak je. Saya xakan potong gaji awak. Now awak boleh tutup mulut awak " Kata suho. Dia melembarkan senyuman dan meletakkan tangannya di bahu. Dia berbisik.
" saya xakan hukum awak selagi awak mengambil hati saya "
Lalu suho pun pergi.
" mwo? Boya? Mengambil hati? Apakah... Saya ada jantung lagi lah. Buat apa nk ambil en suho punya? " hyeri tertanya2. Walaupun hyeri faham apa suho maksudkan, tapi dia pura2 tidak faham. Maklumlah dia dh fasih bende2 cam ni.
Selepas dia selesai punchkan card dia. Dia berjumpa dgn en. Kai di dlm lift.
"Awkward...nya aku dengan dia ni " kata hyeri dlm hati.
" ehem, hyeri sshi. Awak busy tak malam ni? " kai memulakan percakapan.
" busy? Tak tak " jawap hyeri gagap.
" waeyo? "
" saya nk awak datang ajak awak prgi ke dinner ... " belum kai mengabiskan ayat, hyeri meyibuk.
" sorry, dinner? With me? " hyeri ternanga2
" eeh, salah bukan dinner tapi pelantikkan ramsi en. kwangsoo . kai menghabiskan ayat karangannya yg xhabis tadi
" cihh, ingatkan nk pergi berdua. " kata hyeri dlm hati.
" boleh je en.kai, tapi mana assistant en.kai? " tanya hyeri
" dia sakit harini. Pagi tadi dia muntah2 " jawap kai.
Lift pun berhenti di tingkat 13,
" Hyeri sshi, datang ye pukul 9 malam nanti " kata kai. Dia perpaling sekejap ke hyeri. Hanya 3 saat mungkin?. Angkuh sunguh.
Pintu Lift pun tutup.
" haish, tiba2 je ajak aku pergi? Padahal sejak dulu xpernah pulak mengatal nk ajak aku pergi majlis2 cam ni. Agak2nya gaji aku naik tak eh? " Mengomel hyeri dlm lift
Pada malam itu, di Hotel M,
Hyeri memakai pakaian dress putih separa lulut, penuh dengan sulaman dan manik2 berkilauan menyinari hyeri. Kasut pula, high heels 3inci berwarna hitam penuh dengan manik berwarna pink. Rantai dan gelang juga berkilauan. Dia mendapat semua ini dari bekas teman lelakinya 2tahun lepas. Walaupun dia memakai yg agak 'berlebihan' tetapi dia yg tahu semua assistant yg en. Kai ajak, berpakaian lebih ' berat' lagi drpdanya. So why not hyeri mengenakan baju begitu juga?
Hyeri masuk ke dewan hotel, Hyeri pun turun ke dewan makan. Hyeri menuruni anak tanga yg agak tinggi dan kecil. Apapun dia tetap berhati2. Hyeri ni bukannya pandai berjalan dgn high heels pun.
YOU ARE READING
My Boss Is My Boyfriend [EXO]
Romance--Park hyeri bekerja sebagai girl officer di sebuah Malls Complex terbesar di seoul, CMB Malls. hyeri sangat terkenal di kalangan pekerja yg lain kerana mukanya yg cantik macam miss korean. Semua pekerja lelaki amat menyukai hyeri termasuklah bossny...