5

626 38 0
                                    

" xakan lah en.luhan yang bagi? " hyeri menutup mulutnya.

" amboi banyaknya hadiah. Dah ada boyfriend ke? " usik seulgi

" haish, aku mana ada boyfriend. kau tahu tak siapa yang bagi hadiah ni? " tanya hyeri pada seulgi.

" entah. aku sampai tengok - tengok dah ada hadiah ni semua " seulgi mengangkat bahu.

" mungkin ada orang suka kat kau kot ? muka kau kan cantik, siapa tak melt " seulgi mengusik hyeri lagi.

" nak penampar? kasut nk? dalam beg plastik ni ada kasut. nk makan?" hyeri mengugut seulgi sambil memegang satu beg plastik berisi kasut .

" huih, garang mak ai. xnak lah" seulgi menenangkan semula hyeri yang sedang marah.

Kai pun sampai di office. Dia pergi ke biliknya. Sebelum itu dia terserempak dengan hyeri dan seulgi. Kai memberikan smirk maut kepada hyeri yang tengah asyik berbual dengan seulgi. lalu dia masuk ke biliknya.

" aaawww, cair hati aku beb.!! " kata seulgi mengoncang badan hyeri.

" lepaslah rimas, kau je lah cair. aku dah banyak kali tengok dia buat smirk maut cam tu " hyeri menolak seulgi.

" jinjja!!?" seulgi terkejut

" hmm" hyeri menganguk

" wait a minute, aku rasa en.kai suka kat kau kot sebab tu dia selalu smirk kt kau!!" kata hyeri mengoncang badan hyeri sekali lgi.

" mengarutlah kau ni!, kalau dia suka aku kenapa dia selalu marah-marah dgn kacau aku? cehh" kata hyeri

" kau ni ketinggalah zaman lah ri, " seulgi membuat muka meyampah

" meh aku terangkan, kat dalam dunia ni ada 3 jenis lelaki yang suka pada perempuan. type no1, kalau seseorang lelaki suka pada perempuan, dia akan buat apa untuk dia. contohnya, kalau kau nk baju, dia belikan. kau nk duit, dia bagi!. " terang seulgi

" oh...type no2 pula? " hyeri mendekatkan mukanya dgn seulgi's face

" type no 2 ni pula. dia akan terus terang pada seseorang yang dia minat. dia xakan pernah mengalah untuk mendapatkan perempuan itu. sebagai contoh, kau xsuka en.kai tapi en.kai suka kau. so, dia kan buat apa saja untuk mendapatkan kau. faham? " jelas seulgi sambil memberi isyarat tangan seperti penceramah kolej.

" erk, nape aku dengan en.kai pula yg kene? the last one? " hyeri amat berminat pada perjelasan seugi.

" the last one is, biasanya lelaki akan suka kat perempuan diam-diam. dalam no 3 dibahagikan kepada 2" jelas seulgi lebih jelas.

" apa dia? palli."

" no 1, dia suka pada perempuan tapi dia tidak cakap pada perempuan tu. dia akan selalu menjadi penjaga nombor satu untuk gadis yang diminatinya. contohnya, dia akan menjaga kau setiap masa tidak kira masa, waktu, tempat. bagi dia, segalanya adalah untuk kau " terang seulgi bersungguh-sungguh.

" no 2, dia akan menjadi irrogant. sangat-sangat irrogant!, buli kau, marah kau, kacau kau. contohnya, lelaki itu akn sentiasa jadi cool heart depan kau tapi belakang kau, hati dia melts habis!. " akhirnya seulgi menghabiskan ceramah bermotivasinya.

" faham tak? " seulgi kejutkan hyeri yang sedang mengelamun.

" faham, jadi en.kai suka kan aku lah yer? " hyeri membuat muka bersalah/

" mungkin. tapi aku ada aura mengatakan en.kai yang bagi se... " belum sempat seulgi menghabiskan ayatnya ada panggilan dari En.kai

" hyeri sshi, tolong bawakan 2 air kopi dan 2 surat khabar ke bilik saya sekarang "

My Boss Is My Boyfriend [EXO]Where stories live. Discover now