di Royal Berlin Mall, tingkat 2
" wah, cantiknya dress ni " hyeri membelek setiap baju di rak.
" Mahalnya!! " hyeri secara tidak sengaja menjerit kerana terkejut melihat tanda harga dress berwarna biru muda yg bernilai $699
" hyeri? awak okey ke? " luhan terdengar jeritan hyeri
" ahh, saya okey " hyeri memberi fake smile.
" cantiknya, awak suka ke dress ni? " tanya luhan yg sedang lihat hyeri memegang dress berwarna biru tersebut.
" ani.. " hyeri memucungkan mulutnya dan meletakkan kembali dress tersebut ke rak asal.
" yah, kalau awak nk saya boleh belikan " luhan memegang tangan hyeri yg baru meletakkan baju itu
" saya xsuka dress ni. not my style" hyeri melepaskan tangan luhan.
" jom pergi tempat lain " ajak hyeri. luhan hanya mengikutnya saja di belakang. macam bodyguard lah author bayangkan.
di kedai kasut.
" suho hyung!, nak kasut ni!! kyeotaa. boleh tak? " tao menyilangkan tangannya dgn tangan suho.
" tadi kan dah beli 3 beg gucci ? tak cukup lagi ke? " suho mencekek pinggang.
" hyung.." tao memujuk dgn membuat muka comey.
" ok ok, arraseo. nah " akhirnya suho mengalah dan memberi kad kreditnya pada tao.
" gumawo hyung. sayang hyung ! muah " tao memberi flying kiss.
sementara itu hyeri..
" huh.. " hyeri hanya boleh mengeluh. mana tak nya? harga pun melebihi $500. bukan WON ye!.
hyeri hanya mampu megambil, testing then letakkan semua barang tadi ke rak asalnya. luhan dan kai dari tadi asyik memerhati hyeri yg agak monyok. biasanya di office, hyeri yang selalu ceria dan happy virus ke2 setelah chanyeol.
" hyeri, kalau awak nk barang2 ni. cuma cakap kat saya je. ara? " luhan cuba memujuk hyeri
" aniyaa, almari dan rak kasut sapun dah penuh dengan pakaian dan kasut. hehehe " hyeri melabaikan tangannya bermaksud hyeri menolak perlawaan luhan.
5 minit kemudian,
" hyeri !, " luhan memanggil hyeri untuk pergi ke changing room.
" nae. waeyo en.luhan? " hyeri berlari ke arah luhan dengan kelam kabut .
" okey tak baju ni untuk meeting perdana esok? " luahan menunjukkan baju yg dipakainya sambil membetulkan tali lehernya
" okey, tapi cara en.luhan pakai tali leher tu salah lah " hyeri pun melangkah masuk ke changing room dan membetulkan tali leher luhan yg tersalah belit.
" en.luhan kene masukkan tali ni pada bahagian satu lagi. lepastu baru tarikan dan kemaskan " kata hyeri sambil membetulkan tali leher luhan. hati luhan secara tidak sengaja berdeyut kencang. luhan tidak berkata apa-apa. dia hanya mampu melihat muka hyeri yang sedang focus membaiki tali leher. ingin saja dia meluahkan perasaan tetapi tidak boleh kerana ada halangan yang menganggunya.
" dah siap " hyeri siap menbaiki tali leher luha. hyeri tersenyum kerana dia juga menyukai en.luhan tapi tanpa pengetahuan mereka berdua, ada sepasang, hidung dan mulut tengah memerhati mereka. tangan lelaki itu mengengam tangannya dengan kuat kerana cemburu akan hyeri dan luhan
" gomawo hyeri ah " luhan tersenyum manis.
hyeri pun membalas senyuman tersebut.
selepas exo dan hyeri shopping, mereka berkumpul di cafe terdekat.
" banyak kau beli tao" tegur kai
" suho hyung yang tolong belikan " tao mengangkat kening kirinya.
" kau ada beli apa apa tak hyeri? " tanya kai pada hyeri pula.
" err.. xada " jawap hyeri
" waeyo? " tanya kai lagi
" mahal sangat lah. xmampu dengan gaji " hyeri berpaling ke arah lain bahi mengelakkan eye contact dengan kai.
" so maksud kau gaji yg aku bagi tu xcukup ke? " kai tetap merenung ke arah hyeri.
" aniiiyaaa! gaji yg en.kai bagi tu dah cukup banyak " balas hyeri cuba memberi alasan pada kai
" dah tu kenapa xspend? " kai memberi soalan maut
" dah dah la tu, tersrah dia lah nk spend duit dia ke tidak " luhan menyimbuk. luhan menjeling ke arah kai memberi amaran.
" ceh, " kata kai perlahan dan berpaling ke arah lain.
1 jam kemudian, semua boss exo dah pulang kecuali kai, hyeri dan luhan.
di tempat parking.
" hyeri, awak nk balik dengan apa?" tanya luhan pada hyeri.
" paboya, mestilah dia balik dengan kita " kai menjawap dulu sebelum hyeri memberi jawapannya.
" anii, saya boleh balik dengan teksi " jawap hyeri.
" xboleh, kau kene balik dengan kita " kai mendekati hyeri tiba - tiba
" gwenchana yo " hyeri melangkah ke belakang menhindari kai mendekatinya.
" dahlah tu, ajak lah dia elok- elok. tak payahlah nk takutkan dia " luhan menghalang kai.
" hyeri ah, jom balik dengan kitaorang. sekali ini je? " luhan memohon pada hyeri
" ah? okey, arraseo " hyeri pun setuju dengan pujukan luhan
" see? lain kali pujuk dia elok-elok" luhan berbisik pada kai.
" xguna punya luhan" kai berkata- kata dalam hati sambil menahan rasa marah tahap maxnya. akhinya kai pun pergi ke kereta luhan bersama hyeri.
XSKIPX
keesokkan harinya, hyeri bersiap untuk pergi ke pejabat. walaupun lebam lebam di mukanya masih tidak pulih tapi dia cuba menutupnya dengan mengunakan makeup, foundation dan concelar. seperti biasa, dia mengenakan baju berwarna putih dan skirt hitam. setiap perempuan tidak lupa meletakkan sedikit sentuhan lipstik. hyeri mengenakan lipstick berwarna natural pink.
di pejabat.
" mwoo!! apakah semua ini!! ??" hyeri yang baru melangkah masuk ke mejanya terkejut kerana terdapat banyak kotak-kotak dan beg plastic dari kedai membeli belah. hyeri pun mengambil salah satu plastik hadiah tersebut. dia meneliti setiap tulisan yang tertentera. ROYAL BERLIN SHOP
" ROYAL BERLIN SHOP? " hyeri menkerutkan dahinya. hyeri pun membuka plastic tersebut untuk melihat apakah isi kandungannya
" OMO!!! blue Dress ni!! " jerit hyeri menyebabkan seluruh rakan sekerjanya terkejut dan berpaling ke arahnya.
" tapi siapa yg bagi? tiada tanda2 pemberi pun? " hyeri menlihat sekelilng pejabat, namun semua org kelihat busy dan tiada kaitan dengan plastic dan kotak2 ni.
" xakan lah en. luhan yang bagi? " hyeri menutup mulutnya.
____________
TBC
Pasal 500Dollar author pun xtahu banyak mana. Anggap je lah macam duit malaysia 😜
YOU ARE READING
My Boss Is My Boyfriend [EXO]
Romance--Park hyeri bekerja sebagai girl officer di sebuah Malls Complex terbesar di seoul, CMB Malls. hyeri sangat terkenal di kalangan pekerja yg lain kerana mukanya yg cantik macam miss korean. Semua pekerja lelaki amat menyukai hyeri termasuklah bossny...