6

587 34 0
                                    

keesokan harinya, 

di pejabat, meja hyeri kelihatan kosong. hyeri tidak datang lagi ke pejabat walaupun sudah pukul 9.00 pagi. 

"hyeri tak datang ke harini? " tanya kai pada diri sendiri sambil memerhati meja hyeri yang kosong dari biliknya.

" apalah yang kau cuba buat, kenapa mulut ni melulu sangat nk kiss dia! haisshh jinjja! " kata kai sambil menampar mulutnya.

" nk pergi rumah dia ke tidak eh? "  kai mecapai address book pekerjanya dan mencari alamat hyeri.

" nk pergi ke tidak? " kai mengigit bibir kerana pening membuat keputusan

SKIP

Di rumah hyeri

hyeri masih lagi dibuai mimpi tentang kai kemarin. tidur hyeri pun tidak lena. hyeri asyik bergolek - golek dari hujung kiri katil hingga lah ke hujung katil kanan.  kkkkeebukk, hyeri pun terjatuh dengan sendirinya kerana terlalu buas.

" ah sakitnya!! " kata hyeri yang masih mamai itu dan mengusap punggungnya kerana sakit.

" malasnya pergi kerja harini, tak jumpa en.kai. " rungut hyeri lalu dia terus naik ke atas katil dan menyambung tidurya.

10 minit kemudian

Tingg Tongg! Tingg Tongg! bunyi loceng rumahnya memanggill hyeri

" yaa sebentar! " jerit hyeri dari biliknya. 

" siapa yang datang pagi- pagi ni. kacau je aku nk tidur " hyeri pergi ke bilik air untuk membasuh muka dan membetulkan rambutnya yang tersipul belit.

Tingg Tong,

" ya sekejap " kata hyeri sambil berlari ke pintu di ruang tamunya. Dia membuka pintu dan melihat tetamu tersebut ialah en.kai . 

" en.kai ? kenapa en.kai datang sini? " hyeri membulatkan matanya.

" pergi! " lalu hyeri pun menutup pintu tersebut tetepi oleh dihalang oleh kai yang agak kuat.

" dengar cakap saya dulu, perjelasan saya! " kai masih lagi menahan pintu  tersebut

" kaa! perjelasan apa? en. dah memalukan saya depan orang ramai kemarin! " balas hyeri. akhirnya kai yang kuat itu pun dapat membuka pintu itu sepenuhnya.

" hahahaha!! " ketawa kai selepas melihat hyeri tang baru bangun tidur itu memakai baju pijama spiderman yang berwarna pink.

" hajima! jangan ketawa! " hyeri memucungkan mulutnya.

sementara hyeri leka seketika, kai pun terus masuk ke dalam rumah hyeri.

" yah! sape bagi en.kai kebenaran untuk masuk? " hyeri mencekek pinggang.

" aku kan boss kau. eeh salah, maksud aku boyfriend kau "kai memandang tetap pad mata hyeri

" mwo!!? " hyeri terkejut akan jawapan kai. dia ingat apa yang kai cakap kemarin hanyalah tipu semata-mata.

" saya ingatkan en.kai cuba tipu je depan cik Hae Jun " sambung hyeri

" jinjja ya, saranghae " kai memegang tangan hyeri

" maaf, tapi dalam hati saya dah ada orang lain "hyeri melepas tangan kai.

" dugu? " tanya kai

My Boss Is My Boyfriend [EXO]Where stories live. Discover now