di rumah hyeri
*kai POV*
" annyeong, saya pergi dulu. jumpa awak nanti jagi" kata ku kepada hyeri yang berada dibiliknya.
" nae " jawap hyeri ringkas lalu menlebarkan senyuman indah padaku.
aku melambai kepadanya dan bergegas pergi office kerana banyak lagi 'bangunan' documents yang belum siap serta meeting2 yang penting yang tertunggak.
di office
" annyeonghaseyo en.kai. " tegur seulgi pada aku. haisshh nak apalah budak ni. aku nak cepatlahh.
aku pun tundukkan sedikit kepalaku bagi menhormati adab korea. aku pun berlalu pergi ke pintu bilik ku tetapi seulgi memanggil ku lagi.
" en.kai, tadi seorang perempuan dan seorang lelaki hendak berjumpa dengan en. jadi saya buatkan temu janji untuk berjumpa " kata seulgi/
" siapa? lelaki dan perempuan? " tanya ku pelik.
" nae. maafkan saya, saya takut hendak tanya kerana mereka kelihatan marah. " tambah seulgi
" haish mesti clien haritu ni. ok ok. bila dia akan jumpa saya? " tanya ku lagi
" pukul 4.40 petang " jawap seulgi
" btw, ini documents yang encik kene sign. " seulgi memberi 3 fail yang agak tebal pada ku. haiishh jinjja. ni yang aku nk marah ni. siapalah yang nk jumpa aku ni? documents pulak bebanyak gilaaa. stress nya. kan bagus kalau hyeri ada, boleh juga kenekan dia.
pukul 4.50 petang
" mana nya orang yang nk jumpa aku tadi? dah lewat 5 minit ni " kata ku sambil melihat jam rolex yang berada di tangan kiriku.
tiba - tiba seulgi masuk ke bilikku diiringi dgn seorang lelaki dan perempuan .
" annyehonghaseyo en.kai . merekalah yang hendak berjumpa encik " kata seulgi lalu pergi meninggalkan kami bertiga.
" hahaha, annyeonghaseyo en.lee dan pn.lee sshi " aku menyambut mereka dengan senyuman yang agak lebar kerana aku sudah kenal dengan diorang. mereka ni parentsnya Hae Jun dan juga pemegang saham paling penting but wait, tak akanlah.... parents mereka dah tahu yang aku akan putus dgn hae jun? sh*t.. habislah aku. nanti aku nk cakap apaaaaa???
" kamu jangan berbuat baiklah pada kita. jangan pura-pura. " kata en.lee bermasam muka.
" kenapa ni en. lee? duduk lah dulu " perlawa ku
" takpayah acting sopan sangat. kita dah tahu peragai kau sebenarnya " tambah puan. lee
" mianemida, tapi apa yang en.lee dan puan.lee cakapkan ni? saya langsung tidak fahamlah " aku melempar senyuman pahit.
" kau ingat hea jun tu anak patung ke nak main main ? " tengking en.lee. seramnya..
" dia pun ada perasaan!. dulu katanya nak jaga dia lah, now ? mana janji ?! " tengking puan. lee pula
" maafkan saya tapi sebenernya anak encik yang melampau. dia yang mulakan dulu pergaduhan ni " terang aku.
" cuba awak terangkan kepada saya apa yang berlaku sebenarnya!? saya nk semua ni jelas harini juga! anak saya cuma satu! perempuan pula, kalau lelaki tak apa dia boleh jaga diri tapi perempuan? jaga diri pun tak mampu apalagi jaga hati! explain now " en.lee dan puan.lee akhirnya duduk jga di meja ku. ffftt. penatnya berdiri.
YOU ARE READING
My Boss Is My Boyfriend [EXO]
Romance--Park hyeri bekerja sebagai girl officer di sebuah Malls Complex terbesar di seoul, CMB Malls. hyeri sangat terkenal di kalangan pekerja yg lain kerana mukanya yg cantik macam miss korean. Semua pekerja lelaki amat menyukai hyeri termasuklah bossny...