luhan pov
aku memandu dalam keadaan marah disebabkan kejadian haritu. kalau boleh memang nak tumbuk muka kai. baekhyun pun satu, dia pergi suggest tao bercinta dgn Hae Jun apasal. saje je nak ledakkan marah aku.
aku memandu di kawasan hospital. tidak jauh dari kawasan itu, aku melihat seorang perempuan yang sedang berjalan seorang2. macam body macam aku kenal. aku pun memandu untuk mendekati perempuan itu.
aku pun menghonkan kereta ku
" hyeri ahh!! " aku membuka tingkap keretaku dan jerit nama hyeri.
"en.luhan? " hyeri terkejut.
" awak buat apa kat sini sorang diri tepi jalan? tak takut ke ? " tanya ku dari dlm kereta
" err..err.. saya cuma jalan jalan je. " jawap hyeri gagap.
" masuk dlm kereta saya. " aku memperlawanya
" tak apa lah. terima kasih " hyeri menolak permintaan ku lalu dia perlahan pergi meninggalkan ku.
aku turun dari kereta dan mula mengejar hyeri.
" masuk dlm kereta. sekarang " kata ku dgn tegas. aku pun menarik tangan hyeri dgn kuat supaya hyeri tidak melepaskan diri.
" sakit lah " rungut hyeri dlm kereta. dia asyik memegang bekas tangan ku yang mencekam lengannya tadi.
" miane sebab terkasar tadi. saya buat awak macam tu supaya awak tak lari " kata ku sambil memandang hyeri tapi hyeri hanya mendiam kan diri. aku tahu, mesti hyeri ada masaalah dgn sesiapa.
Di D'Lux Cafe'
" kenapa ni murung semacam je? " tanya ku yang sedang melihat hyeri yang asyik mengeluh dan merengus.
" ani.. tak ada apa pun " kata hyeri sambil tersenyum paksa.
" saya tahu awak ada masaalah, beritahu saya " aku merenung tepat ke mata hyeri.
tetapi hyeri hanya menundukkan mukanya dan mendiamkan diri. beberapa minit kemudia dia mula bersuara tapi suaranya seakan - akan menangis.
" kai.. " kata hyeri yang sedang mengalirkan air mata
" hyeri, kenapa dgn kai!? " tanya ku dgn cemas
" sa..ya nampak dia dgn.. Hae Jun tadi masa dkt hospital " kata hyeri sambil menangis terdesak - desak.
" kai ni memang nak kene!! " aku bangun dari kerusi dgn perasan marah.
" awak tunggu sini. biar saya jumpa kai kejap. dia duduk kt wad berapa ? " tanya ku dgn tegas.
" hajima.. janganlah pergi. pls just teman kan saya kt sini ? " hyeri memegang tangan ku dan menatap mata ku dgn layu membuatkan hati ku berasa cair seperti ais krim yang meleleh.~
" soju satu! " jerit hyeri pada pelayan kedai.
" yah, sejak bila awak pandai minum ni ? " tanya aku risau.
" baru nak belajar " hyeri mengelap air matanya
pelayan pun datang dgn sebotol soju yang besar.
"jangan bagi dia." aku menghalang pelayan itu memberi soju.
" hajima. bak sini soju tu " hyeri cuba mencapai soju yang dipegang oleh pelayan
" bagi saya soju tu " aku meminta pelayan tersebut memberikan soju kepada ku.
" bak sini soju tu en.luhan! " kata hyeri separuh meneking
YOU ARE READING
My Boss Is My Boyfriend [EXO]
Romance--Park hyeri bekerja sebagai girl officer di sebuah Malls Complex terbesar di seoul, CMB Malls. hyeri sangat terkenal di kalangan pekerja yg lain kerana mukanya yg cantik macam miss korean. Semua pekerja lelaki amat menyukai hyeri termasuklah bossny...