13

491 26 1
                                    

sebelum kai dan luhan menjumpai hyeri.

kai dan luhan pergi ke rumah exo yang lain untuk bertanya adakah hyeri berada bersama salah seorang daripada mereka. Tetapi bos exo yang lain juga tidak tahu dimana hyeri berada. kesemua boss exo berjumpa di Yehet CAfe untuk berbincang tentang hyeri.

" guys, cam mana ni!? hyeri hilang .aku takut dia terkenapa - napa je " risau kai. kai dari tadi lagi memegang kepalanya yang berdenyut - denyut. " mana lah kitaorang tahu!. kita tak jumpa dia pun haritu." kata baekhyun. kesemua bos exo mendiam kan diri dan memasam kan muka. semuanya sedang memikirkan cara untuk mencari dimanakah hyeri.

"kai, kau dah check CCTV? " tanya lay. kai mengangguk. " dah, lelaki yang culik dia. penculik tu pakai topeng. aku tak cam " jawap kai. "then?" tanya lay ringkas. " then apa pula!? gitu lah. tak ada apa- apa pentunjuk pun " jawap kai dengan kesal akan persoalan lay yang agak main-main. "hun rasa , hun ada cara nak cari hyeri. kita check semua CCTV yang berdekatan nak ? " sehun memberikan cadangan. sehun melihat semua wajah wajah bos exo yang lain tetapi mereka tiada riaksi. " weh hyung, dengar lah ni! " sehun menjerit menyebabkan bos exo yang lain tersedar dari mengelamun. " ok juga tu. " luhan bersetuju. " kaja kaja! " kata boss exo yang lain sambil bangun dan meninggalkan Yehet CAfe.

di belakang bangunan CMB MALL

"aku rasa dia keluar melalui pintu ni kot" kata kai sambil tangan telunjuknya menunjuk ke pintu 'exist' yang berada di hadapan. " memang dia keluar melalui pintu ni pun sebab dah tak ada pintu lain " sahut luhan pula. Boss exo lain hanya mengangguk tandanya setuju. Tao melihat sekeliling bangunan. " korang, tu CCTV bangunan sebelah kan? " tao menunjuk CCTV yang dinampaknya. "Betul, betul. Mesti CCTV tu rakam penculik tu bawa lari hyeri" sambung D.O.

Lalu, boss exo menyerbu masuk ke bangunan itu. Bos exo berjumpa dgn pemilik bangunan itu untuk mendapatkan rakaman CCTV kemarin. Boss exo yang seramai 12 org itu menyerbu bilik security yang penuh dgn

monitor "tepi lah sikit aku nak lalu ni " marah kris yang tersempit di celah - celah bos exo yang lain. "diam lah. Kitaorang nk tengok bende ni" marah suho kepada kris. "Apalah nasib aku." Rungut kris yang sedang tersempit.

40 minit sudah berlalu. Namun tiada apa - apa pekara pelik yang lihat dari CCTV berkenaan. Tetapi, pada minit ke 56. "hyung,tengok tu!" kata sehun sambil menunjuk jari telunjuknya ke arah 'lembaga' berwarna hitam.

"hantu!!!" jerit tao. "mana ada hantu. dia manusia lah!" balas chen sambil memukul kepala tao. "kris..tengok chen hyung ni" manja tao pada kris tetapi kris tidak memperdulikannnya. "dasar hyung bangang.." sumpah tao.

"guys!! tengok lelaki yg pakai baju warna hitam tu. di ada usung seseorang ke!?" kata xiumin dengan cepat. "itu hyeri!!" kata boss exo dengan serentak. "dia bawa hyeri ke kereta dia dekat parking kakitangan CMB MALL.." kata luhan selepas melihat penculik menbawa hyeri ke tempat parking kakitangan milik mereka sendiri. "mesti penculik ni orang dalam" sambung baekhyun. boss exo hanya mengangguk.

semasa penculik meletakkan hyeri ke dalam kereta. kai mem'pause'kan rakaman tersebut untuk mengambil no plat kereta penculik 'AW6201'. setelah itu, boss exo meminta diri untuk pulang."kamsahamida." ucap boss exo secara bergilir - gilir kepada pemilik bangunan tersebut.

Di CMB OFFICE

boss exo berkumpul di bilik Privacy dimana tidak ada seorang pun yang boleh masuk ke dalam bilik tersebuk walaupun pekerja datang untuk mengemas. entah mengapa bilik itu di perPrivacykan. "mana chen hyung dengan baekhyun hyung?" tanya sehun kerana tidak melihat kelibat 2 orang itu. "mereka pergi starbucks. beli coffee" jawap chanyeol. sehun hanya mengangguk.

My Boss Is My Boyfriend [EXO]Where stories live. Discover now