Setelah beberapa jam hyeri tidur, akhirnya dia bangun juga. semasa bangun, hyeri mencari luhan di seliling bilik tidurnya, hyeri hairan "mana pula en.luhan ni?" tanya hati kecil hyeri lalu dia pun bangun dan pergi ke bilik air untuk membasuh mukanya yang sembab.
hyeri pun turun ke dapur untuk mencari sedikit makanan di dapur kerana terlalu lapar. sebaik sahaja hyeri melangkah masuk ke dapur, hyeri terkejut akan kewujudan luhan yang sedang duduk di meja makan sambil meneguk air susu kotak milik hyeri.
"en.luhan, saya ingatkan en. dah balik" tanya hyeri dengan pantas.
" kejap encik, kejap awak, kejap saya. mana satu panggilan sebenar awak pada saya?" pelik luhan dengan hyeri yg memanggilnya dengan pelbagai nama.
"erkk... entah lah" bingung hyeri sambil mengaru kepanya yg tidak gatal
" kita cakap bahasa 'saya-awak' je lah.arraseo? no en.luhan or boss luhan" ujar luhan dengan selamba.
hyeri hanya mengangguk dan tersenyum "naeee arraseo captain luhan!" balas hyeri dengan ceria
luhan tersenyum melihat hyeri ketawa kembali seperti dulu selepas kejadian 'lelaki-perempuan' itu.
selepas itu, luhan pun pulang.
luhan's POV
aku sedang memandu di jambatan sungai han. aku OTW ke sungai han untuk melepaskan stress. ya, memang aku tengah stress sekarang! semua plans aku tak menjadi!.
setelah aku parkingkan keretaku, aku terus menyambar telefon ku dan menelefon sesorang.
" jumpa aku dekat sungai han sekarang!!. tapi, pastikan takda sapa yg follow kau arraseo!? palli" aku meninggikan suara.
aku pun menutup telefon ku dan mencampakknya di kusyen sebelah ku. aku cuba memikirkan cara baru nak dapatkan hyeri. apa yang susah nak dapatkan hyeri? luhaaannn!!! arrrhhh ni first time kau gagal!. AKU BUNTU ! BUNTU!
tidak lama kemudian, orang yang aku tunggu - tunggu pun tiba. dia berjalan kaki seorangan lalu menaiki kereta ku dan duduk di sebelah ku di dlm kereta.
"pabo, asal lah kau ni pabo sangat!?" aku meninggikan suara selepas lelaki itu msuk.
" miane, tadi aku khilaf. aku tak sedar pun yang aku buat tadi!" balas lelaki itu juga dgn suara tidak agak kuat
" Jae Hyun, aku suruh kau kippnad je budak hyeri tu! apasal kau nak rogol dia? siap kata nak khawin berbagai!!!???" kata ku selepas memukul kepada JaeHyun. memang aku sedang marah sekarang ni!
" kau tahu kan yang aku pun cintakan hyeri!. aku tak boleh kawal nafsu lelaki aku sebab aku duduk sebilik dengan dia!" jelas jaehyun pada ku.
" asal kau tahu ye, mujur aku suruh peguam aku lepaskan kau kalau tidak, merempatlah kau dekat penjara tu." kata ku pula lalu aku keluar dari kereta kerana terlalu panas
jaehyun pun keluar dari kereta ku juga dan asyik mengikuti ku dari belakang. " cam gini lah aku cakap, kalau kau dapatkan hyeri, kita kongsi nak?" pujuk jaehyun
"ada hati aku nak kongsi! tak nak!. hyeri hanya untuk aku" aku menolak cadangan jaehyun dengan serta - merta. hell pls lah, aku cuma sayangkan hyeri.
"ciss, mujur aku cover mulut aku tadi. kalau tidak nahas plans semua kau" jawap jaehyun sinis.
" for your information JaeHyun sshi. aku suruh kau kippnad hyeri dan simpan hyeri je sebab aku nak pura - pura selamatkan dia. then! dia akan jatuh cinta pada aku. tapi apa yang terjadi!? gagal!!. sampah je duit yang aku bagi kau selama ni. " terang ku dengan panjang lebar.
Jaehyun hanya mendiam kan diri selama beberapa minit, kemudian, dia kembali bersuara "uh, apa gunanya kalau selamatkna hyeri tetapi tidak ikhlas. macam lah kau tu baik sangat. kita ni 5 - 5 je" jaehyun memerli kau. wwuaaahh!! rasa geram dalam hati aku ni dah melonjak naik rasanya.
" kau ni memang nak kene dengan aku ehh!!??" kata ku lalu lau memegang erat kolar baju jaehyun.
"betulkan apa yang aku cakap? nanti bila kau ada perempuan lain, kau akan lupa juga pada hyeri" perlinya lagi.
aku memegang kolar baju jaehyun dgn lebih kuat dan kemas sehingga menyebabkan dia tercekik dan terbatuk - batuk.
"kau ingat ye Ah Jae Hyun... kalau aku tak selamatkan kau masa kau dibuli hari tu. dah lama kau masuk dalam kubur!. BERSYUKUR SIKIT!! JANGAN PANDANG RENDAH PADA AKU JAE.. AKU MAMPU BUAT SEGALANYA DENGAN SEHELAI DUIT DITANGAN !!! REMEMBER THAT!" kata ku dengan penuh kebencian dan kemarahan. lalu lagi mencampakkan badan JaeHyun ke tepi dan aku pun beredar dari situ. panas hati aku! . aku terus pulang kerumah dan berehat
Ah Jae Hyun's POV
"tak pe lah kau luhan... aku akan beritahu hyeri. aku akan tunjukkan bertapa jahatnya kau sebenarnya." kata ku dalam hati kecil selepas bangun di campak oleh luhan tadi.
____________TBC sorry sebab pendek. busy exam ! fighting for your examm
YOU ARE READING
My Boss Is My Boyfriend [EXO]
Romance--Park hyeri bekerja sebagai girl officer di sebuah Malls Complex terbesar di seoul, CMB Malls. hyeri sangat terkenal di kalangan pekerja yg lain kerana mukanya yg cantik macam miss korean. Semua pekerja lelaki amat menyukai hyeri termasuklah bossny...