17

517 29 12
                                    

Hyeri POV

keesokkan harinya, pagi

aku mengemas katil dan juga baju kai. aku melihat kai masih lagi tidur disofa dengan nyenyak. Alahai, kesianlah pulak tengok dia tidur atas sofa tu dah lah dia boss aku. aku menyambung lagi kerjaku mengemas katil.

semasa tengah mengemas, ada bunyi dari telefon ku menandakan ada mesej masuk. aku terus berhenti dan duduk diatas katil dan membuka mesejku daripada........luhan

VIA MESSAGER

luhan: hallo, goodmorning miss Hyeri

hyeri: hallo, mr luhan

Luhan: busy ke? :)

hyeri : aniyoo...tengah mengemas katil dengan baju kai tadi

luhan : mwooo!!?? k..kaii?? baju kai??

hyeri : a... kenapa??

Luhan ; tidur satu bilik kaa??

hyeri : yes tapi...

Belum sempat aku membalas mesej, luhan menghantar mesejnya dulu.

luhan: dia ada buat apa2 kat awak tak!!??? macam mana korang boleh tidur sebilik?? apa yang korang buat semalam? t..tak adabuat apa-apakna?

balas luhan dengan cepat dan terlampat cepat. luhan juga besertakan emoji 'cemas'

hyeri : ehh, mana kami buat apa2!! dia tak buat apa-2 pun lah, jangan lah risau hehe. kitaorang tidur sekali sebab bilik dah penuh so, terpaksalah.

luhan: fuh... hyeri saya---..

baru sahaja aku hendak membaca mesej terbaru dihantar oleh luhan, tiba-tiba, aku terdengar bunyi menguap dari mulut kai. omo, kai dah bangun. lansung aku sembunyikan telefon ku di dalam poket.

"awak dah bangun?" kai menegurku sambil mengosok matanya

"ah, nae nae" jawap ku.

kai pun pergi kebilik air untuk membasuh muka.

"hyeri - ah, harini ada apa-2 meeting atau kerja tak? tolong check jadual kejap" arah kai dari dalam bilik air.

"okey!" sahut ku.

pantas aku mengeluarkan handphone ku dan melihat jadual-jadual kai yang tertera di screen. "ani, awak tak ada meeting pun harini" jawap ku.

"okey, gumawo" balas kai pula

tiba-tiba telefon ku berdering kerana ada orang memanggil. nama pemanggil yang tertera ditelefon ku ialah luhan? kai pun keluar dari tanda dengan tuala dibahunya. aku ragu-ragu hendak mengangkat panggilan dari luhan tersebut, kalau aku jawap, nahaslah aku kene jawap pelbagai soalan dari kai. and kalau aku tersilap jawap, nanti bergaduhlah pulak dia dengan luhan. duuhh aku taknak, apasalah luhan call ni?

"apasal tak jawap call? jawaplah" kata kai sambil mengelap mengelap mukanya dengan tuala

"tak penting pun" jawap ku.

panggilan itu pun berhenti, leganya...namun, beberapa minit kemudian, telefon ku berdering lagi dan pemanggilnya adalah luhan. again.

"bak sini phone" suruh kai sambil menghulurkan tanganya untuk mendapatkan phoneku.

"ehh, tak boleh.!!" kata ku pula.

matilah aku kalau kai tengok mesej aku dengan luhan tadi.

kai mendekatiku,"kenapa? saya cuma nak phone awak je. siapa yang call? luhan?" tanya kai lagi

aku hanya mendiamkan diri dan terkejut. macam kai boleh baca minda manusia lah pulak.

kai terus merampas telefon ku dan melihat screen di handphone ku, dengan cepat aku cuba merampas balik handphone. kai mengangkat phone ku ke atas menyebabkan aku terpaksa berjinjing mendapatkannya

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 04, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Boss Is My Boyfriend [EXO]Where stories live. Discover now