chapter 16

23 1 0
                                    

Shiroyuki menghentikan langkahnya secara tiba-tiba membuatkan tangannya terlepas dari pegangan Hinata. Hinata yang terkejut itu turut menghentikan langkahnya dan menoleh ke arah Shiroyuki.
" y-yuki? Kenapa ni? "kata Hinata agak risau. Shiroyuki memandang lelaki itu agak lama.

" Sho-chan, kau okay? Kuat sangat pegangan tangan kau tadi.." kata Shiroyuki risau. Hinata tergamam. " b-betul ke? M-maafkan aku,yuki! Aku tak perasan! "kata Hinata lantas menunduk2 penuh serba salah. Shiroyuki menggeleng. "takpe, cuma..ada sesuatu yang mengganggu kau ke? Kita dah lama kenal, jadi aku tahu kalau kau ada masalah,sho-chan.." kata Shiroyuki.

Hinata terdiam seketika sebelum melepaskan keluhan.." Aku..Aku cuma tak selesa kalau mereka tengok kau macam tu..B-bukan apa, cuma- ughhh..aku pun tak faham kenapa.." kata Hinata sambil menggaru2 kepalanya, kebingungan. Shiroyuki tersentak. Pasal tu rupanya!

Shiroyuki tertawa kecil membuatkan Hinata mendongak ke arahnya, terkejut. " Yuki? " katanya terkejut. Shiroyuki mengusap lembut rambut Hinata sambil tersenyum. " Sho-chan tak perlu risau apa2 pun,okay? Sebab takde orang yang boleh gantikan tempat kau, sho" kata Shiroyuki dengan senyumannya. Hinata terkedu.

" tempat..apa? " kata Hinata membuatkan Shiroyuki tersentak. " k-kawan baik aku lah! A-apa lagi? Dahlah! Jom balik ke dewan! "kata Shiroyuki segan lantas meneruskan langkahnya namun dia tidak sengaja telah melanggar seseorang di hadapannya.

" A-Ah! M-maafkan aku! "kata Shiroyuki agak gelabah dan kemudian terkejut melihat orang di hadapannya. " yuki! "kata Hinata lantas mendekati gadis itu. Kemudian, dia turut memandang ke arah lelaki yang berada di hadapan mereka.

" Korai..kun? "kata Shiroyuki. Lelaki berambut putih dan bermata tajam seperti burung merpati itu membulat. " Jangan cakap yang itu kau..,shiroyuki? "kata  lelaki itu. Shiroyuki tersenyum riang. "tak sangka kita akan jumpa kat sini, korai-kun! Nampaknya kau masih pendek seperti dulu! "kata Shiroyuki ceria. " hahhh? Kau tu bukannya tinggi dari aku pun! "kata Lelaki itu geram. Shiroyuki tertawa.

Hinata memerhati mereka berdua. Yuki kenal lelaki ni?
" Yuki, siapa ni? "kata Hinata. Shiroyuki tersentak. Alamak! Dia dah lupa yang Hinata juga ada di situ! "Ah,ya! Aku lupa nak kenalkan..Ini kawan aku, Hoshiumi Korai..Korai-kun, ini Hinata Shoyo..kami membesar bersama-sama! "kata Shiroyuki.

"oh? Jadi inilah Sho-chan yang kau cerita2 kan tu? "kata Hoshiumi. Shiroyuki tersentak.
" Ah..ya" katanya perlahan. Hoshiumi tersenyum senget. " hehh? Dia pun bermain bola tampar juga ke? Menarik..berapa tinggi kau? " kata Hoshiumi.

"163 cm..kenapa?" kata Hinata kehairanan. 'oh? dia lebih rendah dari aku..' kata Hoshiumi. " position kau apa? " soal Hoshiumi lagi.
" middle-blocker..kenapa kau tanya-tanya aku ni ha? "kata Hinata agak geram. Hoshiumi berpeluk tubuh. " Hinata Shoyo, mari bertemu di gelanggang! "kata Hoshiumi. Hinata dan Shiroyuki tersentak. " e-ehh? "kata mereka. Hoshiumi tersenyum senget. ' mari kita tengok siapa yang lebih layak untuk Shiroyuki! ' kata Hoshiumi dalam hati.

"oi, Korai-san! Jangan sembarangan nak pergi serang team lain la lembap! "kata seorang lelaki yang tinggi lampai dan memiliki seragam yang sama dengan Hoshiumi. " Aku bukan serang lah! Aku terjumpa kawan lama aku je" kata Hoshiumi dengan muncungnya.
" oh, yeke? Maaf lah kalau dia ni menyusahkan korang berdua! "kata lelaki itu lantas memberi tunduk hormat.

Shiroyuki hanya tersenyum dan menggeleng. "tak lah, aku memang gembira dapat jumpa korai-kun lagi..Ah,ya! Kami pun kena pergi sekarang.." kata Shiroyuki. " semoga berjaya, korai-kun! "sambungnya lagi dengan sengihan cerianya lantas melambai mereka pergi bersama Hinata. Hoshiumi yang tersentak melihat senyuman gadis itu terdiam dengan wajahnya yang sedikit memerah. "j-jumpa nanti, shiroyuki.." kata Hoshiumi perlahan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 22, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Haikyuu! (on going)Where stories live. Discover now