" haihh mengantuknya.." omel Hinata sambil melentokkan kepalanya di atas kedua tangannya yang disilangkan di atas meja.
Kageyama yang duduk dihadapannya hanya menongkat dagunya dengan wajah malas.
Kemudian salah seorang daripada rakan sekelas Hinata masuk ke kelas mereka dengan keadaan teruja."wei korang! Korang tahu tak? "kata nya menyebabkan perhatian seisi kelas itu tertumpu kearahnya termasuk Hinata dan kageyama.
"tahu apa ni, Yuiji? "kata mereka kehairanan. " kelas 1-A ada pelajar baru! Comel betul orang dia! "kata lelaki yang dipanggil Yuiji itu. "ehh? Betul ke? "kata mereka. "comel sangat ke? "kata seorang lagi. Yuiji mengangguk bersungguh sungguh.
Kageyama menoleh ke arah Hinata yang hanya memerhati mereka."weyh,lembap..kawan kau tu dah sampai kemarin ke?"kata kageyama. Hinata menoleh lantas mengangguk laju.
"kau ada tanya dia sekolah kat mana? "kata kageyama. Hinata sedikit tersentak."yalah! Aku lupa nak tanya! "kata Hinata sambil menepuk dahinya. Kageyama menggeleng geleng.
"aku ada firasat yang pelajar baru tu kawan kau.."kata kageyama. "tak mustahil kalau dia ke sini..tapi,ada sekolah lagi dekatlah di kawasan rumah kami tu.."kata Hinata sambil mengusap dagunya.
"maksud kau, sekolah yang dua orang kawan kau pergi?" kata kageyama. Hinata mengangguk.
" yuki bukanlah jenis yang lasak..jadi mungkin dia tak nak ambil risiko pergi ke sekolah ni setiap hari. "kata Hinata.Kageyama hanya memandang ke arah Hinata yang tiba tiba termenung menyebabkan dahinya berkerut." kau ni kenapa ?"kata kageyama. "aku cuma..risau tentang dia.."kata Hinata perlahan.
"balik sekolah nanti,kau tanyalah keadaan dia kat sekolah baru macam mana..lembabnya kau ni,"kata kageyama menyebabkan Hinata kembali teruja."yalah !sejak bila kau jadi sebijak ni kageyama? "kata Hinata. Kageyama mencebik. "apadia?!"
Hinata hanya tergelak.
-kelas 1-A-
Shiroyuki dan Hitoka kelihatan sangat rancak berbual mesra di tempat duduk mereka. Kemudian seorang gadis memanggil Hitoka."Hitoka-chan! Ada orang nak jumpa kau! "kata rakan sekelas mereka.
"oh baiklah!" Hitoka lantas bangkit dari tempat duduknya."sekejap ya Yuki.."katanya lantas berlalu ke pintu kelas di bahagian belakang. Shiroyuki hanya memerhati Hitoka sehinggalah dia ternampak Hitoka berbicara dengan seorang gadis berkaca mata.
Shiroyuki sedikit terpegun.'wahh,cantiknya dia! 'bisik hati Shiroyuki. Tiba tiba saja Hitoka menunjuk ke arahnya dan gadis berkaca mata itu turut memandangnya. 'k-kenapa mereka pandang aku?'bisik hati shiroyuki.
Kemudian mereka berbual lagi sehingga membuatkan Hitoka bersorak gembira. Akhirnya gadis berkaca mata itu berlalu pergi dan Hitoka pantas mendapatkan shiroyuki.
" Hitoka-chan..siapa tadi tu? "soal shiroyuki ingin tahu."oh! Itu shimizu-senpai..dia manager lama pasukan bola tampar."kata Hitoka. Shiroyuki sedikit kehairanan."manager? "kata shiroyuki. Hitoka tersenyum.
"yuki, awak masih belum ada kelab kan? "kata Hitoka."ah ya betul tu..kenapa? "kata shiroyuki.
" awak ada kelab yang awak teringin nak masuk ke? "kata Hitoka semakin bersemangat." err rasanya belum ada kot.."kata shiroyuki lagi.
"apakata awak masuk kelab bola tampar? Tadi shimizu senpai bertanya tentang pelajar yang masih belum ada kelab..lepas saya beritahu tentang awak,dia ajak awak untuk sertai kelab bola tampar !"kata Hitoka ceria.
"kelab bola tampar?"kata Shiroyuki agak terkejut."betul tu! Awak jangan risau..saya ada dalam kelab tu!"kata Hitoka teru meyakinkan.
Shiroyuki berfikir sejenak. Bola tampar? Kemudian dia teringatkan Hinata yang bercerita tentang bola tampar yang disukainya dengan penuh teruja kemarin.. 'hmm,takpelah.. aku bukannya berminat sangat nak masuk kelab sekarang ni..lagipun kalau aku masuk kelab ni, aku boleh tahu sedikit sebanyak tentang minat sho..'bisik hati Shiroyuki.
YOU ARE READING
Haikyuu! (on going)
Teen FictionSiapa sangka Hinata Shoyo, jejaka yang sangat hyperactive ini sebenarnya mempunyai rakan sepermainan yang sentiasa berada di sisinya dari dulu.. Hinata yang berada di kem latihan itu agak terkejut apabila mengetahui rakannya itu telah pulang semula...