(tahun baru,rumah Hinata)
Keluarga shiroyuki dan Hinata
bersama sama menyambut Tahun baru di rumah Hinata. Kedua dua ibubapa mereka rancak berbual manakala Shiroyuki pula bermain dengan Natsu,adik perempuan Hinata." yuki nee-chan( kakak yuki), kakak tak ikut nii-chan(abang) sambut tahun baru di tokong ke?" kata Natsu yang sedang menjamah hidangan itu. " ikut! Natsu tak sambut tahun baru dengan kawan kawan natsu ke?" kata shiroyuki pula.
" takpelahh..sambut dengan nee-chan pun ,natsu dah gembira!"kata si kecil itu. Shiroyuki tersenyum manis lantas mengusap kepala gadis itu. Natsu tersengih.
Hinata yang baru sahaja bertanya kepada kageyama melalui mesej untuk membawanya ke tokong bersama sama, mendapat balas daripada lelaki itu.
"tak nak"-kageyama
Hinata mencebik lantas membuang telefonnya di atas tilam dengan geram." ceh! "katanya lantas menyarungkan jaket tebalnya memandangkan suasana diluar agak bersalji.
Kemudian dia keluar dari biliknya. "yuki-chan,jomlah! Aku dah siap ni.." kata Hinata. Shiroyuki mengangguk."mm! "katanya lantas dia bangkit dari posisi duduknya. " jumpa lagi,natsu-chan" kata shiroyuki ramah sambil mengusap rambut Natsu sebelum berlalu pergi."bai bai!"kata Natsu riang.
"kamu nak ke tokong dah ke,shiro?" kata Pn.Furutabi. "ya,ibu.."kata shiroyuki. "shoyo,jaga shiro baik baik tau.." arah Ibu Hinata pula. "hai',oka-chan!" kata Hinata." kami pergi dulu!" kata mereka berdua serentak lantas keluar dari rumah itu.
Shiroyuki dan Hinata mengayuh bersama sama basikal masing masing sambil menuruni bukit itu. "nee,Yuki.." panggil Hinata. "hai'?" sahut shiroyuki.
"kalau kau kat amerika tu,kau sambut tahun baru dengan siapa?" Tanya Hinata. "ohh,biasanya aku tak keluar rumah waktu tu.. Sambutan Tahun baru mereka ,tak sama macam kat jepun.."kata shiroyuki. "sokka! Tentu bosan kan?"kata Hinata. "dah tentulah!"kata shiroyuki.
Akhirnya mereka tiba di depan tokong di daerah itu. Yamaguchi melambai lambai mereka tatkala dia ternampak kehadiran mereka berdua." hei, hinata! Yuki! "katanya lantas mendekati mereka berdua. "yamaguchi! Osu!"kata Hinata. "jomlah kita ke tokong !"kata Yamaguchi."okey!"kata Hinata dan Shiroyuki.
Mereka bertiga melakukan adat berdoa di depan tokong itu setelah membunyikan loceng. Usai berdoa ,mereka bertiga bersiar siar di kawasan berdekatan sebelum Yamaguchi meminta izin untuk pergi ke rumah Tsukishima.
"baii,jumpa lagi!"kata Yamaguchi dan berlalu dari situ. Shiroyuki hanya melambai lambai sambil tersenyum. Kemudian,mereka berdua menunggang semula basikal mereka .
'' yuki, aku nak singgah sekolah ni..kau nak ikut?"kata Hinata. "boleh juga.."kata shiroyuki. Hinata tersenyum."jom !"
Mereka berdua mengayuh basikal mereka menuju ke sekolah menengah karasuno yang tidak jauh dari tempat mereka berpisah dengan Yamaguchi. Setibanya mereka di situ,mereka terus sahaja menuju ke dewan gimnasium.
"alamak,berkuncilah Sho-chan.."kata Shiroyuki yang baru sahaja memeriksa kunci dewan itu. "ehh? Alaaa..baru saja aku nak berlatih.."rungut Hinata. Kemudian mereka berdua terdengar suara Nishinoya dan Tanaka di belakang dewan.
"jom pergi tengok "kata Hinata dan shiroyuki hanya menurut. Mereka berdua menapak ke belakang dewan dan ternampak Nishinoya dan Tanaka sedang bermain dengan kayu dan bola tangkis.
"oh,Hinata! Eh yuki-chan pun ada? Apa korang buat kat sini?"kata Tanaka . "kami nak ke dewan gimnasium tapi tutup.."kata shiroyuki." lepastu kami terdengar suara2 senpai.."kata Hinata." sokka..korang nak main?"kata tanaka.
"boleh juga!"kata Hinata lantas mengambil 2 lagi kayu pemukul itu dan menghulurkan satu kepada shiroyuki."eh tapi,aku tak reti main.." kata shiroyuki.
YOU ARE READING
Haikyuu! (on going)
Teen FictionSiapa sangka Hinata Shoyo, jejaka yang sangat hyperactive ini sebenarnya mempunyai rakan sepermainan yang sentiasa berada di sisinya dari dulu.. Hinata yang berada di kem latihan itu agak terkejut apabila mengetahui rakannya itu telah pulang semula...