" kageyama !" awal pagi lagi jeritan Hinata sudah kedengaran di ruang asrama bagi peserta kem latihan itu..kageyama yang sedang memberus giginya itu menoleh dengan wajah mamai plus geram.
Hinata yang berlari ke arah kageyama itu terus saja disimbah air oleh kageyama.."warghh!! Sejuk lah kageyama!" jerit Hinata sambil menjauhkan dirinya dari lelaki tinggi lampai itu..
"heh! Padan muka kau !yang kau memekak pagi pagi buta ni kenapa ha? Lembap! "kata Kageyama dengan nada yang tidak seberapa lantang yang biasa digunakannya kepada Hinata..
" ishh..aku teruja je lah! Aku terujaaa sangat sangat yang hari ni kita akan berlatih dengan pasukan yang kuat !" kata Hinata sambil menyuarakan keterujaannya..
Kageyama yang sudah selesai membersihkan muka itu terus mencapai tuala kecil yang di sangkutkan di sebelahnya itu.
" bukan kau saja yang teruja lah,lembap..Aku pun dah tak sabar nak cuba teknik toss terbaru aku.." kata Kageyama lantas mengelap wajahnya itu.
"ehhh? teknik terbaru ?! Wahh! Mesti hebat kan !" kata Hinata teruja..Kageyama tersenyum senget.."tunggu dan lihat ajelah nanti..yang penting, kau dapat pukul bola tu faham? "kata kageyama tegas..Hinata terseyum.
" dah tentulah ! Aku tak sabar nak rasa bola tu dengan telapak tangan aku ni.."kata Hinata lantas memerhati telapak tangan kanannya dengan pandangan teruja..
" lebih baik kau bersihkan muka kau tu dulu atau tak aku takkan berlatih dengan kau !" ugut kageyama lantas berlalu keluar dari bilik air itu.."y-yelah !" kata Hinata geram lantas mempersiapkan berus giginya..
Dia tersenyum memandang wajahnya di cermin.."hek! Tunggu aku,Toss! "kata Hinata lantas mula memberus giginya.
"Hinata! " Hinata yang berada di penjuru gelanggang itu terus membuka langkahnya dengan pantas dan melompat ke atas dengan tangannya yang sudah bersedia untuk memukul bola itu..
Kageyama yang sudah menetapkan sasarannya terus menolak bola itu menggunakan jarinya menuju tepat ke arah Hinata dn Hinata berjaya memukul bola itu.
Bam!
Bunyi bola yang terhentam di atas lantai gelanggang itu sungguh menabjukkan. Hinata mendarat dan terus bersorak teruja."wahh!! Hebatnya perasaan dapat pukul bola !" kata Hinata sambil melompat2 keriangan..
Kageyama yang sedang meneguk air mineralnya itu terus memandang Hinata.." kau jangan gembira sangat,lembap..kita kena jadi lebih kuat kalau nak tewaskan si lelaki gergasi tu! "kata kageyama..
"ushijima ?" kata Hinata.
"ada apa sebut nama aku ?"ujar satu suara menyebabkan hinata dan kageyama terperanjat..serentak mereka menoleh ke arah ushijima yang sedang memakai pakaian berjogingnya,seperti waktu pertama kali mereka bertemu lelaki itu dulu..
"u-ushijima?!"kata Hinata..Ushijima memandang mereka dengan pandangan tajam seperti selalu.."aku dengar korang sebut nama aku. Ada masalah ke?"kata Ushijima dengan suara nya yang garau itu..
"kami bercakap tentang macam mana kami nak kalahkan kau.."kata kageyama dengan berani sambil memblas renungan lelaki yang lagi tinggi darinya itu..
Ushijima memandang mereka senyap..kemudian dia mengalihkan pandangannya." kamu berdua nak tewaskan aku ? Tunggulah 10 tahun akan datang pun,korang takkan berjaya.."kemudian dia menunding jarinya ke arah Hinata menyebabkan Hinata tersentak."tertumanya kau,si pendek.."kata ushijima..
Hinata mencebik geram.."hei,ushijima ! Kami janji, kami akan buktikannya..bukan 10 tahun akan datang tetapi waktu di kebangsaan nanti! "kata Hinata penuh keazaman di wajahnya..
Ushijima terkejut melihat wajah Hinata..kemudian dia berlalu dari situ dengan senyuman senget.,."baiklah, aku tunggu.."
Hinata dan kageyama hanya memerhati kelibat ushijima yang sudah pun hilang dari pandangan mata mereka..kageyama menoleh ke arah Hinata yang sedang menuju ke arahnya." cepat,kageyama..bagi aku toss! "kata Hinata lantas melambung bola tampar itu ke arah kageyama.
Kageyama menyambut bola itu dan tersenyum bersemangat.
"yosh!"
P/s:This is ushijima wakatoshi.
YOU ARE READING
Haikyuu! (on going)
Teen FictionSiapa sangka Hinata Shoyo, jejaka yang sangat hyperactive ini sebenarnya mempunyai rakan sepermainan yang sentiasa berada di sisinya dari dulu.. Hinata yang berada di kem latihan itu agak terkejut apabila mengetahui rakannya itu telah pulang semula...