Hitoka dan shiroyuki segera mengemas buku buku mereka setelah loceng pulang berbunyi nyaring. "awak dah siap,yuki? "kata Hitoka. Shiroyuki mengangguk sambil tersenyum riang.
"jom! "kata Hitoka dan mereka berdua keluar dari kelas bersama sama.
Kemudian mereka menuju ke dewan gimnasium 2,di mana kelab bola tampar menggunakannya untuk latihan. Dari laluan arah ke dewan itu, bunyi bola tampar yang berlaga dengan lantai sudah jelas kedengaran.
Semakin teruja Shiroyuki dibuatnya. "Hinata mesti terkejut bila nampak awak ke sana,Yuki.."kata Hitoka lantas tertawa kecil. Seakan tahu reaksi yang bakal ditunjukkan oleh Hinata. Shiroyuki turut tergelak. "sho-chan belum tahu rupanya..aku lupa,"kata shiroyuki.
Akhirnya mereka tiba di hadapan pintu dewan. Shiroyuki melihat Hitoka yang masih tercegat di hadapan pintu. Shiroyuki yang berada di belakangnya itu kehairanan. "hitoka-chan? "kata shiroyuki sambil menepuk bahu gadis itu.
Hitoka menoleh dengan wajah yang sangat pucat dan gemuruh menyebabkan shiroyuki terkejut."k-kau okey,hitoka? "kata shiroyuki risau. "y-yuki..a-aku takutlah nak masuk.."kata Hitoka dengan badan yang mengigil ketakutan.
"ehh? Bukan kau dah lama ke dengan pasukan ni? "kata shiroyuki seakan tidak percaya. Laa..macam terbalik pula keadaan mereka.
"m-memang betul tapi..saya selalu masuk dengan shimizu senpai.."kata Hitoka dengan wajah yang kesal bercampur gemuruh. Shiroyuki menggaru kepalanya. Dia pun tak tahu nak buat apa. Bukannya ada yang kenal dia pun kecuali hinata dan kageyama!
"hitoka? "
Serentak itu Hitoka dan Shiroyuki menoleh."shimizu-senpai!"kata Hitoka lega. Shiroyuki terdiam. Dia masih terpegun setiap kali melihat gadis berkaca mata itu. Sungguh jelita!
"apa kamu buat kat luar ni?"kata shimizu kehairanan."macam biasa" kata Hitoka sambil tersengih. Shimizu tersenyum kecil sambil menggeleng geleng. Kemudian dia menoleh ke arah shiroyuki menyebabkan gadis itu sedikit tersentak.
"awak setuju masuk ke kelab kami? "kata shimizu. "err yaa..memandangkan takde kelab yang saya minat nak masuk lagi.."kata shiroyuki. Shimizu mengangguk."nama kamu?"katanya sambil mengeluarkan pen dan mengeluarkan satu buku nota.
" S-Shiroyuki Furutabi.. Erm senpai panggil je Yuki.."kata shiroyuki segan. "yuki? "kata shimizu. Shiroyuki mengangguk. Kemudian shimizu menguntum senyuman."selamat berkenalan,Yuki..nama saya Shimizu kiyoko..panggil je shimizu senpai ya.."kata shimizu ramah.
Shiroyuki sedikit gembira melihat gadis itu mula ramah dengannya. "hai'!"kata shiroyuki sambil tersenyum. Shimizu tersentak.'c-comelnya..'bisik hatinya. Kemudian dia tersenyum.
"baiklah,mari masuk.."
Pintu dewan itu dibuka dan kelihatan beberapa orang lelaki sedang melakukan latihan mereka tanpa menoleh ke arah mereka. Shiroyuki terpegun melihat kesungguhan mereka berlatih.
Mereka bertiga menuju ke pentas yang terdapat di dalam dewan itu. "kita tunggu Takeda sensei ya.."kata shimizu dan kedua gadis itu hanya mengangguk.
Shiroyuki memerhati kesemua ahli bola tampar itu berlatih. Kemudian dia seperti kenal beberapa orang di situ selain Hinata dan Kageyama. 'itu bukan budak yang terlanggar aku pagi tadi ke? Dan itu! bukan itu suga senpai ke? Mereka pun dalam pasukan ni juga? 'bisik hati shiroyuki agak terkejut.
Kemudian matanya tertangkap ke arah Hinata yang sedang berlatih service dengan kageyama. Dia tersenyum melihat gelagat Hinata yang sentiasa Hyperactive itu. Dia juga turut terhibur melihat reaksi Kageyama yang bengang dengan Hinata yang asyik melakukan service 'mentah'.
'hmm,seronoknya tengok mereka berlatih..patutlah Hinata sukakan kelab ni..'bisik hati shiroyuki. Kemudian lamunan shiroyuki terhenti apabila mendengar Shimizu melaung satu nama yang ada disebutnya beberapa minit lepas.
YOU ARE READING
Haikyuu! (on going)
Teen FictionSiapa sangka Hinata Shoyo, jejaka yang sangat hyperactive ini sebenarnya mempunyai rakan sepermainan yang sentiasa berada di sisinya dari dulu.. Hinata yang berada di kem latihan itu agak terkejut apabila mengetahui rakannya itu telah pulang semula...