3. - Kapitola 2. - Jde se předvádět

125 4 2
                                    

I zde je nová část příběhu.

***********

Rok uplynul. Rok studovali. Rok cvičili. Rok zanechali Brumbála, Rona, Hermionu, McGonagallovou a mnoho dalších v boji proti Voldemortovi samotné.

***

Harry s Ginny právě seděli pod stromem u jezera s tím, že se budou učit, ale místo toho se jen tiše drželi za ruce a sledovali jezerní vlny. Pozorovali laškovné vlny na černé hladině jezera.

Harry přemýšlel, jestli by mu prošla malá nenápadná pusa. Byli kousek od sebe, už se téměř dotýkal jejích rtů. Stačilo pár milimetrů. Najednou byli vytrženi ze zasnění...

Hradem a přes Bradavické pozemky se rozezněl svolávací gong a v hlavách slyšeli hlas Godrika Nebelvíra, ředitele Bradavic.
„Všichni se dostaví okamžitě do Velké síně, všichni se dostaví okamžitě do Velké síně..." Harry a Ginny okamžik na sebe zmateně hleděli a pak jim došlo, že jsou voláni. Zmenšili svoje věci a dali si je do kapes. Poté se rozběhli do hradu.

Už před dveřmi do Velké síně viděli profesorku Helgu. Ta, jakmile je zahlédla, přikázala:
„Rychle dovnitř a nastoupit."

Harry s Ginny a s dalšími třemi studenty, které potkali cestou, okamžitě vešli a zaujali svoje pozice v nastupující čtyř řadě. Bylo tu už šest studentů před nimi. Po pěti minutách byla čtyř řada kompletně nastoupena.

Dovnitř přišli všichni čtyři kantoři.

Godrik si vzal slovo: „Studenti," v tom se ozvalo čtyřicet dupnutí o zem, jak všichni studenti se postavili do pozoru, „dnes čekáme vzácnou návštěvu. Má přijet sám velký Merlin, a proto ho chceme uvítat, jak se sluší a patří." Pohlédl Godrik na nastoupené studenty.

„Donesly se nám zvěsti," promluvil Salazar, „že na jih a východ od Bradavic bylo bandity napadeno několik vesnic a my nechceme, aby Merlin byl po cestě napaden."

Slova se ujala Rowena: „Proto se vydáte na východ přes vesnici Otwell, do města Foelas a doprovodíte Merlina do Bradavic. Je to jasné?"

„Ano paní!" Ozval se čtyřiceti hlasy sbor.

„Nějaké otázky?" optala se Helga.

„Proč Mistr Merlin nevyužije magii, aby se sem přenesl?" Ozvala se Ginny.

„Merlin rád jezdí na svém voze po kraji a pomáhá lidem s jejich problémy. Ošetřuje nemocná a zraněná zvířata, pobíjí bandity a zloděje, láme prokletí různých čarodějů a čarodějnic, pomáhá zavlažit pole a sady a mnoho a mnoho dalšího. A to kdyby se přenášel kouzly, by nemohl. Ještě nějaké otázky?" odpovídala Helga „ne, tak dobře. Velení bude mít Harry Pjotter a jeho zástupce bude Ginevra Wellsleyová. Odchod!" Zavelela Helga.

Studenti se vydali pochodově po řadách ven ze dveří Velké síně. Když byly všichni na chodbě, zavelel Harry.

„Všichni si vezmou bojovou výstroj a jídlo aspoň na dva dny. Sejdeme se u Hlavní brány za čtvrt hodiny. Pohyb lidi." A sám vyběhl směrem do věže Odvahy, koleje Godrika Nebelvíra.

***

Když se všichni studenti shromáždili u Hlavní brány. Každý byl vyzbrojen hrudním kyrysem se znakem Bradavic, pod kterým byla kroužková košile s kápí také z kroužků a kroužkové nohavice na nohách. Každý měl u boku meč, vedle hůlku a u druhého boku dlouhou dýku. Přes rameno luk s toulcem a šípy a kouzly rozšířenou tornu s jídlem a dalším vybavením. V rukách kopí.

V době ZakladatelůKde žijí příběhy. Začni objevovat