- mindenkinek, akinek az élete nem felel meg a hagyományos értékrendeknek.
A család az akkor is család, ha nem köt össze vér,
és a boldogság akkor is boldogság,
ha nem tökéletes.
Az elmúlt 4 évben ez volt az első, hogy volt hangulatom a karácsonyhoz. Amikor 14 voltam, valahogy elveszett a varázs.
Az én családom kicsi. Nekem a család az három fő, nagyon maximum 10. De legalább szoros családi kör.
Nem volt karácsonyi hangulatom, mert nem volt meg a nagy ámmerikai filmes karácsony. Nem volt dísztől roskadozó fa, nem volt tömérdek ajándék, nem volt 15 unokatestvér.
Nagyon sokáig rendezett volt az életem. Teljes család, anya, apa, gyerek, nagy baráti összejövetelek, kitűnő bizonyítványok, érmek, nyelvvizsgák, jól menő vállalkozás, nyaralások.
Amikor utoljára nem voltam Grincs esett a hó huszonharmadikán. Kisétáltunk a közeli patakohoz este tizenegykor, másnap karácsonyi idillben díszítettük a fát.
Az életem maga volt a filmes klisé. Tudod, a lány akivel látszólag minden rendben, na vajon mi van a háttérben? Evészavar? Depresszió? Anyagi gondok? Diszfunkcionális család? Esetleg minden is?
A következő karácsonyom kedvetlenül telt. Nem volt hangulatom, nem voltak jó ajándék ötleteim, nem akartam enni, nem akartam lenni. És ez így ment még egy-két alkalommal.
16 éves voltam, amikor végleg kipukkant a buborék. A család két fő, nagyon maximum 5. A kommunikáció (hiánya) fenomenális.
Idén lelkesen álltam az ünnepekhez. Forrócsoki a főtéren az osztálytársakkal, puncs a legjobb barátokkal, éjszakai mozi, hóember építés, fadíszítés a nagyszülőkkel.
Sosem volt activitynk, sosem ettünk közösen, sosem volt bejgli, se halászlé, sosem öltöztünk ki, és sosem tudtam azt mondani, hogy "a tesóm".
Most karácsonykor elmaradt a nagy idill, de biztonságot találtam abban, hogy talán sosem volt meg. Elmaradt a csalódás, mert nem vártam el semmit. Mexikóit ettünk, és házi készítésű bonbont, hajnal háromig rajzolgattam, és sokat beszélgettünk.
Sosem volt még annyira rendben az életem, mint most, hogy hagyományos értelemben semmi sincs rendben.
20211225
Boldog karit emberek!
YOU ARE READING
bodzaszörp
Non-FictionAz életem bodzaszörp. Édes és valahogy mindig túl kevés. Heló mindenki! Nem számít mennyi idő telik el, valami mindig visszahúz ide. Talán az, hogy mindig is problémáim voltak azzal, hogy megfogalmazzam ki is vagyok, talán az hogy ez a hely számomra...