Mire elég egy zöldalma?

26 1 0
                                    

a 13 éves énnek:
rendben leszel, drága

Ma még semmit nem ettem.
Az alma ott pihen a táskámban,
ahova reggel tettem.

A rágó a számban négy órája olvad.
Íze már nemigen maradt, mégis keserű.

A gondolataimba időről-időre bekúszik az alma.
Zöld is, finom is, egy porcikám se kívánja.

Kifejezéstelen arccal ülök, kitölt az üresség. Unalmasan telik a nap, alig várom, hogy hazaérjek.

Újratöltöm a vizesüvegem, ma talán ötödjére.
Még a víz is nehezen megy le a torkomon, el akarok tűnni.

Végül megadom magam, győz az alma. Az első harapás meglepően édes, szinte folytogat.

Marja a torkom, de nem bírom abbahagyni. Mikor elfogy azt kívánom bár tovább tartott volna. Bár ne alma lett volna.

Süt kint a nap, de engem nem melegít fel. Kimerült vagyok, és már almám sincs. Még egy pár óra.

A buszon bizonytalanul kapaszkodom a csőbe. Tömeg van. Fullasztó. Az ablak mellé lökdösöm magam.

Nehéz tartani magam. Nehéz vagyok. Már reggel is nehéz voltam, de most egy almával nehezebb vagyok. Bárcsak a táskámban lenne még.

Kanyarodunk, és én egy pillanatra nem látok. Megszűnik minden, végre könnyű vagyok.

A következő pillanatban viszont már megint a buszon vagyok. A szívem hevesen ver, alig várom, hogy leszálhassak.

Hazaérve a bejárati ajtónk melletti tükörbe nézek. Karikák a szemem alatt, üresség a gyomromban. Üresség a szívemben. Éhezem.

20211006
lyukas óra,
egy pogácsa és egy nagy tea társaságában

bodzaszörpOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz