4

17 0 0
                                    

Maryam:

Jag går in på mitt rum och tar fram en rosa necessär från CAIA som Jaco gav mig. På måfå slänger jag i det jag skulle kunna behöva. Smink? Ja. Hårborste? Ja. Gamla underkläder? Jag rynkar på näsan och slänger dom i min tvättkorg.

När jag är klar får jag ett sms och jag ser direkt att det är Jaco. "Några planer ikväll?" jag suckar. Han har fortfarande kontrollbehov. "Ja, pyamasparty med Emma och Riley." Sen går jag.

Emma öppnar dörren. "Kom in gullet!" säger hon. Jag ser hennes föräldrar sitta som klistrade vid TV:n och det luktar mat i hela lägenheten. Emmas föräldrar är superchill med fester och så, bara hon inte går själv. Jag gillar verkligen hennes rum. Det är målat  en mörkgrå färg. Hon har en rosa himmelssäng och ett stort sminkbord. Riley är redan där. Hon bär svarta kostymbyxor och ett vitt spetslinne. Hon håller just på med att fästa ett par enorma guldringar i öronen.

När jag kommer in går hon fram till garderoben och öppnar dörren. Där hänger en kort sammetsklänning, mörkblå med öppen rygg. "Vad tycks" frågar hon med ett finurligt leende.

"Den är så snygg!" svarar jag. En timme senare står vi klara. Jag har på mig klänningen som Riley har fixat. Mitt hår är utsläppt och jag har sminkat mig så att jag ser minst två år äldre ut. Emma har på sig ett svart linne och svart skinnkjol. Hon drar upp ett paket cigarrer och ger oss varsin. Denna gång protesterar jag inte. Det är inte som vanligt nu. Jag tar ett djupt bloss och suckar. Vi tar en bild till instagram innan vi skrattande går ut.

Allt vi görDonde viven las historias. Descúbrelo ahora